  • 151. Data: 2022-10-22 06:58:21
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-10-2022 o 15:36, J.F pisze:

    > słabowitych tez nie lubie.
    > Ale to i reszta to rzecz gustu i potrzeb.
    >
    > Ale ... czemu kupowales takie gołe ?

    Przy używanych i tanich elektrykach nie bardzo był wybór.
    A w używanych spaliniakach w ogóle nie było dostępnych takich opcji,
    które uważałem za niezbędne.
    Do niedawna w nowych również nie zresztą, o ile nie mówimy o kupowaniu
    bardzo wysokiego modelu, a przepłacać za zbytki nie lubię.

  • 152. Data: 2022-10-24 18:10:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Oct 2022 06:58:21 +0200, Cavallino wrote:

    > Przy używanych i tanich elektrykach nie bardzo był wybór.

    Wielbiciel młodego zlomu :-)

    > A w używanych spaliniakach w ogóle nie było dostępnych takich opcji,
    > które uważałem za niezbędne.

    O, a co uwazasz za niezbedne?

    > Do niedawna w nowych również nie zresztą, o ile nie mówimy o kupowaniu
    > bardzo wysokiego modelu, a przepłacać za zbytki nie lubię.

    J.

  • 153. Data: 2022-10-24 20:38:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-10-2022 o 18:10, J.F pisze:

    > Wielbiciel młodego zlomu :-)

    Nie ma czegoś takiego, a nawet jak jest, to mnie nie interesował.

    > O, a co uwazasz za niezbedne?

    Hp. wspomaganie awaryjnego hamowania, aktywny tempomat - to są rzeczy
    których nie dawno nie było nawet można zamówić jako opcji w niższych
    modelach ice.
    W nowych elektrykach mam to w std (nie we wszystkich rzecz jasna).

  • 154. Data: 2022-10-25 14:45:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Oct 2022 20:38:17 +0200, Cavallino wrote:

    > Nie ma czegoś takiego, a nawet jak jest, to mnie nie interesował.

    Skoro nie satysfakcjonowaly ... to zlom jakis :-)

    > Hp. wspomaganie awaryjnego hamowania, aktywny tempomat - to są rzeczy

    aktywny czyli z radarem/kamerą?

    > których nie dawno nie było nawet można zamówić jako opcji w niższych
    > modelach ice.

    To awaryjne hamowanie mnie zastanawia ... skoro jest ABS, a nawet ESP
    ... moze i jest wspomaganie awaryjnego hamowania, nawet jesli nie
    piszą ?

    > W nowych elektrykach mam to w std (nie we wszystkich rzecz jasna).

    No, jesli cos jest za drogie na tanie ice, to bedzie i za drogie na
    taniego elektryka :-)

    Wspomaganie hamowania to moze tylko troche programu wiecej,
    ale ten aktywny tempomat ...

    J.

  • 155. Data: 2022-10-26 07:01:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-10-2022 o 14:45, J.F pisze:

    > Skoro nie satysfakcjonowaly ... to zlom jakis :-)

    Złomem się nie interesowałem, bow iedziałem z góry że nie jest w stanie
    spełnić wymagań.
    Mam wyższe niż Twoje.

    > aktywny czyli z radarem/kamerą?

    No tak.

    > To awaryjne hamowanie mnie zastanawia ... skoro jest ABS, a nawet ESP
    > ... moze i jest wspomaganie awaryjnego hamowania, nawet jesli nie
    > piszą ?

    Chodzi o to żeby auto SAMO hamowało przed przeszkodą.
    Do tego potrzebny jest ten radar/kamera właśnie.

    > No, jesli cos jest za drogie na tanie ice,

    Ale to nie jest kwestia czy jest za drogie.
    Nie dało się kupić i już.

    > Wspomaganie hamowania to moze tylko troche programu wiecej,
    > ale ten aktywny tempomat ...

    Odwrotnie.

  • 156. Data: 2022-10-26 09:43:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Oct 2022 07:01:30 +0200, Cavallino wrote:

    > Złomem się nie interesowałem, bow iedziałem z góry że nie jest w stanie
    > spełnić wymagań.
    > Mam wyższe niż Twoje.

    No tak - wymaganie nr 1 - ma byc nowe, wymaganie nr 2 - ma byc
    elektryczne, reszta wymagan nieistotna, skoro szybko sprzedałeś z
    przyjemnoscią :-)

    > No tak.

    > Chodzi o to żeby auto SAMO hamowało przed przeszkodą.

    Aaa, bo kiedys dawniej było ... BAS sie to chyba nazywalo,
    wspomagalo tylko depniecie hamulca, bo ponoc ludzie to jakos zle
    robili :-)

    > Do tego potrzebny jest ten radar/kamera właśnie.

    > Ale to nie jest kwestia czy jest za drogie.
    > Nie dało się kupić i już.

    Dało sie dało, tylko w drozszym modelu :-)

    > Odwrotnie.

    OK.

    No, ciekawe ... bazowy elektryk tanszy niz ICE, czy po prostu
    dopychaja mu opcji, skoro juz taki drogi.
    Bo sam radar czy komputer do analizy obrazu raczej niedrogi - gora
    pare tys zl.

    I jak - dobrze dziala?
    Bo nie wiem, czy chcialbym auto, ktore hamuje gwaltownie na pustej
    drodze :-)

    J.

