  • 31. Data: 2020-11-02 20:35:37
    Temat: Re: Seksizm
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 02.11.2020 o 11:48, Paweł Pawłowicz pisze:
    > To jest tylko jedna strona medalu. Druga to fakt, że w krajach
    > demokratycznych ludzie inteligentni nie biorą się za politykę. Mają
    > ciekawsze rzeczy do roboty. I to jest bardzo dobrze widoczne, nie tylko
    > w Polsce :-(
    >
    > P.P.

    Dawno to zauważyłem, dlatego zupełnie bezsensowne jest zwalanie winy na
    głosujacych! Inni nie startowali, wybór międzu HIV, kiłą, rzeżaczką i
    paroma innymi.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 32. Data: 2020-11-03 08:48:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-02, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Nie zgadzam się. Patriarchalność ustąpi tyle że nie z dnia na dzień.
    > Trzeba ku temu paru pokoleń pracy, takiej jaką robią Norweskie Fundusze.
    > No i wycofania Kościołów i religii na odległy, prywatny teren, bo to
    > jest właśnie siedlisko tego patriarchalnego podejścia i ciemnoty.
    > Spisane z kartonu: Kosciół oświeca tylko gdy płonie :)

    Jak się to będzie robiło na siłę, to wydaje się, że moze to
    potrwać dłuuuużej. Bo to niekoniecznie wynika ze złej woli suwerena, a
    zapewne bardziej z jego uwarunkowania.

    > Tej myśli nie kumam. Co to "polityka pójścia po trupach" oraz czemu
    > polityka ma być "społecznie uniwersalna" dla skuteczności?

    Pójscie po trupach, czyli na siłę nieoglądając się, że krzywdzi się
    innych. Takie coś bedzie zawsze budzić sprzeciw zainteresowanych (tu
    tych patryjalchalnych mężczyzn) a na tym sprzeciwie będą żerować, różni
    demagodzy, cofając pozytywne zmiany lub w nalepszym wypadku je hamując.
    Bardzo dobrym z innej działki przykładem jest to co się dzieje w Polsce
    w okół środowisk LGBT.

    > To nie jest zalew. Po prostu, partyjni aktywiści, posłowie i inni
    > politycy są tacy jak wybierające je społeczeństwo. To nasze odbicie w
    > lustrze.

    Ale chcesz zmienić to społecześntwo a tak dolewa się MZ oliwy do ognia a
    takich dolewających aby zbić na tym swoj interes jest niestety. sporo, i
    oni umacniają ludzi, którzy czyją się skrzywdzeni (słusznie czy nie) w
    przekonaniu, że jest to złe a ich patryjalchana postawa zupełnie
    prawidłowa.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2020-11-03 09:13:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 03 Nov 2020 07:48:59 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > oni umacniają ludzi, którzy czyją się skrzywdzeni (słusznie czy nie) w
    > przekonaniu, że jest to złe a ich patryjalchana postawa zupełnie

    Owszem, chcę zmienić. Ale wiem że nie da się tego zrobić nagle. Historia
    jest pełna na to przykładów. Takie usiłowania przynoszą opłakane skutki,
    często odwrotne do zamierzonych. Tym niemniej, staram się popularyzować
    na ile potrafię, światopogląd naukowy. Zresztą, obserwując światowe
    trendy cywilizacyjne widać że w miarę wzrostu dostępu do wiedzy
    (internet) oraz spadku ubóstwa religie odchodzą powoli od roli głównej
    osi społeczeństwa z przemożną władzą religijnych kacyków a stają się
    sprawą prywatną jednostki. Tak się dzieje w Europie. My w Polsce
    pozornie stanowimy wyjątek, bo rządzi nami ograniczony umysłowo człowiek
    ale jego działania na siłę już przynoszą odwrotny skutek. Udało mu się
    spowodować największą spontaniczną demonstrację sprzeciwu jaką kraj
    widział, przynajmniej w ostatnich latach i nie sądzę żeby przetrwał
    następne wybory.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 34. Data: 2020-11-03 10:44:24
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 3.11.2020 o 09:13, Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > spowodować największą spontaniczną demonstrację sprzeciwu jaką kraj
    > widział, przynajmniej w ostatnich latach i nie sądzę żeby przetrwał

    Tak się znasz na polityce jak na kablach głośnikowych. Idź z tymi
    pierdołami na pl.soc.polityka, to Ci tam dadzą do wiwatu, a z tym
    stąd - zgodnie z obecnym trendem - wypierdalaj! Baranie wełniany.

    --
    Pasą się, pasą, barany wełniane...
    https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

  • 35. Data: 2020-11-03 11:37:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2020 10:44:24 +0100, collie napisał(a):

    > Tak się znasz na polityce jak na kablach głośnikowych. Idź z tymi
    > pierdołami na pl.soc.polityka, to Ci tam dadzą do wiwatu, a z tym
    > stąd - zgodnie z obecnym trendem - wypierdalaj! Baranie wełniany.

    Głupiś i tyle.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 36. Data: 2020-11-03 11:47:44
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 3.11.2020 o 11:37, Jacek Maciejewski napisał:

    > Głupiś i tyle.

    Powiedział chłopek-roztropek.

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 37. Data: 2020-11-03 18:58:50
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    > spontaniczną

    ROTFL

    --
    SW3

  • 38. Data: 2020-11-04 00:42:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-03, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    > spowodować największą spontaniczną demonstrację sprzeciwu jaką kraj
    > widział, przynajmniej w ostatnich latach i nie sądzę żeby przetrwał

    Tak, bo uderzył w sprawy, które wk.. nawet suwerena pińcet plus, ale
    obawiam się, że i to może być elementem gry o wdzięcznej nazwie jesień i
    zima z kowidem.

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2020-11-06 10:30:28
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 27.10.2020 o 15:54, yabba pisze:
> [...]
    pl...

    > Projekt dla studentów nie dyskryminuje ze względu na wiek. Jeśliby
    > projekt był dla studentów w wieku 19-24 lata, to wtedy byłaby
    > dyskryminacja.

    Za to Vision Express dyskryminuje ze względu na wiek.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 40. Data: 2020-11-06 13:07:08
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-11-03 09:13, Jacek Maciejewski wrote:
    > religie odchodzą powoli od roli głównej
    > osi społeczeństwa z przemożną władzą religijnych kacyków a stają się
    > sprawą prywatną jednostki. Tak się dzieje w Europie.

    Ja ja natürlich.
    Muzułmanie domagają się oddania opustoszałych kościołów na meczety
    (bo sa im potrzebne).
    Później nauczą Jacka i innych szacunku do tradycyjnych wartości, religii ...

    W.