  • 81. Data: 2023-03-27 20:16:04
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > Nie musisz kupować Zamela. Kupisz moduł i sobie sam wygenerujesz w sumie
    > gotowy soft w oparciu o to:
    >
    > https://gui-generic-builder.supla.io/
    >
    > Oczywiście, możesz też sam napisać ale podparcie z Supla to pewien
    > kierunek, że są gotowce/gotowce i gotowce/samemu lub samemu-samemu ale
    > jeśli Ci się znudzi pisanie, to masz już implementację jako system,
    > zupełnie gotową. Nie chcesz apki, nie musisz wszystko na własnym kompie,
    > lub nawet rozproszone w przeglądarce...

    A jak ta Supla padnie to będzie można dalej korzystać? Tak pytam bo nie
    wiem :-)

  • 82. Data: 2023-03-27 20:19:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.03.2023 o 20:16, io pisze:

    > A jak ta Supla padnie to będzie można dalej korzystać? Tak pytam bo nie
    > wiem :-)

    Bo czytać nie umisz? Skoro masz wszystko u siebie i nie musisz korzystać
    z NICZEGO w sensie jakiejkolwiek usługi z zewnątrz, to jak?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 83. Data: 2023-03-27 20:27:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.03.2023 o 19:50, io pisze:

    > A co konkretnie ta apk'a wnosi?

    Przede wszystkim podgląd systemu, czyli wyświetlanie temperatury,
    napięcia, obrotów, stanu urządzeń wł/wył, wchuj/wszystko, no kurwa masz
    wyobraźnię czy nie?

    Możliwość natychmiastowego włączenia/wył czyli reakcja natychmiastowa.

    Powiadomienia i możliwość ustawienia dźwięku pod konkretne zdarzenie,
    żebym nie musiał wyskakiwać z komóry jak rewolwerowiec.

    > Nie wiem o co Ci chodzi.

    To se poczytaj. Fotki też obejrz.

    https://www.supla.org/pl/
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 84. Data: 2023-03-27 20:43:55
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > Bo czytać nie umisz? Skoro masz wszystko u siebie i nie musisz korzystać
    > z NICZEGO w sensie jakiejkolwiek usługi z zewnątrz, to jak?

    Ale na tym łogrutku!

  • 85. Data: 2023-03-27 20:46:17
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    Ale w stosunku do www. To samo możesz wyświetlać na www. Kwestia by ktoś
    zrobił apkę www.

> [...]
    >
    > Powiadomienia i możliwość ustawienia dźwięku pod konkretne zdarzenie,
    > żebym nie musiał wyskakiwać z komóry jak rewolwerowiec.

    Ale te o tym rozproszonym i co tam chciałeś przez to napisać. Streść bo
    nie chce mi się czytać i nie ma pewności, że jest co :-)

  • 86. Data: 2023-03-27 20:55:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.03.2023 o 20:43, io pisze:

    > Ale na tym łogrutku!

    Mam tam lokalne zabezpieczenia i automatykę w podstawowej wersji. Jak
    nie ma netu to kamery rejestrują lokalnie a alarm odpala
    wyjkę...logiczne, że powiadomienia nie dostanę jak nie będzie netu i
    najwyżej klapa od oczka wodnego się nie podniesie.
    Nie chciało mi się dublować tego przez sms ale żaden problem podpiąć
    sobie centralkę za 200zł, która to realizuje kodami sms.

    Wiatrak też ma zabezpieczenia lokalne, najwyżej tracę historię w danych.
    Widać, że nie rozumiesz systemu :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 87. Data: 2023-03-27 21:01:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.03.2023 o 20:46, io pisze:

    > Ale w stosunku do www. To samo możesz wyświetlać na www. Kwestia by ktoś
    > zrobił apkę www.

