eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 272

  • 21. Data: 2021-04-11 17:56:11
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    _Master_ w
    <news:6072b729$0$510$65785112@news.neostrada.pl>:

    > W dniu niedziela-11-kwietnia-2021 o 08:26, Cavallino pisze:
    >> że nasi rodacy w większości to ciasne łby

    > Nasi rodacy zarabiają 1/4 tego co Niemcy.

    Pierdolisz jak potłuczony.

    Zarabiają 5000, tyle, że w PLN. a taki Hans z DE zarabia 5000, ale w EUR...

    Zarabiają tyle samo w walucie!


    --
    'Tom N'


  • 22. Data: 2021-04-11 18:15:08
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 11.04.2021 o 16:51, kk pisze:
    >>
    >> Ale to się kompletnie nie opłaca jak mam jechać do innego miasta 30
    >> kilometrów żeby "zatankować" elektryka siedząc tam 2 godziny i patrząc
    >> jak ładnie stoi z podpiętym kablem.
    >>
    >>
    >
    > Dobra, ale to nie jest po to. To jest po to by nie wyglądać z okna
    > szpitala onkologicznego.

    Uważaj. Mylisz globalne ocieplenie z zanieczyszczeniem powietrza. To są
    dość odrębne sprawy.

    Elektryki są "lekarstwem" na ocieplenie. Lekarstwem na trujące spaliny
    są normy czystości - od lat bardzo wygórowane, dotyczące wszystkich
    pojazdów.

    Ostatnie spektakularne przepisy zabraniające spaliniakom wjazdu do
    niektórych centrów miast - pokazały, że niczego to nie zmieniło. Syf w
    powietrzu jak był tak jest. Eksperci o tym wiedzieli, teraz zorientowali
    się też urzędnicy.

    --
    MN


  • 23. Data: 2021-04-11 18:33:40
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-04-11 o 11:15, Cavallino pisze:

    >> Ale to się kompletnie nie opłaca jak mam jechać do innego miasta 30
    >> kilometrów żeby "zatankować" elektryka siedząc tam 2 godziny i patrząc
    >> jak ładnie stoi z podpiętym kablem.
    >
    > To fakt, ta oferta na dziś jest dla tych, którzy najpierw zaspokoili
    > swoje potrzeby mieszkaniowe (domem, lub mieszkaniem z garażem).

    A jak zaspokoję swoje potrzeby mieszkaniowe, to sytuacja się powtórzy
    jak wyjadę gdzieś dalej.
    Elektryki będą miały sens jak zostanie zaspokojona infrastruktura z
    szybkimi ładowarkami dla nich. Na tą chwilę jest to dla mnie gadżet dla
    mieszkających w mieście typu Default City i nie wyjeżdżających poza nią,
    gdzie sieć jest jako tako rozbudowana.

    Jedyny sens mają hybrydy, co widać zresztą po statystykach sprzedaży, i
    byłbym skłonny taką zakupić.

    zdrówko


    --
    Irokez


  • 24. Data: 2021-04-11 18:34:41
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Apr 2021 18:15:08 +0200, Marcin N

    > Elektryki są "lekarstwem" na ocieplenie. Lekarstwem na trujące spaliny
    > są normy czystości - od lat bardzo wygórowane, dotyczące wszystkich
    > pojazdów.

    Yhy, co idealnie pokazało diesel gate, oraz "szczelność" przeglądów patrząc
    po trupach dymiących po drogach i lejących olejem po jezdniach.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 25. Data: 2021-04-11 18:44:43
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>


    >>> A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
    >> wkładasz kij w mrowisko. po jasną cholerę?
    >
    > Ty zacząłeś, czego się spodziewałeś?
    Coś ci się pomerdało. to nie moj wątek. to Ty rzucasz epitetami nic nie
    wnoszsącymi do tematu


    > Tyle że jeśli ten temat Cię nie interesuje, to po co zakładasz o nim
    > wątki i w ogóle się w podobnych udzielasz?

    po raz drugi - nie ja.
    >> nie wiem skąd masz informacje o duszeniu się i spalaniu śmieci.
    >
    > Okno w domu czasem otwieram, na ulicę wyjeżdżam - to wystarczy.
    ale to nie ma związku ze sprzedażą samochodów.




    >> atomowych. a u nas zero!!!!!
    >
    > No i?
    > I tak elektryk pędzony w 2/3 prądem z węgla jest mniej szkodliwy niż
    > spaliniak.
    jasne. a elektryk pędzony w 100% prądem ze słońca jest najlepszy. ale
    TERAZ w POLSCE udział paliw odnawialnych mamy na poziomie? 18%.
    osiemnaście, z czego zimą, gdy ten prąd jest potrzebny na ogrzewanie
    samochodów elektrycznych - jeszcze mniej.


    > Nie wspominając o tym, że udział węgla będzie malał,
    Patrz jak dyskutujesz. "nie wspominając nawet (...) będzie malał". Bo
    co? Bo unia? No to udział importowanej energii będzie rósł. będzie
    taniej? sądzę że nie. A zapłaci za to społeczeństwo, nie właściciele
    elektryków.

