  • 21. Data: 2021-05-19 09:38:31
    Temat: Re: Synchronizacja z DCF przestała działać
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.05.2021 13:19, viktorius wrote:

    > Góry czasem wyrastają:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C3%B3ra_Kamie%C5%84s
    ka
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Ha%C5%82da_Skalny
    > :)

    > Albo trafo SN jak to opisał kilokitu.

    U mnie to faktycznie muszą być jakieś "nowe" zakłócenia. Bo postawiony
    na swoje miejsce, właśnie od rana znowu pokazuje że zgubił sygnał. Na
    dodatek już kilka razy w tym roku zdarzyło się, że zewnętrzny nadajnik
    "się zgubił". Co przez ostatnie 2 lata nie miało nigdy miejsca.

    A tak przy okazji. Takie nadajniki zewnętrzne na jakim zakresie nadają?
    Coś mi zaczęło zakłócać wiele częstotliwości jednocześnie? DCF to może i
    góra albo trafo zaczęło zasłaniać, ale nadajnik zewnętrzny i stacja w
    domu od dwóch lat stały w tych samych miejscach i teraz nagle coś
    zaczęło się dziać? :-) Baterie sprawdziłem / wymieniłem w obu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2021-05-19 09:41:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.05.2021 13:19, viktorius wrote:
    > Albo trafo SN jak to opisał kilokitu.

    Tak teraz myślę, bo nie skojarzyłem tego. Ale od jakiegoś czasu zdarza
    się też, że zrywa połączenie WiFi w różnych urządzeniach kiedy są one w
    tym samym pomieszczeniu gdzie stacja meteo. Rzadko jak rzadko, ale
    raz-dwa razy dziennie zauważę np. po tym że radio internetowe przestaje
    grać na chwilę lub w tablecie dziecka YT się zacina.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2021-05-19 09:43:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.05.2021 13:19, viktorius wrote:

    > Albo trafo SN jak to opisał kilokitu.

    Możliwe że sąsiad nowym routerem WiFi (25m w linii prostej i dwie ściany
    dalej) to wszystko robi?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2021-05-20 21:42:10
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > raz-dwa razy dziennie zauważę np. po tym że radio internetowe przestaje
    > grać na chwilę lub w tablecie dziecka YT się zacina.

    Żeby bufor YT sie wyzerował, to musiałoby nie byc netu przez
    kilkadziesiąt sekund. Aktualną wielkość bufora widać w "statach dla
    nerdów". I to jest sporo więcej, niż czas potrzebny na renegocjacj po
    zerwaniu linka wifi. Bo takie ustawienie linka ponownie to sa pojedyncze
    sekundy. Na mojej komórze starcza bufora na przełączenie GSM<->WiFI,
    czyli zmianę sieciówki aktywnej, przeładowanie stosu IP itp.

    Włącz wifi analyser na komórce i zobacz na jakim kanale jesteś, a na
    jakim inne sieci. Program potrafi podpowiedzieć na jaki kanał ustawić
    twoje wifi, żeby było najkorzystniej w stosunku do śmietnika wifi w
    twoim otoczeniu.
    Dobry router powinien mieć również opcję kanału "Auto". Jak jest dobrze
    oprogramowane, to router sam przeskanuje otoczenie i wybierze najmniej
    zaśmiecony kanał. Często ta funkcja kuleje i trzeba ręcznie mu kazać
    uciekać na właściwy kanał.

    --
    viktorius

  • 25. Data: 2021-05-21 09:29:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > raz-dwa razy dziennie zauważę np. po tym że radio internetowe przestaje
    > grać na chwilę lub w tablecie dziecka YT się zacina.

    Spróbuj powyłączać wszystko i zobacz czy masz sygnał dcf i czy się
    synchronizuje.

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2021-05-21 09:30:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Możliwe że sąsiad nowym routerem WiFi (25m w linii prostej i dwie ściany
    > dalej) to wszystko robi?

    Może być, mogą latać tak pakiety że ich częśtotliwość jest zbliżona do
    sygnału dcf. Ale spróbuj wpierw u siebie.

    --
    Janusz