  • 21. Data: 2021-12-08 21:31:10
    Temat: Re: Smart TV do starego TV
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zatrzymałeś się w rozwoju, bo sygnał analogowy nie jest nadawany od kilku lat, a
    tuner po RGB może wysyłać 1080p@50Hz.
    29'' i 65W to nie jest zły wynik (lapek 17'' ciągnie więcej).

    Twój płaskacz da się oglądać pod kątem 45°-60°, czy masz przykręcony do podłogi jeden
    fotel?

    Mam jeden IPS, włączam jak chcę nocą pooglądać srebrne chmury w czarnej kopalni...

    Widocznie Quintrix lepszy od Trinitrona ;-).

    -----

  • 22. Data: 2021-12-09 00:26:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61b0d86b$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    user wowa pisze tak:

    > Nie wiem co za telewizory mieliście wcześniej.

    Miałem Neptuna 547 22", TRILUX TAP 2131 TS, Thomsona 21"

    Jakiś czas używałem tego TRILUXa jako monitor do kompa po kablu S-VHS
    Wspominam to jako horror dla oczu.

    https://en.wikipedia.org/wiki/S-Video

    > Mój, subiektywnie oczywiście, ma bardzo ładny obraz, naturalne
    > kolory i dobrą zbieżność. Nie miga za bardzo,(100Hz)i w warunkach
    > w jakich oglądam jest wystarczający.Póki się nie zepsuje nie widzę
    > powodu do wymiany.

    Robisz spotkania z widzami?

    Chciałbym Cie poznać i zrozumieć ideologię żeby
    w 2021r mieć bryłę CRT zamiast obrazu na ścianie LCD.

    Na LCD jest prostokąt zawsze bo fizycznie piksele są
    ustawione jak wojsko 3840 na 2160.

    Koszt to nie argument bo mój rumuński kolega w ciagu 6 lat znalazł
    dziewięć telewizorów z wystawki które odczyścił i wysłał do Rumunii.
    Jeden Samsung 32" dał mi. Oddałem go rynkom wschodzącym.

    Niedawno znalazłem monitor dotykowy chyba Benq może 40" ale nie wziąłem
    bo nie mam samochodu.

    Jak przyjadę do Polszy to pozbieram po rodzinie małe telewizory
    i wyśle na wschód.

    > I jeszcze jedno, ma normalne głośniki i słychać co gada :)

    Wszystkie moje telewizory ładnie grają. Mam też laptopa z głośnikami
    Altec Lansing i gra rewelacyjnie więc mały głośnik też może.

    https://alteclansing.com

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 23. Data: 2021-12-09 00:39:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61b1160f$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

    > Mam jeden IPS, włączam jak chcę nocą pooglądać srebrne chmury w
    > czarnej kopalni...

    oszukali cię w sklepie że to VA?

    Powinni oferować ubezpieczenie od pomyłkowego
    lub w złej wierze zakupu telewizora IPS.

  • 24. Data: 2021-12-09 00:46:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:soqr4t$1vh$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > 9) cieżki i duży
    > 10) zaraz się popsuje

    Jedyny sensowny argument na korzyść CRT to
    kot się grzeje.

    > Kiepskie, ale o ile pamiętam, jak 22 pajaców lata za nadmuchiwanym
    > workiem, to niewiele tej czerni

    właśnie tego mi brakowało, nadmuchiwany worek, szukałem słowa

    22 nygusów, darmozjadów i pajaców lata za nadmuchiwanym
    sferycznym workiem produkując metan.

  • 25. Data: 2021-12-09 20:29:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/12/2021 21:31, ąćęłńóśźż wrote:
    > Zatrzymałeś się w rozwoju, bo sygnał analogowy nie jest nadawany od
    > kilku lat

    Więc po co Ci technologia CRT, zależna od interlace, skoro to już takie
    archeo, że nawet nie produkuje sie działajacego z nimi sygnału?

    >, a tuner po RGB może wysyłać 1080p@50Hz.

    Może. A kto to odbierze? Gówniany kineskop z siatką 400 punktów koloru i
    układami o paśmie przenoszenia PAL?

    Na marginesie: tunery DVB-T z wyjściem analogowym, produkują interlace.
    Przynajmniej wszystkie jakie miałem w ręku.

    > Twój płaskacz da się oglądać pod kątem 45°-60°, czy masz przykręcony do
    > podłogi jeden fotel?