    > Piszę jak jest.
    > I sam jeżdżę spaliniakiem.
    > Tyle, że nie mam ciasnego łba, więc wiem że smrodzi i nie mam problemu
    > żeby być w stanie to przeczytać czy napisać.

    zastanów się wiec czy pisanie, tym bardziej pisanie które nakłania do
    sporów, przyśpieszy elektryfikacje transportu czy nie. bo jak nie, to
    nie warto pisać. jak opóźni to tym bardziej. Coś na podobieństwo Rydzyka
    w kościele katolickim. tyle dobrego robi, taki zajebisty facet, a
    chrześcijan jakby mniej. Tylko ci co zostali jakby bardziej agresywni.
    (przepraszam jeśli kogoś uraziłem, ale porównanie w temacie - kompletnie
    z dupy, natomiast - moim zdaniem- logicznie trafione w 100%)

    >> czy może podjąć działania które przyśpieszą ich odejście?
    >
    > A czym innym jest zakup ev, ew hybrydy?

    coś jakbym żony słuchał. Jest cel, mglisty, droga dojścia zaskakująco
    wyraźna. Propozycja skorzystania z innej drogi, nawet poparta
    argumentami, logiką - absolutnie wykluczona.
    W omawianym przypadku, jedyną drogą do elektryfikacji transportu takiego
    jaki znamy, jest jak najszybsze uruchomienie elektrowni atomowej.
    KOnieczne jest posiadanie źródła mocy elektrycznej, dwa razy większego
    niż suma elektrowni węglowych. Bez tego nie ma dyskusji o ogólnym
    transporcie elektrycznym. i teraz najważniejsze. szukanie, wskazywanie,
    wyśmiewanie innych czynników opóźniających proces wymiany spaliniaków na
    elektryku jest przejawem... ciasnego łba?

    ToMasz


  • 26. Data: 2021-04-11 18:49:54
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-11 o 16:36, Cavallino pisze:
    > W dniu 11-04-2021 o 15:19, cef pisze:
    >> W dniu 2021-04-11 o 13:54, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 11-04-2021 o 11:30, cef pisze:
    >>>> W dniu 2021-04-11 o 11:15, Cavallino pisze:
    >>>>> W dniu 11-04-2021 o 11:09, Irokez pisze:
    >>>>>> W dniu 2021-04-11 o 08:26, Cavallino pisze:
    >>>>>>> W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
    >>>>>>>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
    >>>>>>>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
    >>>>>>>
    >>>>>>> Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne
    >>>>>>> łby, więc statystykami nie ma co się brandzlować.
    >>>>>>> Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od
    >>>>>>> spalanych śmieci.
    >>>>>>> A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
    >
    >>>> Znam kilku przedsiębiorców i mają zaspokojone te potrzeby-
    >>>> mają domy z solarami itp czyli tanim prądem,
    >>>> stać ich też na nowe auta najwyższej klasy, ale jednak mimo
    >>>> dostępu do taniego ładowania  i braku ograniczeń finansowych
    >>>> nie wybierają elektryków, bo to dla nich ograniczenie.
    >>>
    >>> Hybryda też? ;-)
    >>
    >> Fakty wskazują, że też.
    >> Widocznie uważają
    >
    > Czyli nie chodzi jak Ty twierdzisz o to, że to jest ograniczenie
    > (jakiekolwiek) - bo w przypadku hybrydy takowe nie istnieje w ogóle,
    > tylko o ich uważanie.

    Istnieje. Zacznijmy od większej ceny.

    > Czyli o to czym pisałem.

    Bredziłeś. Ograniczenia istnieją a ty chcesz z nas zrobić debili
    twierdząc że ich nie ma. Na razie zrobiłeś z siebie. Ale walcz dalej.


    Pozdrawiam


  • 27. Data: 2021-04-11 19:29:00
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2021 o 18:33, Irokez pisze:
    > W dniu 2021-04-11 o 11:15, Cavallino pisze:
    >
    >>> Ale to się kompletnie nie opłaca jak mam jechać do innego miasta 30
    >>> kilometrów żeby "zatankować" elektryka siedząc tam 2 godziny i
    >>> patrząc jak ładnie stoi z podpiętym kablem.
    >>
    >> To fakt, ta oferta na dziś jest dla tych, którzy najpierw zaspokoili
    >> swoje potrzeby mieszkaniowe (domem, lub mieszkaniem z garażem).
    >
    > A jak zaspokoję swoje potrzeby mieszkaniowe, to sytuacja się powtórzy
    > jak wyjadę gdzieś dalej.

    To znaczy gdzie dalej chcesz wyjechać, że po drodze nie masz ładowarek w
    odległości zasięgu sensownego bev?
    Bo jeśli sugerujesz że w Polsce, to nie wiesz o czym gadasz.


  • 28. Data: 2021-04-11 19:30:10
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.04.2021 o 18:33, Irokez pisze:

    > A jak zaspokoję swoje potrzeby mieszkaniowe, to sytuacja się powtórzy
    > jak wyjadę gdzieś dalej.

