  • 31. Data: 2021-01-24 14:17:34
    Temat: Re: Telefon na wiele kilometrow.
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    http://www.languedoc-roussillon-cinema.fr/sites/defa
    ult/files/styles/full-slider/public/img_media_diapor
    ama/19649707.jpg-r_640_600-b_1_d6d6d6-f_jpg-q_x-2011
    0126_102212.jpg?itok=8ppnlAz6

    MJ

  • 32. Data: 2021-01-25 15:03:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    piątek, 22 stycznia 2021 o 07:51:54 UTC-6 Atlantis napisał(a):

    >Tak, przeszlo mi to przez mysl dlatego tu pytam o ogolnie technologie
    >dalekiego zasiegu bo zakladam ze duzo wiecej of CB radia to sie tam
    >zrobic nie da.
    >Czyli jakby sie uprzec to te 100km sie da.

    Telefony NMT ... czy one nie potrafily gdzies do 100km od stacji
    bazowej dzialac ... z naciskiem na "slabo" ?

    GSM ... Plus jakos rozszerzyl marynarzom zasieg do ~70km ...

    Sam na Rysach lapalem wegierskie sieci ... tzn telefon pokazywal, bo
    zalogowac sie nie dalo, ale tu moze ograniczenie czasow GSM
    zadzialalo.

    >Ale juz 600 to nie tylko dobra antena jak i moc nadajnika (do
    >zrobienia)

    Nie tylko moc - na UKF nie pogadasz, na KF to juz trzeba odbicia od
    jonosfery, czyli niepewnie.
    Chyba, ze antena stacji bazowej na wysokosciach.

    >ale w takim zasiegu jest zporo uzytkownikow wiec ani poufnosci nie ma
    >a kolizje na kanalach by byly...

    szyfrowanie odpowiednie.

    J.

  • 33. Data: 2021-01-25 19:08:01
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    On Fri, 22 Jan 2021 11:02:39 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Byly, moze nawet sa.
    > Jesli mnie pamiec nie myli, to na polskim rynku nawet byly ...
    > Senao/EnGenius

    Dlaczego nie? Może na pudełkach była informacja że telefon działa na obszarze 400 km
    ale ... kwadratowych. Tylko kwadratowych mogło być już małym drukiem.

    pzdr
    Krzychu

  • 34. Data: 2021-01-25 19:24:42
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 25.01.2021 o 19:08, Krzychu napisał:

    > Dlaczego nie? Może na pudełkach była informacja że telefon działa na obszarze 400
    km
    > ale ... kwadratowych. Tylko kwadratowych mogło być już małym drukiem.

    Dwójka w kilometrach kwadratowych zawsze jest mała: km?,
    więc w rzeczy samej nie każdy ją dojrzy na chybcika. Już
    nie mówiąc o dalekowidzach. Krótko mówiąc - lubię z cicha
    pęk jajcarzy.

  • 35. Data: 2021-01-26 10:28:28
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/01/2021 08:53, Luke wrote:

    > Baza była taka wojskowozgniłozielona i miała wyjście UC1?
    >
    > Miał to kolega w mojej okolicy w latach 90 i podłączał pod antenę CB na
    > bloku, kiedy wychodził na miasto :) W promieniu kilku km korzystał jak z
    > komórkowego.
    >
    > No i drugi magik podsłuchiwał go na przestrojonym OK-10x, nie trzeba
    > było mieć FM-u :)
    >
    > L.

    Calosc miala kolor czarny, baza miala w sobie stacje dokujaca do ktorej
    sie wkladalo cala sluchawke. Jesli chodzi o wyjscie na antene, to jesli
    mowimy o tym:
    https://ce8dc832c.cloudimg.io/fit/640x480/n@1d7773fe
    7793c245791444c34a90d9d1c0cc92d7/_cdn_/40/9B/50/00/0
    /375044_1.jpg?mark_url=_tme-wrk_%2Ftme_new.png&mark_
    pos=center&mark_size=100pp
    to tak bylo to wlasnie cos takiego.

  • 36. Data: 2021-01-26 20:33:31
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 23.01.2021 08:57, Grzegorz Kurczyk wrote:

    > Gwoli ścisłości Cezar wymieniał używane pasma: VHF, 40Mhz, 27MHz

    Fakt. Nie wiem czemu to przeczytałem tak jakby po ,,VHF" było coś innego
    niż przecinek.

  • 37. Data: 2021-01-26 22:44:05
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 26/01/2021 09:28, K wrote:

> [...]
    7793c245791444c34a90d9d1c0cc92d7/_cdn_/40/9B/50/00/0
    /375044_1.jpg?mark_url=_tme-wrk_%2Ftme_new.png&mark_

    to wlasnie UC1

    Dzisiaj by to było nielegalne mo takie kilka mW podłączone do anteny o
    dużym zysku dawało by waty EIRP

    c.

  • 38. Data: 2021-01-27 10:30:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Jan 2021 12:27:21 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > To nie SSB jest tutaj głównym czynnikiem.

    Przy tej samej mocy nadajnika dalej dmucha na SSB niż na AM bo
    większy zysk energetyczny z modulacji jednowstęgowej, to nie jest
    główny czynnik?

    --
    Marek

  • 39. Data: 2021-01-27 10:40:10
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 27/01/2021 09:30, Marek wrote:

    > Przy tej samej mocy nadajnika dalej dmucha na SSB niż na AM bo większy
    > zysk energetyczny z modulacji jednowstęgowej, to nie jest główny czynnik?

    Nie jest. Uzycie ssb (zamiast AM na przykład) da ci dodakowych kilka dB.
    My tu mówimy o zasięgu kilku-kilknunastu tysięcy kilometrów zamiast
    kilkudziesięciu - kilkuset

    c.

  • 40. Data: 2021-01-27 11:04:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Jan 2021 09:40:10 +0000, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > Nie jest. Uzycie ssb (zamiast AM na przykład) da ci dodakowych
    > kilka dB.
    > My tu mówimy o zasięgu kilku-kilknunastu tysięcy kilometrów zamiast
    > kilkudziesięciu - kilkuset

    To po co wszyscy używają SSB na dalekich zasięgach?

    --
    Marek