  • 91. Data: 2022-10-15 13:39:04
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.10.2022 o 18:56, Shrek pisze:

    > Jako aktywny użytkownik powiem, że metro jest the best, do tego stopnia,
    > że samochód głównie pod domem stoi w tygodniu.

    A ile tam masz stacji? Mniej czy więcej niż pojedyncze linie autobusowe?

  • 92. Data: 2022-10-15 13:56:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.10.2022 o 11:03, nadir pisze:
    > W dniu 15.10.2022 o 08:06, Shrek pisze:

    > Pytanie powinno być inne. Czy niższe, promocyjne ceny na autobus, pociąg
    > lub samolot są poniżej kosztów, a jeżeli tak, to kto do nich dopłaca?
    > Czy przepłacamy za "normalne" ceny?

    Autostopem jechał? Pasażer nie robi kosztu. Koszt bierz się z
    infrastruktury, taboru, paliw.

  • 93. Data: 2022-10-15 14:04:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak sam jest z koleją i autobusem. Pociąg z Przemyśla do Szczecina
    > kosztuje 86zł znajdziesz tańszy autobus na tej trasie?

    NIe sądzę, żeby na takiej trasie był w ogóle dostępny bezpośredni autobus.

    > Pytanie powinno być inne. Czy niższe, promocyjne ceny na autobus, pociąg
    > lub samolot są poniżej kosztów,

    Zależy jak liczyć, ale zwykle tak.

    > a jeżeli tak, to kto do nich dopłaca?

    Pan, pani i tamci państwo.

    > Czy przepłacamy za "normalne" ceny?

    To zależy od definicji "przepłacania".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2022-10-15 14:09:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2022 o 13:39, ii pisze:

    > A ile tam masz stacji? Mniej czy więcej niż pojedyncze linie autobusowe?

    400 metrów do stacji, 6 stacji, przystanek tramwajem (jeżdzą co chwila -
    w sensie jak widzę, że podjeżdza to nie chce mi się kroku przyspieszać)
    i jakieś 800 metrów na piechotkę. Razem 30-35 minut ze spacerkiem.
    Samochodem będzie od 18 do 45 minut w zależności od korków (zwykle około
    30 w godzinach dojazdów "pracowych". Ale tak mam spacerek dla zdrowia no
    i w KM są fajniejsze widoki;)

    Autobusu bezpośredniego nie mam, ale jeśli chodzi o przystanki to na oko
    coś między 15 a 20 (ale nie sprawdzałem).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2022-10-15 14:23:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.10.2022 o 13:56, ii pisze:

    > Autostopem jechał?

    No zdarzało się.

    > Pasażer nie robi kosztu. Koszt bierz się z
    > infrastruktury, taboru, paliw.

    Czyli jak samolot i tak leci do Paryża, to może mnie bez problemu zabrać
    za darmo na stopa?

  • 96. Data: 2022-10-15 14:29:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.10.2022 o 14:04, Shrek pisze:

    > Pan, pani i tamci państwo.

    W PKP czy LOT to jeszcze może, ale to jest ogólnoświatowa praktyka
    przewoźników, nawet tych mocno prywatnych, którzy z państwowymi spółkami
    nie mają wiele wspólnego.

  • 97. Data: 2022-10-15 15:00:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2022 o 14:29, nadir pisze:

    > W PKP czy LOT to jeszcze może, ale to jest ogólnoświatowa praktyka
    > przewoźników, nawet tych mocno prywatnych, którzy z państwowymi spółkami
    > nie mają wiele wspólnego.

    Prawdę mówiąc poza europą się nie zastnanawiałem, ale z lotniczych to do
    narodowych dopłacają z państwa a do low costów... samorządy. Kolej
    pasażerska bez mniej lub bardziej oficjalnych doplat nie istnieje, KM to
    zupełnie oficjalnie jest dotowane. Stąd zapewne wynika ich "tańszość" od
    autobusów, które pewnie dotowane nie są.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2022-10-15 15:45:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Oct 2022 17:19:07 +0200, T.

    > Ale weź pod uwagę też koszty nabycia.

    Oczywiście że wziąłem, inaczej bym nie kupił.

    > Jeśli normalne auto na benzynę
    > kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej wielkości
    > elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6).

    Nie no, kwa znowu to samo, jprdle. DEBILU, już na starcie porównujesz
    jabłka do gruszek, Xceed jest z segmentu C a EV6 z segmentu D. To jest
    KLASA różnicy! Tak realnie to DWIE KLASY, bo komfort jaki idzie z EV i jego
    osiągi są jeszcze większe, DEBILU!

    > Jeśli chcesz, podaj, jakim autem jeździsz i porównamy ceny.

    Ja mam Outlandera PHEV, kupiłem 3-latka za 100 tys. Outlander ICE w tym
    samym momencie kosztował 80. Przy mojej jeździe (wokół komina) palił 12
    L/100km, zaś PHEV "spala" w porywach 20kWh/100km.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 99. Data: 2022-10-15 15:49:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Oct 2022 17:19:07 +0200, T.

    > Panele i pompy ciepła też nie są za darmo.

    Owszem, kotłownie z pompą ciepła zrobiłem 2x taniej niż kotłownię na
    "nowoczesny" pellet i wielokrotnie taniej nią ogrzewam, nawet jak pellet
    był w normalnych cenach a ja grzałem prądem sieciowym, wychodziło 2x
    taniej. Teraz to już w ogóle przepaść. Wy, wielbiciele spalinowych trutek,
    macie manipulacje we krwi, a to porównanie cen samochodów z różnych
    segmentów, z różnymi osiągami, a to w domu kominek i drewno z własnego lasu
    (jakby ten las darmo rozdawali, miejsce pod skład paliwa, czas na suszenie,
    jakby pracę ścięcia i kawałkowania krasnoludki wykonywały itd.).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 100. Data: 2022-10-15 19:55:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.10.2022 o 14:23, nadir pisze:

    > No zdarzało się.

    > Czyli jak samolot i tak leci do Paryża, to może mnie bez problemu zabrać
    > za darmo na stopa?

    Jak chodzi o koszty. Jak chodzi o zyski to nawet overbooking zrobi.