  • 11. Data: 2009-03-12 10:15:51
    Temat: Re: Scalony licznik/dzielnik czestotliwosci
    Od: "Rufous" <r...@n...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:gp8urd$t64$1@mx1.internetia.pl...
    > Jeśli mogę coś doradzić, to proponowałbym mikrokontroler z kwarcem 24MHz z
    > wewnętrznym podziałem /2,
    > lub 12MHz - bez podziału wewnętrznego.
    > Do tego obrotowy zadajnik 1 z 16 do wyboru częstotliwości.
    > Program trochę bardziej skomplikowanego urządzenia zajmuje mi: 650 i 700
    > bajtów (2 procesory)
    > W moim przypadku chodziło o wygenerowanie precyzyjnych impulsów o
    > regulowanej długości i odstępie między dwoma.
    > www.alpro.pl/gen/gen_zadajniki.jpg
    > Myślę, że w kolegi przypadku wystarczyło by 50 bajtów i jeden procesor na
    > takiej samej płytce.

    Witam,

    mam mikrokontroler (z kwarcem 48 MHz), ktory wlasnie zadaje stopien podzialu
    czestotliwosci na licznik. Z uC mam 12 MHz, z wyjscia zegarowego (Fosc/4).
    Nie moge juz tego wrzucic do przerwan, bo mam juz licznik zajety (z wysokim
    priorytetem), a wstawienie jeszcze jednego licznika (licznik 1 MHz, przy
    cyklu 12 MHz) spowolni program, szczegolnie, ze mam obsluge przerwan SPI i
    USB (gdzie timingi sa wazne). No, ale mam jeden caly port w uC wolny, wiec
    dlatego chce konfigurowac tym licznik.

    Aha, podzial czestotliwosci potrzebny jest mi do wysterowania filtrow z
    przelaczana pojemnoscia (zmiana cz odciecia filtru LP), wiec nie musi byc to
    super precyzyjne...dlatego tez szkoda troche fpga, a tym bardziej dds :)

    Pozdrawiam!!

    --
    -----------
    Rafal Pyzel

  • 12. Data: 2009-03-12 14:40:39
    Od: "Rufous" <r...@n...pl>

    > Jak szybki ma być - może [74HC]40103 się nada?

    Dzieki, ten bedzie idealny i ominie mnie zabawa z dwoma licznikami :)

    Pozdrawiam!!

    --
    -----------

  • 13. Data: 2009-03-14 01:33:01
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > w FPGA/CPLD sa tez male egzemplarze.

    Tu by nawet GAL wystarczył ;P

  • 14. Data: 2009-03-14 05:51:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Mar 2009 02:33:01 +0100, nuclear2001 wrote:

    >Tu by nawet GAL wystarczył ;P

    Owszem, ale jak sie okaze ze to nie prosty licznik-podzielnik ma byc,
    ale kilka sterowanych z uP i najlepiej polaczonych od razu z
    rejestrami o wejsciu szeregowym - to gal jest za slaby.

    No i wcale nie tak prosto go zaprogramowac w dzisiejszych czasach :-)

    J.