  • 171. Data: 2020-12-09 19:31:49
    Temat: Re: Skreca. Shrek kłamca.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2020 o 18:39, Akarm pisze:

    > Kurwa! Nie jakieś, tylko poważne!
    > A wychodzisz na idiotę, bo usiłujesz podejmować idiotyczne próby
    > racjonalnej dyskusji z kimś, kto swego czasu głosił, że pierwszeństwo
    > sygnałów świetlnych przed znakami określającymi pierwszeństwo, oznacza
    > pierwszeństwo znaków.

    Dobra - masz rację, poddaję się.

    --
    Shrek

  • 172. Data: 2020-12-09 23:00:25
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    > Czyli potocznie parking. Ok niech będzie miejsce parkingowe czy
    > przeznaczone do parkowania - nic to nie zmienia.

    Dalej nic nie rozumiesz.
    To duzo zmienia, bo to już nie jezdnia tylko miejsce do parkowania.

    > Jak poza jezdnią jak masz i na rysunku i w opisie i w street view że na
    > jezdni?
    > Jak z takimi debilami jak ty dyskutować, jak nawet jak mu pokażesz
    > obrazek, zacytujesz tekst to i tak będą mówili, że jest na odwrót. Masz
    > jakieś poważne deficyty umysłowe?

    Debilu patentowany. Dyskusja o przepisach PoRD nie polega na tym
    "co widzisz i co cytujesz" tylko na tym żeby ROZUMIEĆ co jest napisane w
    PoRD.
    DEBILU ! Zrozum wreszcie co to jest jezdnia wg definicji w PoRD.
    DEBILU ! Zrozum wreszcie, że Ustawa jest ważniejsza od Rozporządzenia.

    > Nie kłamię tylko założyłem przez chwilę że masz rację. Skoro miejsce
    > parkingowe jest poza jezdnią a znak mówi parkować na jezdni równolegle,
    > --
    > Shrek

    DEBILU ! Nie kłam ! Znak nie mówi, że masz parkować na jezdni.
    Znak mówi, że to miejsce jest przeznaczone do parkowania i to już nie jest
    jezdnia.
    Tłumaczyłem ci już wiele razy, ale do patentowanego debila nie dociera

  • 173. Data: 2020-12-10 07:16:17
    Temat: Re: Skreca.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 09.12.2020 17:33, Rom45 wrote:

    > To nie jest jezdnia. To jest MIEJSCE przeznaczone do parkowania.

    Po którym można się poruszać o ile nikt tam nie parkuje.
    Nie bardzo wiem o co się tu kruszy kopie - moim zdaniem racja jest po
    obu stronach.
    Znaczy jeśli ktoś na tak oznaczonym miejscu zaparkuje, to z automatu
    przestaje to miejsce być jezdnią :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 174. Data: 2020-12-10 14:59:36
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-09 o 15:28, r...@k...pl pisze:
> [...]
    75y,12.52h,81.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8vxkEW7y1MboXt
    zkv5mh0g!2e0!7i13312!8i6656

    > Lewy akurat się kończy (zakładając ruch samochodów, a nie rowerów).
    > To, że linia "się-nie-zgina" nie ma znaczenia.

    To donieś na policję, że ktoś tam nie miga, i opisz potem, jaki będzie
    rozpuk, jak się będą z ciebie śmiać :)

    A najlepiej udowodnij to swoim samochodem i wepchaj się komuś na lewym z
    prawego pasa. A potem wydobądź odszkodowanie.

    Do tego czasu eot.

    --
    Liwiusz

  • 175. Data: 2020-12-10 15:03:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2020 o 14:59, Liwiusz pisze:

    > To donieś na policję, że ktoś tam nie miga, i opisz potem, jaki będzie
    > rozpuk, jak się będą z ciebie śmiać :)

    W sumie racja - skoro zmienia pas (nawet niewyznaczony) to powinien
    chyba mrugać;)

    --
    Shrek

  • 176. Data: 2020-12-10 18:42:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/2311

    >To nie jest jezdnia. To jest MIEJSCE przeznaczone do parkowania.