  • 157. Data: 2022-10-26 10:00:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2022 o 09:43, J.F pisze:

    > No tak - wymaganie nr 1 - ma byc nowe,

    Nie było takiego wymagania.

    > wymaganie nr 2 - ma byc
    > elektryczne,

    Również nie było.
    Było inne - ma dobrze jeździć na prądzie po mieście.
    Niestety, pierwsze hybrydy które tak umiały kosztowały więcej niż bev.
    Dużo więcej, tak z 30%.

    > reszta wymagan nieistotna,

    Już z tego wątku wiesz, że to nieprawda.

    >skoro szybko sprzedałeś z
    > przyjemnoscią :-)

    Co sprzedałem i z jaką przyjemnością?

    > Dało sie dało, tylko w drozszym modelu :-)

    Nie wiem czy np. jak wchodziła Kona to się dało w ogóle.
    Później i owszem, ale dopłata 20 ty za taki gadżet mijała się z celem.

    > No, ciekawe ... bazowy elektryk tanszy niz ICE, czy po prostu
    > dopychaja mu opcji, skoro juz taki drogi.

    Na to wygląda.
    A już z samej konstrukcji jest dużo lepiej wyposażony.

    > Bo sam radar czy komputer do analizy obrazu raczej niedrogi - gora
    > pare tys zl.

    Obstawiam że dużo mniej.

    > I jak - dobrze dziala?

    Tak.

    > Bo nie wiem, czy chcialbym auto, ktore hamuje gwaltownie na pustej
    > drodze :-)

    Nie zdarzyło się.

  • 158. Data: 2022-10-26 11:04:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Oct 2022 10:00:00 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > Dużo więcej, tak z 30%.

    > Już z tego wątku wiesz, że to nieprawda.

    A ile tych samochodow miales? Chyba juz ze trzy ...

    > Nie wiem czy np. jak wchodziła Kona to się dało w ogóle.

    A co to - Kona to jedyny model na swiecie ? :-P

    > Później i owszem, ale dopłata 20 ty za taki gadżet mijała się z celem.

    > Na to wygląda.
    > A już z samej konstrukcji jest dużo lepiej wyposażony.

    Z samej konstrucji, to skoro ma odzysk energii przy hamowaniu,
    to ma komputerowe sterowanie hamulcami. Ale wiecej z tego nie wynika.
    Z kolei od czasow ESP spaliniaki tez mają komputerowe sterowanie
    hamulcami ..

    > Obstawiam że dużo mniej.

    W hurcie pewnie mniej, ale to ciagle detal moze byc :-)

    A jednak ryzyko grozi ...

    J.

  • 159. Data: 2022-10-26 11:19:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2022 o 11:04, J.F pisze:

    > A ile tych samochodow miales? Chyba juz ze trzy ...

    Tych czyli jakich?
    Bo w sumie to bliżej 30 niż 3.

    > A co to - Kona to jedyny model na swiecie ? :-P

    W dobrej bryle, mocy, awd i cenie nie miała zbytnio konkurencji.
    A ta która była tym bardziej radarów w std nie posiadała.

    > Z samej konstrucji, to skoro ma odzysk energii przy hamowaniu,
    > to ma komputerowe sterowanie hamulcami. Ale wiecej z tego nie wynika.

    Chodziło o np. automat i ogrzewanie postojowe.

    > A jednak ryzyko grozi ...

    Tylko w Tesli o tym słyszałem.
    Ale ona posługuje się kamerami, a nie radarem, a obraz bywa mylący dla
    komputera.

  • 160. Data: 2022-10-26 20:44:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 09:43 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Aaa, bo kiedys dawniej było ... BAS sie to chyba nazywalo,
    > wspomagalo tylko depniecie hamulca, bo ponoc ludzie to jakos zle
    > robili :-)

    Teraz aktywny tempomat praktycznie sam prowadzi auto. Ustawiam sobie w
    mieście na tempomacie np. 50km/h i ruszam. Auto samo utrzymuje odstęp od
    poprzednika, samo wyhamuje przed przeszkodą, samo trzyma się swojego pasa
    (jak ma jakąś białą linię), samo zatrzyma się w korku i samo ruszy jeśli
    postój trwa kilka sekund.
    Jak puszczę kierownicę to samo się prowadzi - trochę kulawo, skokowo
    koryguje tor jazdy, ale utrzymuje się na swoim pasie. Jeszcze u mnie ten
    automat ani razu się nie pomylił.
    Na trasie to w ogóle bajka - jak mam rozsądnego prowadzącego (trzyma się
    +-20km/h przepisów) to ten automat jedzie sam za nim jak po sznurku.
    Jedynie do czego mógłbym się przyczepić to sytuacja na trasie (jadę np
    70+) gdzie na podporządkowanej stoi auto i na wyspie miedzy pasami też mam
    auto a ja jadę główną. Czyli przejeżdżam między dwoma stojącymi autami.
    Jak się ten na wyspie minimalnie ruszy to mi tempomat w trybie awaryjnym
    wyhamowuje auto praktycznie do zera. Ale jak teraz widzę taką sytuację to
    wciskam wcześniej pauzę, może przy następnym upgradzie to poprawią :-)

    TG