    Czy Cię pojebało? Interaktywne web to jest kurwa jakaś porażka :>
    Wyjć ze średniowiecza :)
    [...]
    > Ale te o tym rozproszonym i co tam chciałeś przez to napisać. Streść bo
    > nie chce mi się czytać i nie ma pewności, że jest co :-)

    Nokurwa proste chyba? Robisz sobie linki w "ulubionych" w przeglądarce i
    włączasz/wyłączasz, podglądasz co tam masz. Jak umiesz w html, to se
    "stronę" postawisz i include wpiszesz. Jprdl, jakie niedomyślny osioł :)

    Tyle że www to gniot w sumie i chujowe. Wolę apkę.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 88. Data: 2023-03-27 21:06:00
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 27.03.2023 o 19:27, Mirek pisze:

    > Ale jak chmura będzie w Amazonie albo Google to żaden admin nie
    > zablokuje, bo by mu żyć nie dali.
    > Generalnie jeśli jesteś w Polsce albo na terenie UE to problemu
    > zasadniczo nie ma - łączysz się po prostu przez komórkę.
    > Gorzej jak jesteś w jakimś dziwnym kraju, gdzie 1MB danych przez sieć
    > komórkową kosztuje tyle co obiad dla paru osób. Zdany jesteś na wifi w
    > hotelu albo w innym miejscu, w którym gościsz. A tam z dostępem to może
    > być już różnie.

    Nie o to mi chodziło, że lokalni dostawcy zablokują dostęp do chmury,
    ale raczej że usługi chmurowe zawiodą w ten czy inny sposób. Oczywiście
    to nie tak hop siup, by coś w chmurze przestało działać, ale to jednak
    ciągle jedna chmura a dostawców wielu i jak nie ten dostęp do internetu
    to inny.

  • 89. Data: 2023-03-27 21:31:36
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2023-03-27 o 19:45, io pisze:

    > W czym wyraża się ten nacisk na prywatność?

    ...a skąd mam wiedzieć - nie czytałem pełnej specki źródłowego HA.
    Co to wnosi do źródłowego pytania ? Czy jeśli wyjaśnię czym są i jak
    działają poszczególne podsystemy samego HA to sprawi to, że w tym
    przypadku zrekonfiguruję swoje pomysły ?

    > Nie tyle zdalne ile po prostu bez ograniczenia do działania lokalnego.
    > Bo to normalne jest.

    A co jest normalne w/g Ciebie ? Nie, nie chcę wiedzieć. To nic nie wnosi
    do źródła dyskusji.

    Normalność to pojęcie całkowicie abstrakcyjne. I tak je traktuję.

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 90. Data: 2023-03-27 21:45:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > "stronę" postawisz i include wpiszesz. Jprdl, jakie niedomyślny osioł :)
    >
    > Tyle że www to gniot w sumie i chujowe. Wolę apkę.

    Generalnie Supla ma jeszcze MEGA wspomaganie. To dodatkowa strona, która
    współpracuje z chmurą (własną lub cudzą).

    https://scripts.supla.io/dashboard i też se możesz to postawić czy
    skorzystać. Tam się dopiero odpierdalają misie :)

    Robisz tam co chcesz w sensie wyklikania. Sceny, zależności, cokolwiek,
    możesz ustawić pełną autonomię układu włącznie z powiadomieniami.

    https://github.com/fracz/supla-scripts

    Zamykasz to wszystko w LAN i bangla bez netu...czyli jak pisałem, do
    koloru do wyboru. Co najważniejsze, to twórcy żyjo i odpowiadajo :)
    Mało tego, to Polski produkt i wszystko jest po polsku z 100% wsparciem.

    Nie znam żadnego "naszego" systemu, który ma taką społeczność i jest tak
    prosty że dziecko ogarnia lub megaskomplikowany...wszystko do wyboru a
    nie z narzutem :) Jak masz siły, to se robisz co chcesz. Jak nie masz
    siły, to są gotowce.

    Po prostu to "narzędzie" a zarazem produkt. Ty wybierasz, czy składasz
    klocki czy kupujesz gotowca.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>