  • 21. Data: 2009-07-09 22:59:19
    Temat: Re: Świetlówki do naświetlarki - zw ykłe, czy UV?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik DJ napisał:

    > To już prościej wykorzystać tę "z nieba"... ;)

    Szybsza jest ale mniej powtarzalna - też używałem...

    --
    Darek

  • 22. Data: 2009-07-09 23:06:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik __Maciek napisał:

    [...]
    > I za każdym razem odmierzanie uczulacza, bo przecież jak uczulić całą
    > to za dwa tygodnie można będzie do śmietnika ją wyrzucić. A poza tym
    > jak wyobrażasz sobie usunięcie tej emulsji potem? Żrącym
    > odwarstwiaczem do emulsji sitodrukowych? Co na to miedź? Positiv
    > przecieram tylko ze dwa razy ręcznikiem papierowym nasączonym acetonem
    > i maska zmyta.

    Miedź na to - sparszywieje. Nie jest to tak żrący wytrawiacz
    (podejrzewam że jest silnie alkaliczny) żeby miedź rozpuścić - ale
    silnie alkaliczny roztwór wytworzy na powierzchni miedzi takie syfy że
    za Chiny nie da się potem tego lutować - trzeba będzie trawić w stężonym
    azotowym albo szczotkować ziemią okrzemkową...

    Gorzej - co na to epoksyd podłoża - może na krawędziach ścieżek się ciut
    zdekomponować od silnych alkaliów i ścieżki będą odłaziły...

    --
    Darek

  • 23. Data: 2009-07-09 23:11:43
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik __Maciek napisał:

    > Jedne i drugie emulsje wymagają do usunięcia żrących środków,
    > zawierających m.in. nadmanganian potasu i różne inne utleniające(?)
    > substancje.

    Bez przesadyzmu - normalne emulsje pigmentowe (czyli żelatyna albo
    poliwinyl aktywowany chromianami) to się od ręki zdejmuje kwasem
    szczawiowym - tak słabym, a na dokładkę silnie redukującym że miedzi ani
    epoksydowi kuku nie zrobi. Większy problem może być z tymi nowoczesnymi
    wynalazkami - jak są do sitodruku to są obliczone na maksymalna
    trwałość, czasem (zwłaszcza w produkcji masowej) taniej jest siatkę
    wyrzucić i nową na ramkę nakleić jak dawać łatwe do zmycia emulsje...

    --
    Darek

  • 24. Data: 2009-07-09 23:17:00
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik __Maciek napisał:

    > Wezmę jutro jakieś stare sito i spróbuję czy emulsja puszcza pod
    > wpływem acetonu, ale szczerze mówiąc, wątpię. To cholerstwo jest
    > bardzo odporne na prawie wszystko.

    Bo takie ma być, bo chuj go wie czym ktoś będzie przez to sito
    drukował... Pastą rezystancyjną do wypalania, farbą żywiczną do
    drewnianych kadłubów jachtowych, lakierem nitro??? Emulsja sitodrukowa
    to wszystko ma wytrzymać - a w produkcji masowej sito chodzi aż się nie
    zedrze, jak się zedrze to się emulsji nie zmywa tylko siatkę od ramki
    odkleja i nową daje - jedyne co w masówce sitodrukowej ocaleje to ramka.
    Więc po co emulsja ma się w czymkolwiek rozpuszczać? Im odporniejsza tym
    lepsza!

    --
    Darek

  • 25. Data: 2009-07-11 10:06:29
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    Witam ponownie.

    Znajomy elektronik, który "wciągnął" mnie w elektronikę dał mi lampę
    (kwarcówka) i statecznik do naświetlarki.

    http://picasaweb.google.pl/feflik/Naswietlarka?feat=
    directlink

    Statecznik ma 250W, a lampa ma 125W. I teraz pytanie:

    Czy muszę rozbijać bańkę? Czy może zostać tak jak jest.

    A i dla mnie najważniejsze - czy nie załtawię sobie wzroku korzystając
    z tej metody. Nie piszę tu o wpatrywaniu się w lampę (mam w planach
    zrobienie obudowy) tylko o zwykłym, czyli rozsądnym, korzystaniu z
    naświetlarki.

    Dziękuję szanownym Kolegom za dotychczasową pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Gusioo (http://gusioo.blogspot.com)

  • 26. Data: 2009-07-11 19:11:07
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 03:06:29 -0700 (PDT), Gusioo <f...@g...com> napisał:
> [...]
    > naświetlarki.
    >
    > Dziękuję szanownym Kolegom za dotychczasową pomoc.

    Jak sie nie bedziesz gapil na ta lampe to nic Ci sie nie stanie, po drugie
    zadbaj o odpowiednia wentylacje bo ozon z rteciowki jest niezdrowy.
    Banke sugeruje jednak stluc, dlawik kup taki jaki ma byc czyli 125W (o ile
    ta lampa co dostales to nie jest lrmix).

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 27. Data: 2009-07-12 06:27:21
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 11 Lip, 21:11, yorgus <y...@t...pl> wrote:

> [...]
    > Banke sugeruje jednak stluc, dlawik kup taki jaki ma byc czyli 125W (o ile
    > ta lampa co dostales to nie jest lrmix).

    Czyli ten statecznik (250W) nie może być?

    Co do obudowy to planuje zrobić jakiś obieg powietrza, a sam proces
    naświetlania będzie się odbywał na dobrze wentylowanym balkonie. W
    lampę nie mam zamiaru spoglądać, nie interesuje mnie jej działanie, a
    efekty ;-)

  • 28. Data: 2009-07-12 09:08:31
    Temat: Re: Re: Świetlówki do naświetlarki - zwykłe, czy UV?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sat, 11 Jul 2009 23:27:21 -0700 (PDT), Gusioo <f...@g...com>
    wrote:

    >Czyli ten statecznik (250W) nie może być?

    NIe może być. Ale możesz użyć zwykłej żarówki 200 lub 250W.
    Ultrafioletu będzie trochę mniej, ale i tak bardzo dużo. Zwróć też
    uwagę ba fakt, że zwykłe szkło praktycznie całkowicie pochłania linię
    254 nm emitowaną przez lampę rtęciową:

    http://www.flickr.com/photos/36151504@N08/3391044380
    /

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 29. Data: 2009-07-12 09:25:09
    Temat: Re: wietlówki do na wietlarki - zwykłe, czy UV?
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 12 Lip, 11:08, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    wrote:

> [...]
    > Ultrafioletu będzie trochę mniej, ale i tak bardzo dużo. Zwróć też
    > uwagę ba fakt, że zwykłe szkło praktycznie całkowicie  pochłania linię

    Czyli czeka mnie zakup statecznika 125W. Dzięki za odpowiedź :)

    Pozdrawiam,
    Jacek.

  • 30. Data: 2009-07-13 09:49:21
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    napisał:

> [...]
    >z tej metody. Nie piszę tu o wpatrywaniu się w lampę (mam w planach
    >zrobienie obudowy) tylko o zwykłym, czyli rozsądnym, korzystaniu z

    Proponuję żebyś zastosował jednak zwykłe świetlówki UV. Dają głównie
    bliski UV, nie generują ozonu, nie działają jako grzejnik, zużywają
    mało energii, a nade wszystko są bezpieczne - oczywiście ja też się
    nie wpatruję w świetlówkę, ale poza oprawą (używam dokładnie takiej:
    http://www.lampy.sklepna5.pl/pokaz_produkt.php?idpro
    d=215&cow1=2 ),
    nie stosuję żadnej specjalnej osłony.

    --