  • 21. Data: 2020-10-29 18:20:21
    Temat: Re: Seksizm
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2020-10-27 16:21, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > A są nierówne?

    Tak są.
    Nie widzisz?

  • 22. Data: 2020-10-29 19:33:59
    Od: g...@g...com

    użytkownik Pcimol napisał:

    > Tak są.
    > Nie widzisz?

    Podaj przykłady, może kogoś przekonasz.

    OT. Kolarstwo nowoczesne:
    https://tinyurl.com/y6msu3my

  • 23. Data: 2020-10-30 01:06:33
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Albo nie, jesli jest to nabor uzupelniajacy, w celu osiagniecia udzialu
    > 50-50 :-)

    Ko wie? Skandynawowie są trochę tego... Np. norweski wymóg,
    by we władzach frimy było min. 40% kobiet. Nawet powstał taki
    "zawód" - kobieta - członek zarządu.
    A jeżeli byłoby również min 40% mężczyzn (równouprawnienie)
    to jak to spełnić gdy zarząd 3-osobowy?
    Klika(naście?) lat temu w Szwecji była draka: 2 niedoszłe
    studentki "żeńskiego" kierunku studiów zaskarżyły uczelnię,
    bo miały podobne wyniki kwalifikacji do chłopaków, którzy zostali
    przyjęci a nie one. Bo w ramach "równouprawnienia" na tym kierunku
    preferencje mają mężczyźni - taki przepis. Za jego naruszenie
    uczelni grozi kara.
    Sprawa trafiła do sądu a ten musiał rozsądzić które równouprawnienie,
    konstytucyjne czy "parytetowe" jest ważniejsze. Wygrało
    konstytucyjne. Ciekawe które by wygrało gdyby na "męski"
    kierunek nie przyjęto chłopaków...

    W Polsce zorganizowano "bieg na obcasach", w ogłoszeniu
    nie było ograniczeń płci. Wygrał facet - odmówiono mu nagrody...

    Arek

  • 24. Data: 2020-10-30 10:10:00
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 27/10/2020 12:22, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    > środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014-2021. Wnioski
    > mogą być składane wyłącznie przez kobiety"

    W czym problem? W czasie składania wniosku jestem kobietą. Płeć to
    przecież tylko kostrukcja społeczna (czy jak przetłumaczyć "social
    construct") i może ewoluować. Więc jeżeli nie przyjmą to zwyzywam ich od
    rasistów, transfobów i faszystów i co tam jeszcze mi do głowy przyjdzie
    w napadzie wściekłości.

  • 25. Data: 2020-11-01 05:31:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-27, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Niestety są. Ciebie to oczywiscie nie dotyczy albowiem ty urodziłeś
    > dwóch ślicznych bobasów, wykarmiłeś własną piersią i dopchałeś do
    > samodzielności, w międzyczasie sprzątając i gotując. Podczas gdy twoja
    > żona robiła karierę uniwersytecką i zarabiała krocie jako przezes spółki
    > (skarbu państwa, of course).

    No ale dlaczego inny samiec, który być może był przykładnym partnerem,
    ma mieć gorsze szanse bo Ty jako mąż dawałeś dupy i wszystko było na
    głowie Twojej żony? I aby to naprawić przyklaskujesz równie
    niesprawiedliwym, arbitralnym decyzjon bezwarunkowo eliminujące pewną
    grupę społeczną.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2020-11-01 08:49:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 01 Nov 2020 04:31:59 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No ale dlaczego inny samiec

    Tu poczytasz dlaczego: https://www.gov.pl/web/klimat/mf-eog
    Wpisuje się to w ogólny trend cywilizacyjny. Przykłady są rozliczne.
    Choćby 500+, dodatkowe emerytury, dochód gwarantowany.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 27. Data: 2020-11-02 03:19:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-01, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Tu poczytasz dlaczego: https://www.gov.pl/web/klimat/mf-eog

    Trochę konkretniej musiałbyś ...

    > Wpisuje się to w ogólny trend cywilizacyjny. Przykłady są rozliczne.
    > Choćby 500+, dodatkowe emerytury, dochód gwarantowany.

    W trend się wpisuje, tylko wpisywalność w trend nie dowodzi słuszności
    podejścia. To że babka dostanie łatwiej pracę nie zlikwiduje MZ
    problemów o których wspomniałeś. Nie w tak patryjalchalnym czy ogólniej,
    konserwatywnym jak polskie społeczeństwie. To zresztą jakby szerszy
    problem sprowadzający się do tego, że polityka pójścia po trupach
    niekoniecznie jest społecznie uniwersalna dla skuteczności osiągania jak
    najbardziej szlachetnych celów. Zalew polityki wszelakiej masci
    cynicznymi demagogami, żerujacymi na najbniższych instynktach jest
    poniekąd tego pochodną.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2020-11-02 09:14:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 02 Nov 2020 02:19:43 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > problemów o których wspomniałeś. Nie w tak patryjalchalnym czy ogólniej,
    > konserwatywnym jak polskie społeczeństwie.
    Nie zgadzam się. Patriarchalność ustąpi tyle że nie z dnia na dzień.
    Trzeba ku temu paru pokoleń pracy, takiej jaką robią Norweskie Fundusze.
    No i wycofania Kościołów i religii na odległy, prywatny teren, bo to
    jest właśnie siedlisko tego patriarchalnego podejścia i ciemnoty.
    Spisane z kartonu: Kosciół oświeca tylko gdy płonie :)

    > To zresztą jakby szerszy
    > problem sprowadzający się do tego, że polityka pójścia po trupach
    > niekoniecznie jest społecznie uniwersalna dla skuteczności osiągania jak
    > najbardziej szlachetnych celów.
    Tej myśli nie kumam. Co to "polityka pójścia po trupach" oraz czemu
    polityka ma być "społecznie uniwersalna" dla skuteczności?

    >Zalew polityki wszelakiej masci
    > cynicznymi demagogami, żerujacymi na najbniższych instynktach jest
    > poniekąd tego pochodną.
    To nie jest zalew. Po prostu, partyjni aktywiści, posłowie i inni
    politycy są tacy jak wybierające je społeczeństwo. To nasze odbicie w
    lustrze.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 29. Data: 2020-11-02 10:54:43
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 27/10/2020 17:02, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > samodzielności, w międzyczasie sprzątając i gotując. Podczas gdy twoja
    > żona robiła karierę uniwersytecką i zarabiała krocie jako przezes spółki

    Zapewniając przy tym zarówno mnie jak i ślicznym dzieciom nie tylko
    ciepłe, na bieżąco remontowane domostwo, wikt, opierunek, ale przede
    wszystkim bobasom możliwość bycia ,,dopychanym do samodzielności" przez
    kochającego je rodzica. I za to jestem jej wdzięczny. Dzieci też kiedyś
    będą. Teraz jeszcze nie rozumieją jaki to przywilej.

  • 30. Data: 2020-11-02 11:48:38
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Dnia Mon, 02 Nov 2020 02:19:43 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    [...]
    > To nie jest zalew. Po prostu, partyjni aktywiści, posłowie i inni
    > politycy są tacy jak wybierające je społeczeństwo. To nasze odbicie w
    > lustrze.

    To jest tylko jedna strona medalu. Druga to fakt, że w krajach
    demokratycznych ludzie inteligentni nie biorą się za politykę. Mają
    ciekawsze rzeczy do roboty. I to jest bardzo dobrze widoczne, nie tylko
    w Polsce :-(

    P.P.