  • 91. Data: 2020-10-22 18:00:50
    Temat: Re: Samochody elektryczne przyczyniaja się do zmniejszania ilości spaliniaków
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2020 o 09:25, K pisze:

    > Ale tam nie bylo takiego systemu wlasnie.

    Potwierdzone info. Bo IMHO mało prawdopodobne, żeby nie było systemu
    detekcji pożaru - może nie działał ale być na 99% powinien. Powinien być
    na 100% ale cuda się zdażają.

    --
    Shrek

  • 92. Data: 2020-10-22 18:09:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2020 o 08:52, ąćęłńóśźż pisze:
    > A woda z wodociągów gryzie tryskacze?

    Na ogół tak. Bo widzisz - one mają być niezawodne. A wodociągi nie są.
    Chyba wszelkie znane mi instalacje tryskaczowe (a jest ich kilkadziesiąt
    i wcale nie blisko 10) mają zbiorniki. Musiałbym sprawdzić jedno centrum
    handlowe, ale też zapewne nie jest wyjątkiem. Ale tak jak pisałem - to
    sektor przemysłowy, handlowy lub biurowy. W mieszkaniówce po prostu
    tryskaczy się unika i tyle. W biurowcach też jak nie muszą być to nie
    ma. Znam biurowce gdzie w ramach remontu instalację tryskaczową zwinięto.

    --
    Shrek

  • 93. Data: 2020-10-22 18:11:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2020 o 08:42, ToMasz pisze:

    > tak. ale to jest instalacja gdzie masz basen, pompa podtrzymująca, pompa
    > główna z własnym zasilaniem (diesel) rury i garść tryskaczy. wtedy to
    > jest prawdziwa instalacja przeciwpożarowa.

    Konkretnie dwie pompy:P W sumie mogą być elektryczne jak masz podwójne
    zasilanie albo generator.

    > tyle ze mamy  taki a nie inny świat i możliwe jest osiągnięcie 90% tego
    > co wymieniłem za 10% ceny.

    NIe jest możliwe, bo jak jest instalacja, to ma być zgodnie z zasadami.

    > czyli pex na suficie (tak wiem jest palny i
    > co z tego) zawory z pralki, czujniki elektroniczne i ewentualnie kilka
    > kamer. całość? 1000zł?

    Nawet mniej - jest bezcenna bo jej nikt nie zrobi. Więc równe zero.

    --
    Shrek

  • 94. Data: 2020-10-22 18:13:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2020 o 21:01, J.F. pisze:

    > cos tam sie mowilo, ze nawet jeden taki potrafi wyzwolic nastepne.

    Nie - nie wyzwoli. Przynajmniej nie tryskacz. Tak jak pisałem - w
    zraszaczach masz detekcję i odpalanie zraszaczy na dym czy ciepło. Ale
    to inna bajka jest.

    > Bo jesli przepisy nie wymagaja, to po co przeplacac :-)

    Dokładnie.

    --
    Shrek

  • 95. Data: 2020-10-22 18:18:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2020 o 09:36, K pisze:

    > Glowny problem to umiejscowienie baterii czyli tam gdzie dochodzi do
    > pozaru, a drugi to taki ze tymi tryskaczami elektryka nie ugasisz.

    Zgadza się - elektryka nie ugasisz wodą. Natomiast nie oznacza to że
    tryskacze są do dupy. Akurat są jedną z najskuteczniejszych metod
    gaszenia w dużych kubaturach. Jak tryskacze nie dadzą rady, to znaczy że
    raczej standardowego by nie pomogło. BTW - kiedyś miałem doczynienia z
    analizami jak gasić samoobsługowy "magazyn" samochodwów - zostawiasz na
    chodniku, winda w dół i go upychają na regale. Nikt nie wiedział jak się
    za to zabrać, ale ponoć w japonii mają... zdalnie sterowane działka
    gaśnicze na pianę.

    --
    Shrek

  • 96. Data: 2020-10-22 18:19:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2020 o 15:32, J.F. pisze:

    > Moze byc juz za pozno i nic nie pomoc.
    > Poza tym w samochodzie powinny byc zabezpieczenia i odlaczyc ladowarke
    > przed pozarem.
    >
    > A moze i w ladowarce powinny byc zabezpieczenia ...

    No ale skąd ładowarka ma wiedzieć, że zaraz coś wybuchnie?

    --
    Shrek

  • 97. Data: 2020-10-22 18:45:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W tym moim przypadku jest zbiornik (podziemny "basen"), ale nie przypuszczałem że ma
    coś wspólnego z tryskaczami.
    Podwójne zasilanie też jest.
    Może z rozmachem się biuru zaprojektowało, może upierdliwy strażak był.
    Co ciekawe, dla odmiany nie przypominam sobie tam instalacji detekcji tlenku węgla.
    Koszty przeglądów instalacji tryskaczowej - nie znam dokładnie, ale w innej
    wspólnocie rozkładały nas na łopatki koszty przeglądów
    wentylacji mechanicznej (do czasu upływu 3-letniej gwarancji czy 5-letniej rękojmi).

    -----

  • 98. Data: 2020-10-22 19:04:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2020 o 18:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > W tym moim przypadku jest zbiornik (podziemny "basen"), ale nie
    > przypuszczałem że ma coś wspólnego z tryskaczami.

    To sprawdź. Sądzisz, że ktoś zrobił zbiornik retencyjny? Jak jest
    "basen" pod ziemią i nie jest to prawdziwy basen, to raczej jest to
    zbiornik p.poż.

    > Może z rozmachem się biuru zaprojektowało, może upierdliwy strażak był.

    A co to - mieszkaniówka? Z kiedy?

    > Co ciekawe, dla odmiany nie przypominam sobie tam instalacji detekcji
    > tlenku węgla.

    Bo one wymagane nie są. W sumie nie ma nawet podstawy prawnej, żeby
    zakazać wjazdu LPG (przynajmniej do niedawna nie było, bo chyba w
    nowelizacji coś wstawili - poprzednio było tak, że instalacji z LPG nie
    wolno wstawić... ale samochód nie jest instalacją w sensie prawa
    budowlanego:P)

    > Koszty przeglądów instalacji tryskaczowej - nie znam dokładnie

    W sumie ja też nie znam - zawsze był upchnięty w umowę na konserwację.
    Jak bardzo cię interesuje to mogę podpytać.

    --
    Shrek

  • 99. Data: 2020-10-22 19:27:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wiem, że p.-poż., ale myślałem bardziej o prądownicach, niż o tryskaczach (ile to
    wody zużywa i dlaczego tak mało?).
    Na parterze oryginalnie i już na etapie projektowania był bank, więc w budynku
    zaprojektowano i wykonano... skarbiec - który nadal
    jest bo jest, choć banku dawno już nie ma ;-)

    -----

  • 100. Data: 2020-10-22 19:29:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-10-21 o 17:47, ąćęłńóśźż pisze:
    > Żartujesz.
    > Przy uszkodzeniu budynku (widziałem kilka zdjęć) licz ze 30 baniek.

    nie przesadzasz oby? za 30 baniek to można od zera całkiem niezły
    bloczek postawić.