  • 11. Data: 2021-12-05 23:23:00
    Temat: Re: Smart TV do starego TV
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61a91a05$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    user wowa pisze tak:

    > Dzień dobry
    > Potrzebuję do starego TV (tak , kineskop :) dołożyć trochę
    > nowoczesności.

    umieram z ciekawości ile tv ma cali?

    > Wiem o istnieniu śmietników ale są pilniejsze wydatki.

    tam byś znalazł płaski z hdmi ;)

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 12. Data: 2021-12-06 00:14:54
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2021-12-05 o 23:23, PiteR pisze:
    > in <news:61a91a05$0$555$65785112@news.neostrada.pl>

    Modę Ci odstąpić Philipsa srebrnego 20. czy 22 cale bodajże. Odbiór,
    obraz i muzyka super!
    Stoi na regale w drugim pokoju i juz sie od niego odzwyczaiłam.
    Warszawa

    --
    animka

  • 13. Data: 2021-12-06 21:37:05
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > in <news:61a91a05$0$555$65785112@news.neostrada.pl>

    > umieram z ciekawości ile tv ma cali?

    Philips 32"

    > tam byś znalazł płaski z hdmi ;)

    Takich śmietników nie mam w okolicy :) Teraz mam obraz ładniejszy od
    tanich TV a taki który mi się podobał kosztował kilkanaście tys.
    Wojtek

  • 14. Data: 2021-12-07 21:36:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2021 21:37, wowa wrote:
    > Teraz mam obraz ładniejszy od
    > tanich TV

    Czyli
    1) migoczący
    2) podskakujacy w interlace
    3) ze sprzętowym antialiasingiem

    > a taki który mi się podobał kosztował kilkanaście tys.

    Przesadzasz. Ogladasz "żywe kolory w gównianej rozdzielczości" i jeszcze
    chcesz na tym ogladać zdjęcia kotów...

    Najzwyczajniej kup sobie osobny monitor z OLX za 30zł. Albo tablet.
    Szkoda oczu dla sentymentu. TV CRT już dawno zostały zjedzone na
    śniadanie przez niskopółkowe telewizory LCD z okolic Manty/Sharpa itp
    "marek".

  • 15. Data: 2021-12-07 22:20:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:soogk0$us2$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

> [...]
    > tablet. Szkoda oczu dla sentymentu. TV CRT już dawno zostały
    > zjedzone na śniadanie przez niskopółkowe telewizory LCD z okolic

    Nasi ojcowie założyciele walczyli o jednolitą zbieżność na CRT
    a LCD ma zawsze zachowaną zbieżność. Jak nie skorzystać z tego
    dobrodziejstwa?

  • 16. Data: 2021-12-07 22:28:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/12/2021 22:20, PiteR wrote:
    > a LCD ma zawsze zachowaną zbieżność.

    I tu wchodzi mój monitor Acer, wiekowy, zbudowany jeszcze na
    komponentach telewizyjnych, który ma ... geometrię. Jeśli zapodasz mu
    sygnał VGA o za szybkiej częstotliwości, to zawinie w supełek obraz, jak
    porządny CRT.

    W środku jest co najmniej kilka potencjomentów, z których jeden służy do
    zmiany szerokosci obrazu.

    A obiecywali że pixele są perfekcyjne ;)

    The worst of both worlds...

  • 17. Data: 2021-12-08 09:10:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oglądałeś kiedykolwiek jakiś mecz w piłkę (dowolną)???
    Nadal kineskopowce wymiatają w porównaniu z LCD.
    A biel?
    A czernie?
    Po prostu trolujesz, zapewne nigdy w życiu nie miałeś dobrego telewizora.

    -----

  • 18. Data: 2021-12-08 09:28:17
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 8 Dec 2021 09:10:09 +0100
    doszła do mnie wiadomość <61b06862$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
    >Oglądałeś kiedykolwiek jakiś mecz w piłkę (dowolną)???
    >Nadal kineskopowce wymiatają w porównaniu z LCD.

    Ja oglądałem, biegnie zawodnik, a czerwone majtki biegną za nim w
    pewnej odległości, tak beło, nie zmyślam.

    --
    Szwambuł Trantiputl.
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur

  • 19. Data: 2021-12-08 17:08:16
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > in <news:soogk0$us2$1@dont-email.me>

    > Nasi ojcowie założyciele walczyli o jednolitą zbieżność na CRT
    > a LCD ma zawsze zachowaną zbieżność. Jak nie skorzystać z tego
    > dobrodziejstwa?

    Nie wiem co za telewizory mieliście wcześniej. Mój, subiektywnie
    oczywiście, ma bardzo ładny obraz, naturalne kolory i dobrą zbieżność.
    Nie miga za bardzo,(100Hz)i w warunkach w jakich oglądam jest
    wystarczający.Póki się nie zepsuje nie widzę powodu do wymiany.I
    jeszcze jedno, ma normalne głośniki i słychać co gada :)
    Wojtek

  • 20. Data: 2021-12-08 18:48:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/12/2021 09:10, ąćęłńóśźż wrote:
    > Oglądałeś kiedykolwiek jakiś mecz w piłkę (dowolną)???

    Tak. Monitor/TV z progressive@50 wygląda lepiej niż interlace na CRT. Aż
    boje się napisać jak dobrze wygladają TV z engine predykcji ruchu
    osiągające kilkaset Hz, bywa, że z dedykowanymi algorytmami do sportu.

    > Nadal kineskopowce wymiatają w porównaniu z LCD.

    Nie. Kup TV z matrycą IPS i nie marudź. Albo kup OLEDa. Wypala obraz tak
    samo jak CRT, wiec będziesz się czuł retro.

    CRT mają wyłącznie wady:
    1) żałosna rozdzielczość pozioma, rzedu 700 punktów (rozmazanych, wiec
    rzeczywista koloru nie przekracza 400)
    2) migotanie
    3) podskakiwanie interlace
    4) konsumpcja energii
    5) kontrast "dynamiczny", czyli zależny od jasności średniej
    6) pisk, który słyszą dzieci i zwierzęta
    7) zerowe możliwości poprawy obrazu w dziedzinie czasu
    8) prawie 100% materiałów video, obecnie, jest progressive a nie interlace
    9) cieżki i duży
    10) zaraz się popsuje

    > A biel?

    Biała.

    > A czernie?

    Kiepskie, ale o ile pamiętam, jak 22 pajaców lata za nadmuchiwanym
    workiem, to niewiele tej czerni. Ponadto zapomniałeś zapytać o
    technologie tego LCD. Niektóre maja czernie ... z resztą idź do
    dowolnego MediaFoo i obejrzyj sobie co obecnie jest normą, a nie co było
    20 lat temu. Jeśli szukasz kontrastu, to znajdziesz lepszy niż w plaźmie.

    > Po prostu trolujesz

    Najzwyczajniej nie traktuje tematu religijnie. LCD, od czasu początku
    wieku, stały się przyzwoite. Mam TV jakiś za 400zł, kupiony pół roku
    temu, tani i bylejaki. O obrazie który wymiata jasnością, kontrastem,
    czystością, z moim staruszkiem CRT, który jeszcze zipie. I tutaj aż
    głupio mówić jak *dobrze* wygladają droższe modele typu QLED itp.

    >, zapewne nigdy w życiu nie miałeś dobrego telewizora.

    Miałem trinitrona. Wystarczy, czy konieczny jeszcze lepszy aby wygrać z
    bieda-lcd w czymkolwiek?