  • 141. Data: 2022-10-18 22:06:05
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2022 o 22:03, J.F pisze:

    >> Wzrusza mnie wiara w spaliniaki.
    >
    > W jakim sensie?

    W żadnym sensie. Dożyliśmy czasów, gdzie jak ktoś posiada podstawową
    umiejętność korzystania z googla, kalkulatora i iq powyżej 90 to jest szur:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 142. Data: 2022-10-19 07:01:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-10-2022 o 21:50, J.F pisze:

    > Vectra sie kiedys rozpadnie i trzeba bedzie nowe :-)

    Fabrycznie nowe, czy nowe w sensie "następny złom"?

    > A ile stracone na samochodzie?

    Jak wpłynie dotacja to niewiele.
    W ogóle ciężko to wyliczyć, bo używki przestały tanieć.

    > Takie dobre, czy złudne wrazenie z powodu inflacji?

    Raczej braku dostępności i mocnych podwyżek cen elektryków z tego
    wynikających.
    Kupiłem w dobrym momencie, bev zaczęły mega drożeć kilka miesięcy
    później i rabaty pozabierali.

  • 143. Data: 2022-10-19 14:33:29
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > W jakim sensie?
    >
    > Spaliniaki jakie są kazdy widzi.

    Tak dyskutujemy tu o elektrykach i można odnieść wrażenie, że ... g...o
    widzimy :-)

    > Ale paliwo sie kiedys skonczy, juz drogie ...

    Ropa po owsie? :-)

  • 144. Data: 2022-10-19 14:57:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Oct 2022 07:01:22 +0200, Cavallino wrote:

    > Fabrycznie nowe, czy nowe w sensie "następny złom"?

    Wtedy sie bede zastanawial :-)

    > Jak wpłynie dotacja to niewiele.
    > W ogóle ciężko to wyliczyć, bo używki przestały tanieć.

    Ale nowe drozeją ...

    > Raczej braku dostępności i mocnych podwyżek cen elektryków z tego
    > wynikających.
    > Kupiłem w dobrym momencie, bev zaczęły mega drożeć kilka miesięcy
    > później i rabaty pozabierali.

    Tak czy inaczej - wymiana na nowe wymaga doplaty.

    I mozna policzyc ile kosztuje nowy BEV, ile PHEV, ile spaliniak w
    pożądanej konfiguracji.
    Gorzej z policzeniem kiedy i gdzie zabronią spaliniakom wjezdzac.

    P.S. Jakbym codziennie jezdzil w pełzającym korku, takim z
    podjezdzaniem co pare metrow, to moze i bym chcial/liczyl automat.
    Ale nie jezdze, to mi manual pasuje :-)

    J.

  • 145. Data: 2022-10-19 15:57:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-10-2022 o 14:57, J.F pisze:

    > Wtedy sie bede zastanawial :-)

    > Ale nowe drozeją ...

    No wiem.
    I takie roczne też.
    Ale czy bardziej niż 3 letnie to nie wiem.

    Niemniej, w dwa lata różnica w kwocie wydanej spadnie do zera, a dwa
    lata młodsze auto zostanie.

    > Tak czy inaczej - wymiana na nowe wymaga doplaty.

    Nie zawsze.
    Jak nowe będzie tańsze to nie wymaga.

    > I mozna policzyc ile kosztuje nowy BEV, ile PHEV, ile spaliniak w
    > pożądanej konfiguracji.

    No to właśnie policzyłem.
    Rok temu kwoty były bardzo podobne, żeby nie powiedzieć, że bev wyszedł
    najtaniej (dzięki dotacji).

  • 146. Data: 2022-10-20 15:30:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Oct 2022 15:57:48 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > Ale czy bardziej niż 3 letnie to nie wiem.
    >
    > Niemniej, w dwa lata różnica w kwocie wydanej spadnie do zera, a dwa

    Nie o to chodzi. Kiedys auto nowe nowe moglo kosztowac np 100k,
    a dwuletnie 60k.

    Teraz to dwuletnie mozna sprzedac za 90k, wiec wydaje Ci sie, ze
    niewiele straciles, ale nowe kosztuje 150k ...

    A w przypadku elektrykow dochodzi jeszcze nieprzyjemny temat
    p.t. trwalosc baterii ...

    > Nie zawsze.
    > Jak nowe będzie tańsze to nie wymaga.

    W zasadzie tak, ale na razie nie wyglada na to, aby nowe mialo byc
    tansze. Raz, że Ci wymagania rosną, dwa, ze inflacja.

    A jak nowe zaczną taniec, co jest mozliwe, to uzywane przeciez
    stanieją jeszcze bardziej :-)

    > No to właśnie policzyłem.
    > Rok temu kwoty były bardzo podobne, żeby nie powiedzieć, że bev wyszedł
    > najtaniej (dzięki dotacji).

    Ale to jest twoja pożądana konfiguracja, albo nawet przepisana z tego
    BEV.

    Jakbym mial kupic nowe auto ... no, pierwsze mi wyskoczylo np Ceed
    kombi i skoda octavia kombi. Zakladam, ze klima jest w cenie
    podstawowej .. za co tam dodatkowo warto doplacic?
    Automatu bym nie kupowal :-)
    Swiatla LED ... w innych samochodach ladnie swiecą, warte doplaty.
    Ale moze w nowym to i zarowki dobrze swiecą :-)

    Choc tak prawde mowiac ... to moze bym hybrydy poszukal...
    W sumie to i BEV moglby byc ... ale jak ma byc dwa razy drozszy to ja
    moze poczekam :-)

    J.

  • 147. Data: 2022-10-20 15:44:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-10-2022 o 15:30, J.F pisze:

> [...]
    > niewiele straciles, ale nowe kosztuje 150k ...
    >
    > A w przypadku elektrykow dochodzi jeszcze nieprzyjemny temat

    To ew. problem dla wielbicieli złomu tylko.

    > W zasadzie tak, ale na razie nie wyglada na to, aby nowe mialo byc
    > tansze.

    To było.

    > Ale to jest twoja pożądana konfiguracja, albo nawet przepisana z tego
    > BEV.

    Bardziej gołe się nie sprawdzały.

  • 148. Data: 2022-10-20 15:55:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Oct 2022 15:44:58 +0200, Cavallino wrote:

    > To ew. problem dla wielbicieli złomu tylko.

    > To było.

    Cud, czy piszesz o sytuacji sprzed 2 lat ?

    > Bardziej gołe się nie sprawdzały.

    Elektryki czy spaliniaki?

    J.

  • 149. Data: 2022-10-20 21:56:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-10-2022 o 15:55, J.F pisze:

    > Cud, czy piszesz o sytuacji sprzed 2 lat ?

    Sprzed roku.

    > Elektryki czy spaliniaki?

    Wszystkie.
    Podobnie jak słabowite.

  • 150. Data: 2022-10-21 15:36:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Oct 2022 21:56:48 +0200, Cavallino wrote:
    > Sprzed roku.

    > Wszystkie.
    > Podobnie jak słabowite.

    słabowitych tez nie lubie.
    Ale to i reszta to rzecz gustu i potrzeb.

    Ale ... czemu kupowales takie gołe ?

    J.