  • 31. Data: 2022-08-09 14:25:36
    Temat: Re: Termin badania technicznego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Aug 2022 13:04:54 +0200, cef wrote:

    > Ale ja nie piszę o przypadku, że auto jest trupem i stwarza zagrożenie,
    > tylko jest sprawne ale nie ma to odzwierciedlenia w dowodzie.
    > Nie myśl, że tacy niekumaci policjanci są. Ci z sąsiednich
    > krajów doskonale wiedzą co jest w polskim dowodzie

    Ci z dalszych lubili wystawic mandat obywatelowi PRAWO JAZDY.

    > i gdzie mają być jakieś pieczątki. I jak pojedziesz sprawnym
    > autem i nawet przebadanym ale bez pieczątki jak jest miejsce
    > czy jak się miejsce skończyło, to skończysz na lawecie.

    Ale teraz juz nie ma obowiazku wymieniac dowodu, jak sie miejsce
    skoczylo.

    J.

  • 32. Data: 2022-08-09 14:40:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akarm,

    Tuesday, August 9, 2022, 11:16:00 AM, you wrote:

    > Mógłbyś wytłumaczyć, co UFG ma do badań technicznych pojazdów?

    Myślałem o karach za brak przeglądu, napisałem o karach za brak
    ubezpieczenia OC. Starość.

    Mandat za brak przeglądu to minimum 1500 PLN obecnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2022-08-09 17:09:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Myślałem o karach za brak przeglądu, napisałem o karach za brak
    > ubezpieczenia OC. Starość.

    Rozumiem.
    Znam ten ból.

    > Mandat za brak przeglądu to minimum 1500 PLN obecnie.

    No, bez wygłupów!
    Chyba nie sądzisz, że jeździłbym pojazdem bez ważnego badania
    technicznego, w okolicach występowania policjantów? :D

    Co najwyżej do pobliskiego sklepu po zakupy tygodniowe. ;)

    --
    -
    Akarm

  • 34. Data: 2022-08-09 17:51:04
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Możesz pojechać wcześniej i dostaniesz termin kolejnego badania 14
    > sierpnia.

    Jesteś pewien? Bo badanie jest ważne rok. Jeden rok. I koniec, ani
    mniej, ani więcej. Nie można zrobić "awansem" na dłużej. Jak się spóźni,
    to też dostanie na rok od dnia, kiedy przyjechał. Można "zaoszczędzić".
    Jak autor jest pewien dobrego stanu tecchnicznego, to nikt mu głowy nie
    urwie, jak się spóźni. Ale jeśli spowoduje wypadek i się okaże, że
    klocki hamulcowe szorowały o tarczę metalem, a opony z węża ogrodowego,
    no to prokurator moc atracji dostarczy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 35. Data: 2022-08-09 17:58:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 12:34, Cavallino pisze:

    > No właśnie to Ty miałeś to sprawdzić.

    To Ty się podpierasz ustawą na podstawie której TU nie ma podstawy do
    odmowy wypłaty odszkodowania.
    Dlatego podaj tę ustawę.

    --
    Pete

  • 36. Data: 2022-08-09 18:00:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 13:04, cef pisze:

> [...]
    > autem i nawet przebadanym ale bez pieczątki jak jest miejsce
    > czy jak się miejsce skończyło, to skończysz na lawecie.

    BZDURA. Konwencja Wiedeńska reguluje wymagania dotyczące ruchu obcych
    pojazdów. Pieczątki z przeglądu tam nie uświadczysz.

    --
    Pete

  • 37. Data: 2022-08-09 18:02:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Aug 2022 17:58:02 +0200, Pete wrote:
> [...]

    Dawniej bylo to bardziej legalne.

    > To Ty się podpierasz ustawą na podstawie której TU nie ma podstawy do
    > odmowy wypłaty odszkodowania.
    > Dlatego podaj tę ustawę.

    A ty sie podpierasz regresem, a ustawy nie znasz?

    Ustawa o ubezpieczeniach obowiazkowych.

    J.

  • 38. Data: 2022-08-09 18:06:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Aug 2022 17:51:04 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Jesteś pewien? Bo badanie jest ważne rok. Jeden rok. I koniec, ani
    > mniej, ani więcej.

    Tak nie do konca
    5. Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie,
    z zastrzeżeniem ust. 6-10

    Dawniej mozna to bylo roznie interpretowac,
    ale teraz policjanci beda mieli swoja interpretacje :-)

> [...]
    > urwie, jak się spóźni. Ale jeśli spowoduje wypadek i się okaże, że
    > klocki hamulcowe szorowały o tarczę metalem, a opony z węża ogrodowego,

    Z drugiej strony klocki moga zaczac szorowac np tydzien po badaniu ...

    J.

  • 39. Data: 2022-08-09 18:25:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 18:02, J.F pisze:

    > Dawniej bylo to bardziej legalne.

    > A ty sie podpierasz regresem, a ustawy nie znasz?
    >
    > Ustawa o ubezpieczeniach obowiazkowych.

    Prosze bardzo.
    Art. 43 p.1.

    --
    Pete

  • 40. Data: 2022-08-09 18:30:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Aug 2022 18:25:05 +0200, Pete wrote:

    > Prosze bardzo.
    > Art. 43 p.1.

    no i gdzie tu masz "brak badan technicznych" ?

    J.