    Z ministrem sie bedziesz klocil ? I powiesz mu, ze klamie ?

    Miejsce do parkowania, ale na jezdni !

    J.

  • 177. Data: 2020-12-10 19:44:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 10 Dec 2020 14:59:36 +0100, w <5fd229cd$0$548$65785112@news.neostrada.pl>,

    75y,12.52h,81.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8vxkEW7y1MboXt
    zkv5mh0g!2e0!7i13312!8i6656

    > To donieś na policję, że ktoś tam nie miga, i opisz potem, jaki będzie
    > rozpuk, jak się będą z ciebie śmiać :)

    Zostaw policję w spokoju, wystarczy że internet ma z ciebie "rozpuk" :D

    > A najlepiej udowodnij to swoim samochodem i wepchaj się komuś na lewym z
    > prawego pasa. A potem wydobądź odszkodowanie.

    Zieeew.
    Męczą mnie tacy dyletancji co to jezdnię oceniają po linii prostej, bo widzą
    tylko na wprost.

  • 178. Data: 2020-12-10 19:46:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    > To donieś na policję, że ktoś tam nie miga, i opisz potem, jaki będzie
    > rozpuk, jak się będą z ciebie śmiać :)

    Napisz do niego, niech się facet z ciebie pośmieje :D

    Zdaniem policjanta wątpliwości, co do tego kto ma pierwszeństwo należy rozwiać
    m.in. o zasady ogólne ruchu drogowego, a w szczególności o art. 16 ust. 4
    ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2018 r. poz.
    1990 t.j.). Wspomniane przepisy mówią, że: kierujący pojazdem jest obowiązany
    jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, a jeżeli pasy ruchu na jezdni są
    wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.

    - Pas ruchu to każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
    rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi -
    podkreśla Kobryś. - Zatem możemy spotkać się z sytuacją, w której jezdnia
    dwukierunkowa zacznie się zwężać w taki sposób, że wcześniej jadące obok siebie
    pojazdy mieszczące się na prawej połowie jezdni spotkać się mogą w ruchu
    kolizyjnym - zauważa policjant.

    Przedstawiciel KGP podkreśla, że w sporze o pierwszeństwo przejazdu istotne
    jest, który z kierujących jedzie zgodnie z przepisami. Warto też pamiętać, że
    każda sytuacja drogowa ma indywidualny charakter kreowany przez różne
    okoliczności.

    - Dlatego abstrahując od zasad ostrożności i ograniczonego zaufania można
    wskazać, że co do zasady pasy ruchu wyznacza się od krawędzi a nie od środka
    jezdni. Łącząc to z zasadą jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni trzeba
    stwierdzić, że kierujący pojazdem umiejscowionym przy wspomnianej krawędzi
    jedzie zgodnie z przepisami - a co za tym idzie jego pas się nie kończy -
    wyjaśnia podinsp. Radosław Kobryś.

    - Natomiast kierujący, który prawidłowo obserwuje drogę widząc zbliżające się
    zwężenie jezdni - w omawianym przypadku przez zmianę położenia jej krawędzi -
    powinien dążyć do umiejscowienia swojego pojazdu zgodnie z przepisami możliwie
    blisko prawej krawędzi jezdni - tłumaczy policjant.

    Kobryś przypomina, że zgodnie z paragrafem 86 rozporządzenia Ministrów
    Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i
    sygnałów drogowych z dnia 31 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 170, poz. 1393)
    umieszczone przy krawędzi jezdni znaki: P-7a (linia krawędziowa przerywana),
    P-7b (linia krawędziowa ciągła) wyznaczają krawędź jezdni; znak P-7b oznacza
    poza tym zakaz wjazdu na pobocze kierującemu pojazdem samochodowym.