    Moje monitory, wszystkie, oraz wszystkie telewizory, da się ogladać pod
    kątem bliskim 180 stopni bez efektu utraty kolorów.

    Wychodzi na to że ostatni telewizor widziałes gdzieś na początku wieku,
    kiedy były jeszcze matryce TFT. Wtedy były odbarwienia. Obecnie nie ma.

    No więc przejdź się do sklepu i poogladaj. Pod kątem dowolnym. Możesz
    być zaskoczony, gdzie obecnie zaszła technika i jakie są kąty oglądania.
    W niektórych to jest pełne 180 stopni.

    > Mam jeden IPS, włączam jak chcę nocą pooglądać srebrne chmury w czarnej
    > kopalni...

    Zmień na coś lepszego. Podpowiem: TV za 400zł, który kupiłem w zeszłym
    roku, rozgniata cokolwiek starszego, czy to LCD czy CRT.

    > Widocznie Quintrix lepszy od Trinitrona ;-).

    A oba wszak gówniane, bo CRT.

  • 26. Data: 2021-12-09 20:35:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/12/2021 00:46, PiteR wrote:
    > Jedyny sensowny argument na korzyść CRT to
    > kot się grzeje.

    Nawet kot tego nie chce u mnie znieść, śmierdzi 20-letnim kurzem,
    gotowanym elektrolitem i piszczy.

    > 22 nygusów, darmozjadów i pajaców lata za nadmuchiwanym
    > sferycznym workiem produkując metan.

    I dzięki AI w nowoczesnych TV LCD możesz sobie obejrzeć ich w 1200Hz@4K.

    Aby nie było że nie było: były takie co były produkowane z pamięcią
    ramki i ponoć pozwalały na 120Hz. Jak również widziałem już kogoś w
    internetach, kto montował silnik rakietowy do zaprzęgu amiszów, co
    wydaje się być zbliżoną analogią.

  • 27. Data: 2021-12-10 08:50:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Miliony Hebych nie mogą się mylić.

    -----

  • 28. Data: 2021-12-10 17:20:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/12/2021 08:50, ąćęłńóśźż wrote:
    > Miliony Hebych nie mogą się mylić.

    Tak, to prawda. Istnieje tylko bardzo wąska grupa problemów, przy
    których jest odwrotnie. Ten do nich nie należy, przykro mi. To tylko
    odmiana audiofili kupujących wzmacniacze na lampach. Tyle że tu jest
    trudniej: problemy widać gołym i obiektywnym okiem. Ale walczcie. To
    może być interesujace.

  • 29. Data: 2021-12-10 18:06:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nadal słuchaj muzyki na srajfonie, ja wolę wzmacniacz i kolumny.
    W sumie np. excela też możesz na srajtku w chmurze obrabiać, a dla mnie monitor,
    klawiatura mechaniczna i własny serwer plików.

    -----

  • 30. Data: 2021-12-10 21:03:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/12/2021 18:06, ąćęłńóśźż wrote:
    > Nadal słuchaj muzyki na srajfonie, ja wolę wzmacniacz i kolumny.

    Nie, to wy dalej słuchacie muzyki na trzeszczącym gramofonie Bambino,
    kiedy reszta zauważyła postęp.

    > W sumie np. excela też możesz na srajtku w chmurze obrabiać, a dla mnie
    > monitor, klawiatura mechaniczna i własny serwer plików.

    I tak mam. Albowiem praktycznośc rozwiązań ma dla mnie znaczenie, a nie
    moda. Nawet, jeśli to moda na retro.

    Dokładnie z tego powodu używam telewizora LCD zamiast gówna CRT które
    obecnie nie nadaje się na nic, wliczajac to zbieranie kurzu na strychu.

    Zauważyłeś, że nie padł z Twojej strony ani jeden sensowny argument o
    lepszości CRT poza bezdennymi uprzedzeniami, które są nieprawdziwe od 20
    lat i można je obalić po minucie spacerku do MediaFoo?

    Czekam na koneserów, kupujących monitory Neptun, aby podziwiać szeroką
    scenę konturów kontrastu w wysokich liniach interlace. Zapewne i tacy
    się znajdą. Reszta społeczeństwa, ziewajac, obejrzy sobie jakiś filmik w
    4K w kontraście, kolorach, ostrości, płynności nieosiągalnych dla CRT.