    Konia nie stać na mieszkanie w mieście o rozsądnej powierzchni
    (większości nie stać) więc wyprowadził się na wieś i próbuje tym faktem
    robić z siebie elitę;)

    Zresztą pies wie, gdzie on naprawdę mieszka i czym jeździ. IMHO to trol.

    --
    Shrek


  • 29. Data: 2021-04-11 19:35:50
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-04-11 o 16:36, Cavallino pisze:
    > W dniu 11-04-2021 o 15:19, cef pisze:
    >> W dniu 2021-04-11 o 13:54, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 11-04-2021 o 11:30, cef pisze:
    >>>> W dniu 2021-04-11 o 11:15, Cavallino pisze:
    >>>>> W dniu 11-04-2021 o 11:09, Irokez pisze:
    >>>>>> W dniu 2021-04-11 o 08:26, Cavallino pisze:
    >>>>>>> W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
    >>>>>>>> W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
    >>>>>>>> przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
    >>>>>>>
    >>>>>>> Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne
    >>>>>>> łby, więc statystykami nie ma co się brandzlować.
    >>>>>>> Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od
    >>>>>>> spalanych śmieci.
    >>>>>>> A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
    >
    >>>> Znam kilku przedsiębiorców i mają zaspokojone te potrzeby-
    >>>> mają domy z solarami itp czyli tanim prądem,
    >>>> stać ich też na nowe auta najwyższej klasy, ale jednak mimo
    >>>> dostępu do taniego ładowania  i braku ograniczeń finansowych
    >>>> nie wybierają elektryków, bo to dla nich ograniczenie.
    >>>
    >>> Hybryda też? ;-)
    >>
    >> Fakty wskazują, że też.
    >> Widocznie uważają
    >
    > Czyli nie chodzi jak Ty twierdzisz o to, że to jest ograniczenie
    > (jakiekolwiek) - bo w przypadku hybrydy takowe nie istnieje w ogóle,
    > tylko o ich uważanie.
    >
    > Czyli o to czym pisałem.

    Nie spłycaj problemu tylko do ograniczenia zasięgiem.
    Ograniczenia są też inne. Po co wozić zbędną baterię
    jak można mieć większy bagażnik?


  • 30. Data: 2021-04-11 19:35:51
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2021 o 18:44, ToMasz pisze:

    >> Tyle że jeśli ten temat Cię nie interesuje, to po co zakładasz o nim
    >> wątki i w ogóle się w podobnych udzielasz?
    >
    > po raz drugi - nie ja.

    Jak nie Ty, skoro jednak odpowiadasz?

    >>> nie wiem skąd masz informacje o duszeniu się i spalaniu śmieci.
    >>
    >> Okno w domu czasem otwieram, na ulicę wyjeżdżam - to wystarczy.
    > ale to nie ma związku ze sprzedażą samochodów.

    Ma z posiadaniem w dudzie innych i czystego powietrza i klimatu w ogóle.

    >> I tak elektryk pędzony w 2/3 prądem z węgla jest mniej szkodliwy niż
    >> spaliniak.
    > jasne.

    No jasne.

    > a elektryk pędzony w 100% prądem ze słońca jest najlepszy. ale
    > TERAZ w POLSCE udział paliw odnawialnych mamy na poziomie? 18%.

    Nadal ta sama prawidłowość.
    Poza tym elektryki zazwyczaj mają ten miks lepszy, bo pewnie ich nabywcy
    z dużo większym stopniu korzystają z własnych oze.

    > osiemnaście, z czego zimą, gdy ten prąd jest potrzebny na ogrzewanie
    > samochodów elektrycznych - jeszcze mniej.

    Bo spaliniaki to się ogrzewają czystym powietrze, a wręcz je produkują
    podczas grzania....

    >
    >
    >> Nie wspominając o tym, że udział węgla będzie malał,
    > Patrz jak dyskutujesz. "nie wspominając nawet (...) będzie malał". Bo
    > co?

    Bo śmigło.
    Poczytaj wątki z ostatniego roku, jak nie pamiętasz co w nich było.

    >> Piszę jak jest.
    >> I sam jeżdżę spaliniakiem.
    >> Tyle, że nie mam ciasnego łba, więc wiem że smrodzi i nie mam problemu
    >> żeby być w stanie to przeczytać czy napisać.
    >
    > zastanów się wiec czy pisanie, tym bardziej pisanie które nakłania do
    > sporów, przyśpieszy elektryfikacje transportu czy nie.

    Sugerujesz że tylko wymarcie ciasnych łbów to zrobi?
    Może masz rację.

    Liczę jednak na tych, którzy jeszcze decyzji nie podjęli, ale już sie
    zastanawiają.

    >>> czy może podjąć działania które przyśpieszą ich odejście?
    >>
    >> A czym innym jest zakup ev, ew hybrydy?
    >
    > coś jakbym żony słuchał. Jest cel, mglisty, droga dojścia zaskakująco
    > wyraźna. Propozycja skorzystania z innej drogi, nawet poparta
    > argumentami, logiką - absolutnie wykluczona.

    Ale przez kogo?
    Bo ja nic nie wykluczam, tyle że na dzień dzisiejszy nic lepszego nie ma.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: