  • 81. Data: 2020-10-22 09:34:41
    Temat: Re: Samochody elektryczne przyczyniaja się do zmniejszania ilości spaliniaków
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Staram się kłaść telefon na czymś niepalnym - szklanym blacie, talerzyku, w
    ceramicznej misce (i przy okazji wreszcie słychać, że
    ktoś dzwoni ;)).

    -----

  • 82. Data: 2020-10-22 09:36:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/10/2020 18:50, Shrek wrote:

    > Bzdura - tryskacze akurat są bardzo skuteczne. Choć rzeczywiście w pełni
    > ropalonego samochodu raczej nie zgaszą, tonie pozwolą choćby na
    > rozprzestrzenianie się pożaru. I myślę, że jakby tu były to też
    > skończyło by się na trzech spalonych i dwóch okopconych samochodach. A
    > uszkodzenia stropu byłyby miejscowe.

    Glowny problem to umiejscowienie baterii czyli tam gdzie dochodzi do
    pozaru, a drugi to taki ze tymi tryskaczami elektryka nie ugasisz.
    Racja, ze pomoze to oszczedzic inne auta.

  • 83. Data: 2020-10-22 09:40:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I to mnie martwi.
    Widać mamy złe przepisy (w gąszczu wielu innych wymagań).
    Większość garaży jest nieogrzewana, a nad nimi są pomieszczenia ogrzewane (mieszkania
    względnie lokale usługowe w parterach), więc
    strop nad garażem ociepla się od spodu (od strony garażu), tyle że styropianem.
    A jak widać powinna być wełna mineralna, zapewniając dodatkowe zabezpieczenie
    konstrukcji żelbetowej przed ogniem.

    -----

  • 84. Data: 2020-10-22 10:24:07
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/10/2020 08:34, ąćęłńóśźż wrote:
    > Staram się kłaść telefon na czymś niepalnym - szklanym blacie,
    > talerzyku, w ceramicznej misce (i przy okazji wreszcie słychać, że ktoś
    > dzwoni ;)).
    >

    > -----

    Tez tak robie ale jakis tam strach zawsze pozostaje. Dlatego tylko raz w
    zyciu gdy chcialem wymienic akumulator w telefonie to wyslalem go do
    serwisu autoryzowanego.

  • 85. Data: 2020-10-22 12:13:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 21, 2020 at 3:30:54 PM UTC+2, K wrote:

    > A co ci da odlaczenie od ladowarki jak akumalator juz sie zaczal palic?

    Dokladnie, jak sie bawilem w modelarstwo, to pakiety LiPo typu 1Ah 11V ladowalem w
    grubej, ceramicznej doniczce ;) Mozna bylo kupic "profesjonalne" zabezpieczenia, ale
    drogawe byly... Na youtubie bylo pelno filmikow z zapaleniem sie takich aku podczas
    ladowania i w modelach (latajace biora sporo pradu, aku sie mocno grzeje). Jak sie
    toto zapali to pozostaje tylko sp... jak najdalej.
    W kuchni potrafi wypalic kolko ~60cm na blacie + oczywiscie zero widocznosci od
    trujacego dymu. Woda nie gasi :(
    A w samochodach sa "troszke" wieksze...

  • 86. Data: 2020-10-22 12:42:00
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/10/2020 14:32, J.F. wrote:
    > Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A przez kamere mozna ?

    Chyba nie na tym to polega, zeby podlaczyc samochod do ladowania i pojsc
    do domu i patrzec na niego w telewizorze. Poza tym o ile to skroci
    przyjazd strazakow, 5 minut?

    > Moze byc juz za pozno i nic nie pomoc.
    > Poza tym w samochodzie powinny byc zabezpieczenia i odlaczyc ladowarke
    > przed pozarem.
    >
    > A moze i w ladowarce powinny byc zabezpieczenia ...
    >
    > J.

    Ale znane sa przypadki, ze sie zapalaly nie podlaczone do ladowania.
    Moze ten tez sie nie ladowal, moze sie zapalila hulajnoga w baganizku
    auta? Gdyby to bylo takie proste do rozwiazania to pewnie juz by takie
    rozwiazania zostaly zaimplementowane.

  • 87. Data: 2020-10-22 13:04:35
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --W kuchni potrafi wypalic kolko ~60cm na blacie + oczywiscie zero widocznosci od
    trujacego dymu. Woda nie gasi :( A w samochodach sa "troszke" wieksze...

    aku w hulajnodze juz jest niebezpieczne ... ostatnio moje zaufanie do chinczykow
    oslablo, zdechla ladowarka baseusa i 2x gocomma (te smierdzialy spalonym plastikiem)
    szale przechylil powerbank xiaomi ktory swirowal przy ladowaniu po otwarciu obudowy
    zamiast starych i dobrze znanych ogniw 18650 okazal sie baton LiPo ktory mozna tylko
    zutylizowac

  • 88. Data: 2020-10-22 13:13:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 22, 2020 at 1:04:37 PM UTC+2, Przemek Jedrzejczak wrote:

    > aku w hulajnodze juz jest niebezpieczne ...

    dokladnie, nie wiem, czy chcialbym zobaczyc odlaczanie ladowarki, gdy dym sie pojawil
    ;)
    np. w https://www.youtube.com/watch?v=wY6jnL3oUDw

  • 89. Data: 2020-10-22 14:08:48
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/10/2020 12:13, WS wrote:

    > dokladnie, nie wiem, czy chcialbym zobaczyc odlaczanie ladowarki, gdy dym sie
    pojawil ;)
    > np. w https://www.youtube.com/watch?v=wY6jnL3oUDw

    No, a to tylko hulajnoga.

  • 90. Data: 2020-10-22 17:52:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2020 o 09:40, ąćęłńóśźż pisze:

    > A jak widać powinna być wełna mineralna, zapewniając dodatkowe
    > zabezpieczenie konstrukcji żelbetowej przed ogniem.

    Strop miał taką odporność ogniową jak mieć powinien. Ma wytrzymać przez
    ileś tam czasu i wytrzymał - nie ma wymogu, że ma się potem nadawać do
    użytkowania bez napraw. Równie dobrze nad garażem mogło być patio i
    byłby nie ocieplany (co najywżej wyłożony jakaś izolacją, żeby się nie
    skraplała woda na stropie).

    --
    Shrek