  • 21. Data: 2022-05-13 15:20:09
    Temat: Re: Tablet na przekaźnikach
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 12 maja 2022 o 18:49:42 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Jest to, o czym mowimy
    > https://youtu.be/qNhb7W25us0?t=2891
    >
    > Moze po prostu to byl surowy material do edycji
    >
    > Rejestracja rozmow telefonicznych?
    > Powątpiewam - klawiatura chyba lepsza ... i podobnie droga.
    >
    > J.
    Na filmie facet ufarbowany na rudo i używający biustonosza. Baba wyglądająca jak
    facet. I prowadzący ze stu kilogramami nadwagi wyglądający na znika. Dziwne że nie
    sapał ani się nie ślinił.

  • 22. Data: 2022-05-14 15:59:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@g...com>

    wtorek, 10 maja 2022 o 18:38:21 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Wow - sztuczna inteligencja na 5 przekaznikach :-)

    Na 31 bramkach.
    https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/1457720.1457765
    A te przekaźniki to może bipolarne i wysterują 10 cyfr?

    Robert

  • 23. Data: 2022-05-14 17:01:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Saturday, May 14, 2022, 3:59:09 PM, you wrote:

    > Na 31 bramkach.
    > https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/1457720.1457765
    > A te przekaźniki to może bipolarne i wysterują 10 cyfr?

    Nie muszą być bipolarne, Mnóstwo styków i minimalizacja funkcji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2022-05-15 17:54:38
    Od: złomowisko <l...@w...pl>

    > Powątpiewam - klawiatura chyba lepsza ... i podobnie droga.
    Słyszałem, że gościu z nudów zrobił tablet na lampach. Bebechy w środku
    kontenera a wyświetlacz dotykowy powiesił na zewnątrz. Że też mu się chciało
    ale chyba musiał mieć trochę wiedzy żeby to połączyć tak by działało a skąd
    wziął schemat to nie wiem?

  • 25. Data: 2022-05-16 16:53:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 May 2022 17:54:38 +0200, złomowisko wrote:
> [...]
    > ale chyba musiał mieć trochę wiedzy żeby to połączyć tak by działało a skąd

    Taki wspolczesny tablet, to raczej nie, bo ile wspolczesny procesor
    ma tranzystorow?

    Ale jakis Z80 na lampach, czy 6502 ... czemu nie.

    tu na tranzystorach
    https://monster6502.com/

    cos na lampach
    https://www.youtube.com/watch?v=y149hLe1zYo&list=PLn
    w98JPyObn0v-98gRV9PfzAQONTKxql3

    J.

  • 26. Data: 2022-05-16 22:07:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nie muszą być bipolarne, Mnóstwo styków i minimalizacja funkcji.

    Na 236 stronie jest napisane o 7 przekaźnikach, ale mają na myśli tylko
    te do zatrzasków.

    Jak się minimalizuje funkcję przy przekaźnikach? Tablice Karnaugh tu się
    sprawdzą?
    Bramka ma wiele wejść (przeważnie 2) a jedno wyjście w przekaźniku
    odwrotnie.

    Robert

  • 27. Data: 2022-05-17 13:25:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 May 2022 06:59:09 -0700 (PDT), Robert Wańkowski wrote:

    > Na 31 bramkach.
    > https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/1457720.1457765
    > A te przekaźniki to może bipolarne i wysterują 10 cyfr?

    Przekazniki maja zestyki przełączne, to 5 wystarcza do wysterowania
    10 cyfr :-)

    Ale ktos całość ... co oni chca osiagnąć?

    Jak sami pisza - operatorzy polączen miedzymiastowych wypisują wielką
    ilosć swistków z danymi o połączeniu, ktore potem trzeba przetworzyc.

    W owczesnym stanie ... chyba to przepisują do komputerów.
    Ale jak chca to ulepszyc? jak sami pisza, zamiana na formę perforowaną
    kosztowałaby 32mln$ rocznie.

    Czyli co - chcieli operatorow podłączyc od razu do komputerów?
    To by dopiero były koszty.
    Ale chyba do tego zmierzaja, wiec czemu nie klawiatury?

    czyzby
    "one must conclude, however reluctantly, that it is pretty hard to
    beat handwriting as a ready, economical, fast, and accurate means of
    expression"

    Pismo ręczne najlepsze? Troche powątpiewam.

    A potem wymyslili automatyczne centrale, i problem przestal istniec
    :-)

    co wolicie na telefonie - tarcze, przyciski, czy pióro do ręcznego
    pisania numeru?
    Ksiażke telefoniczną w telefonie ... i znow po problemie :-)

    J.