  • 21. Data: 2022-08-09 11:21:00
    Temat: Re: Termin badania technicznego
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 11:14, Akarm pisze:

    > Swego czasu wyrównałem sobie daty rozjechane o kilka miesięcy. A teraz z
    > powrotem mi się rozjechało, bo chcę w kilka lat zarobić dodatkowe
    > miejsce w dowodzie rejestracyjnym. ;)

    Się nie uda, bo już nie wymienia się dowodu po wyczerpaniu miejsc na
    pieprzątki.

    --
    Pete

  • 22. Data: 2022-08-09 11:26:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-08-2022 o 11:19, Pete pisze:

    > Niedokońca,
    > jeśli dojdzie do wypadku i ubezpieczyciel udowodni że przyczyną wypadku
    > był niesprawny technicznie pojazd, to brak badań oznacza zapłatę
    > odszkodowania z własnej kieszeni.

    Ale nie kary do UFG.

  • 23. Data: 2022-08-09 11:37:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Aug 2022 11:19:43 +0200, Pete wrote:

    > Niedokońca,
    > jeśli dojdzie do wypadku i ubezpieczyciel udowodni że przyczyną wypadku
    > był niesprawny technicznie pojazd, to brak badań oznacza zapłatę
    > odszkodowania z własnej kieszeni.

    Wymienione w ustawie jako mozliwy powod do regresu?

    Chyba nie ...

    J.

  • 24. Data: 2022-08-09 11:42:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-09 o 11:21, Pete pisze:

    > Się nie uda, bo już nie wymienia się dowodu po wyczerpaniu miejsc na
    > pieprzątki.

    Jak się nie wyjeżdża tym autem z kraju, to tak.
    Ale jak Ci przyjdzie policjantowi z jakiegoś eurolandu tłumaczyć,
    że auto jest sprawne i masz na to kwitek, ale w dowodzie
    nie musi być wbite, to zmiękniesz wobec problemów, które się
    pojawią i za granicę pojedziesz z dowodem co ma wbity przegląd.

  • 25. Data: 2022-08-09 12:20:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 11:26, Cavallino pisze:

    > Ale nie kary do UFG.

    Kto ściąga $$$ z delikwenta przy odmowie uwzględnienia polisy OC?

    --
    Pete

  • 26. Data: 2022-08-09 12:21:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 11:37, J.F pisze:

    > Wymienione w ustawie jako mozliwy powod do regresu?

    A jakie są powody w ustawie? I czy jest to katalog zamknięty czy otwarty?

    --
    Pete

  • 27. Data: 2022-08-09 12:26:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 11:42, cef pisze:

> [...]
    > nie musi być wbite, to zmiękniesz wobec problemów, które się
    > pojawią i za granicę pojedziesz z dowodem co ma wbity przegląd.

    Policjanta nic nie obchodzą badania techniczne obcego pojazdu (np
    Ukraina w ogóle nie ma badań tech aut osobowych).

    Jeśli jego zdaniem auto stwarza zagrożenie, to bez względu na wbite
    pieczątki, dowód rej. zatrzyma. A jak auto jest sprawne, to ma w 4
    literach badanie techniczne.

    --
    Pete

  • 28. Data: 2022-08-09 12:33:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-08-2022 o 12:20, Pete pisze:

    > Kto ściąga $$$ z delikwenta przy odmowie uwzględnienia polisy OC?

    Nie mam możliwości odmowy.
    Ubezpieczyciel wypłaca co jego.
    Potem może sobie z klienta regresem ściągać, o ile ustawa mu pozwala.

  • 29. Data: 2022-08-09 12:34:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-08-2022 o 12:21, Pete pisze:

    > A jakie są powody w ustawie?

    No właśnie to Ty miałeś to sprawdzić.

  • 30. Data: 2022-08-09 13:04:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-09 o 12:26, Pete pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli jego zdaniem auto stwarza zagrożenie, to bez względu na wbite
    > pieczątki, dowód rej. zatrzyma. A jak auto jest sprawne, to ma w 4

    Ale ja nie piszę o przypadku, że auto jest trupem i stwarza zagrożenie,
    tylko jest sprawne ale nie ma to odzwierciedlenia w dowodzie.
    Nie myśl, że tacy niekumaci policjanci są. Ci z sąsiednich
    krajów doskonale wiedzą co jest w polskim dowodzie
    i gdzie mają być jakieś pieczątki. I jak pojedziesz sprawnym
    autem i nawet przebadanym ale bez pieczątki jak jest miejsce
    czy jak się miejsce skończyło, to skończysz na lawecie.