  • 11. Data: 2020-08-03 09:32:26
    Temat: Re: Spustoszenie w sieci ethernet - trochę NTG
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > Przyczyną zwykle jest jedno urządzenie, które robi to spustoszenie.

    Ciekawostka -- tu gość miał wieszającego się switcha i winne były kable
    eth, co ciekawe podobno niepodłączone do niczego po drugiej stronie.

    https://www.reddit.com/r/networking/comments/atb2v4/
    switch_seeming_to_randomly_lock_up/

    Inny twierdzi, że takie coś może się dziać z powodu drivera karty
    sieciowej.

    "Or you could've just fixed / updated the old buggy Intel NIC driver that
    was probably the root cause there"

    --
    Przychodzi baba do lekarza ze śledziem na plecach.
    Lekarz pyta:

  • 12. Data: 2020-08-03 19:26:30
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.08.2020 09:32, Queequeg wrote:

    > Ciekawostka -- tu gość miał wieszającego się switcha i winne były kable
    > eth, co ciekawe podobno niepodłączone do niczego po drugiej stronie.

    Może przesłuchy na kablu i wolne końce spowodowały zapętlenie TX.RX?
    W takim przypadku się też cuda mogą dziać - przede wszystkim zdublowane
    są broadcasty - widziałem coś takiego.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2020-08-04 02:56:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-31, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Spotkał się ktoś z (uszkodzonym) urządzeniem sieciowym, które "psuje"
    > transmisję w całej sieci?
    > Ja wielokrotnie: giną pakiety, pingi raz dochodzą, raz nie, transfer
    > spada itp.
    > Przyczyną zwykle jest jedno urządzenie, które robi to spustoszenie.

    Miałem przypadek uszkodzenia kabla przy wtyczce do switcha, które bylo
    najwyraźniej tak osobliwe, że switch kompletnie głupiał i odcinał sieć
    od innych portów. Nie była to wtyczka z up/downlinkiem.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2020-08-06 23:37:50
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 31.07.2020 o 19:03, Mirek pisze:
> [...]
    > spada itp.
    > Przyczyną zwykle jest jedno urządzenie, które robi to spustoszenie.

    Miałem w ciągu ostatnich dwóch lat ze 3-4 takie przypadki więc już nic
    mnie nie zdziwi :). Najlepsze to to, że jak coś tam rozłączysz, to
    wydaje ci się, że jest poprawa... po czym problem powraca.
    W pierwszej kolejności trzeba wyłączać przekazywanie broadcast na czym
    się da (w moim przypadku switche zarządzalne i anteny Ubiquity. Wtedy
    zwykle problem zawęża się do okolic uszkodzonego urządzenia. Ja miałem o
    tyle ułatwioną sprawę, że mogłem na chwilę zrzucać połączenia
    bezprzewodowe żeby podzielić sieć na mniejsze kawałki i sprawdzać efekty

    Lukasz