    Ponadto przedstawiciel KGP przytacza też rozporządzenie Ministra Infrastruktury
    w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych
    oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na
    drogach z dnia 3 lipca 2003 r. (Dz.U. Nr 220, poz. 2181). A czytamy w nim:
    linie krawędziowe stosuje się przede wszystkim do wyznaczenia krawędzi jezdni
    bez krawężników ulicznych w celu oddzielenia jezdni od pobocza lub pasa
    awaryjnego. Dopuszcza się stosowanie linii krawędziowej na odcinkach z
    krawężnikami, jeżeli wymagają tego warunki widoczności lub bezpieczeństwa
    ruchu.

    Policjant przypomina, że kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem, wózkiem
    rowerowym, motorowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba prowadząca pojazd napędzany
    silnikiem są obowiązani poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do
    jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych.

    Policja: Pierwszeństwo ma kierowca przy krawędzi jezdni
    - Ogólne zasady ruchu nakazują kierującemu pojazdem jazdę możliwie blisko
    prawej krawędzi jezdni wyznaczonej krawężnikiem bądź znakiem poziomym. W
    związku z tym jego pas ruchu przebiega równolegle do krawędzi jezdni, a nie do
    jej środka. Dlatego co do zasady, jeśli znaki drogowe nie wskazują inaczej ten
    pas ruchu nie kończy się, a co za tym idzie nie można wymagać od jadącego nim
    aby ustępował pierwszeństwa w związku ze zmianą pasa ruchu - wyjaśnia podinsp.
    Radosław Kobryś z BRD KGP.

    W jego ocenie fakt poruszania się przy prawej krawędzi jezdni, której odległość
    położenia zmniejsza się względem środka jezdni nie stanowi o zmianie pasa
    ruchu. Wręcz przeciwnie, kierujący w takiej sytuacji kontynuuje jazdę wybranym
    wcześniej pasem ruchu.

  • 179. Data: 2020-12-10 20:13:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 09.12.2020 o 17:29, J.F. pisze:
    [...]

    >To tym bardziej wskazuje że jednak te miejsca to jezdnia.

    Ale pas postojowy :-)

    >Nie wiem. Clou jest takie, że jednak to raczej jest jezdnia. Co
    >prawda nie wiem co to ma wspólnego z tym czy prawy pas się konczy czy
    >nie, ale moim zdaniem to jezdnia.

    Sami sobie odszukajcie, o co sie klocicie :-)

    Ja tylko zwracam uwage, ze tak szerokich jezdni to sie normalnie nie
    robi, wiec zapewne za chwile ona sie zweza, i to w taki sposob, ze
    wyraznie prawy kraweznik jest lamany ... no i jak to z tym
    twierdzeniem Rom45, ze prawy pas przy prawej krawedzi jest zawsze, gdy
    po prawej mamy jezdnie i parking jednoczesnie :-)

    J.

  • 180. Data: 2020-12-10 20:43:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2020 o 20:13, J.F. pisze:

    > Ale pas postojowy :-)

    Ale na jezdni. Nie wiem co to ma za znaczenie w kontekscie który pas
    niewyznaczony się kończy, ale te samochody są zaparkowane na jezdni -
    raz że znak wyraźnie o tym pisze dwa, że pas.

    Trzeba poszukać jeszcze definicji pasa awaryjnego;) Na chłopski rozum to
    pobocze, ale jak widać...

    > Sami sobie odszukajcie, o co sie klocicie :-)

    O to czy to jezdnia. Pisałem że nie mam pojęcia jakie to ma znaczenie:p
    Zresztą się już nie kłócę bo kolo odporny na wiedzę nawet jak mu obrazki
    zapodasz.

> [...]
    > wyraznie prawy kraweznik jest lamany ... no i jak to z tym twierdzeniem
    > Rom45, ze prawy pas przy prawej krawedzi jest zawsze, gdy po prawej mamy

    Wiec wychodzi, że problem z pierwszeństwem w zasadzie nie istniej -
    prawy pas jest przy prawej krawędzi. Skoro stoją na nim samochody, to
    musisz pas zmienić, dalej już wiadomo co:P

    --
    Shrek