  • 11. Data: 2009-10-26 18:08:15
    Temat: Re: Temperatura graniczna dla gumy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Oct 2009 07:16:18 +0100, PeJot wrote:

    >Od razu bum to raczej nie, bo ciśnienie dopuszczalne dla tego ogumienia
    >jest z reguły większe niż owe 4 atm.

    z tym ze podgrzanie od 20C do powieczmy 100C, wzmaga cisnienie o
    jakies 20% - czyli np z 4 do 5 at. Wystarczy czy za malo ?

    >No i w znanym mi przypadku doszło
    >do ewidentnego przepalenia dętki w kontakcie z rozgrzaną obręczą.

    Guma w 100 C raczej sie nie przepala, wszak korki do aparatury
    chemicznej sie z niej robi. Chyba ze jakis specjalny gatunek.
    Za to wytrzymalosc moze miec juz mocno obnizona.

    Czyzby bylo wiecej ?

    J.

  • 12. Data: 2009-10-26 18:18:32
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jesli to jest material "klockowy samochodowy" to wytrzymuje sporo wiecej.

    Nic z tego. To jest coś gumopodobne, różne w zależności od przeznaczenia
    klocka ( błoto/sucho ). Zaś to o czym mówisz stosuje się w niektórych
    rowerowych hamulcach tarczowych.

    > No ale na aluminiowe felgi moze sie okazac za mocny.
    > Zwyklej gumy juz sie chyba nie stosuje ?

    W oldtimerach robionych oryginalnych częściach.

    > Tak czy inaczej - energii przy zjedzie z gory wytracic trzeba relatywnie
    > sporo.
    > Jesli dobrze licze to mozna sie okolo 1.5kW mocy spodziewac.
    > Ale tez chlodzenie stosunkowo dobre, obrecz dluga, klocek krotki -
    > musialby chyba miec naprawde wysoka temerature zeby cala obrecz podgrzac
    > o 100 st.

    > Wszystko razem trudno policzyc.

    Nawet się nie podejmuję, wolę poeksperymentować. Myślałem podgrzać
    obręcz z ogumieniem prądem, ale to nie jest łatwe korzystając z tego co
    pod ręką. Myślę że dało by się proces przeprowadzić w sposób bardziej
    naturalny, korzystając z normalnego hamulca i sztucznego napędu. W tych
    warunkach łatwiej mierzyć temperaturę obręczy, a i przyglądnąć się czy (
    albo kiedy ) klocki nie zaczną się topić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2009-10-26 18:21:37
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > z tym ze podgrzanie od 20C do powieczmy 100C, wzmaga cisnienie o
    > jakies 20% - czyli np z 4 do 5 at. Wystarczy czy za malo ?

    Trochę za mało, graniczne ciśnienia wg producentów opon to jakieś 4.5
    atmosfery, zaś czasem pakuje się 6 i jest OK :)

    > Guma w 100 C raczej sie nie przepala, wszak korki do aparatury
    > chemicznej sie z niej robi. Chyba ze jakis specjalny gatunek.
    > Za to wytrzymalosc moze miec juz mocno obnizona.

    Jeśli np. połatana.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2009-10-27 07:26:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

> [...]
    > warunkach łatwiej mierzyć temperaturę obręczy, a i przyglądnąć się czy (
    > albo kiedy ) klocki nie zaczną się topić.

    O kurczę, robisz hamownię rowerową?

  • 15. Data: 2009-10-27 07:36:46
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Konrad Anikiel pisze:

    > O kurczę, robisz hamownię rowerową?

    Hamownię rowerową to mam taką
    http://www.bikesquad.pl/product_info.php?products_id
    =2079 i kombinuję
    jak by go wykorzystać do tego eksperymentu ( zamiast hamulca napęd ).

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2009-10-27 08:55:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Oct 27, 8:36 am, PeJot <P...@0...pl> wrote:

    > Hamownię rowerową to mam takąhttp://www.bikesquad.pl/product_info.php?product
    s_id=2079 i kombinuję
    > jak by go wykorzystać do tego eksperymentu ( zamiast hamulca napęd ).

    Ja osobiście użyłbym dwóch kół zębatych i pasa pokrytego poliuretanem,
    opasującego z 15-20 stopni opony.
    Konrad

  • 17. Data: 2009-10-27 09:23:52
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Konrad Anikiel pisze:

    > Ja osobiście użyłbym dwóch kół zębatych i pasa pokrytego poliuretanem,
    > opasującego z 15-20 stopni opony.

    Z eksploatacji trenażera wynika że nie ma kłopotów ze ślizganiem się
    rolki jeśli będzie ona dobrze dociśnięta do opony napompowanej
    maksymalnym albo i podwyższonym ciśnieniem. Myślę że to wystarczy do
    skutecznego napędzania hamowanego koła rolką.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2009-10-31 00:16:38
    Od: "dybon" <d...@c...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości

    > Hamownię rowerową to mam taką
    > http://www.bikesquad.pl/product_info.php?products_id
    =2079 i kombinuję

    O ja cię, czego to ludzie nie wymyślą,. a gdzie przyjemność z jazdy, wiatr
    we włosach, piasek w zębach, mokre plecy.

    dybon

  • 19. Data: 2009-11-02 06:21:24
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    dybon pisze:
    > Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości

    =2079 i kombinuję

    > O ja cię, czego to ludzie nie wymyślą,. a gdzie przyjemność z jazdy, wiatr
    > we włosach, piasek w zębach, mokre plecy.

    Mokre plecy ( i resztę też ) masz w gratisie, a całość jest znacznie
    wygodniejsza od taplania się w deszczu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2009-11-02 21:43:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Oct 2009 01:16:38 +0100, dybon wrote:
    =2079 i kombinuję

    >O ja cię, czego to ludzie nie wymyślą,. a gdzie przyjemność z jazdy, wiatr
    >we włosach, piasek w zębach, mokre plecy.

    podlaczyc oske do wiatraka i bedzie wiatr we wlosach.
    Mokre plecy tez beda.

    Pozostaje wykombinowac podajnik piasku :-)

    J.