  • 1. Data: 2021-01-25 09:43:40
    Temat: Tesmat
    Od: K <n...@e...com>

    Przypadkiem znalazlem to: https://www.tesmat.com/ czyli zestaw do spania
    w Tesli. Czy inni producenci, np. Renault do Zoe tez cos takiego maja w
    ofercie? Szukam ale nie widze informacji czy mozna spac i ladowac.

  • 2. Data: 2021-01-25 17:01:30
    Temat: Re: Tesmat
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.01.2021 o 09:43, K pisze:
    > Przypadkiem znalazlem to: https://www.tesmat.com/ czyli zestaw do spania
    > w Tesli. Czy inni producenci, np. Renault do Zoe tez cos takiego maja w
    > ofercie? Szukam ale nie widze informacji czy mozna spac i ladowac.

    Do Twizy jest futerał na nogi kierowcy i pasażera :-)

  • 3. Data: 2021-01-25 17:24:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >spania w Tesli. Czy inni producenci, np. Renault do Zoe tez cos
    >takiego maja w ofercie? Szukam ale nie widze informacji czy mozna

    Pewnie sie nie zaleca, bo jak sie zapali, to trzeba szybko uciekac :-)

    A samochod raczej nie wie, ze spisz, wiec mozna.
    No chyba ze ... Tesla cwana, moze sprawdza przez kamere co tam
    wyprawiasz :-)

    Wstepnie widze dwie wady:
    - pasuje do dolnego bagaznika ... i co - kawalek wyciagac bagaze, aby
    wyciagnac materac ?
    - no wlasnie - co z bagazami - gdzie je umiescic, aby nie
    przeszkadzaly ?

    Tesla w ogole ma takie wymiary, ze mozna sie tam polozyc i na dlugosc
    starczy ?

    Bo troche mi brakuje takiej mozliwosci w spaliniakach ... tzn niby
    mozna, ale cos przeszkadza :-)

    P.S. jest konkurencja
    https://www.youtube.com/watch?v=uJiuFCwsQ88

    Zaraz ... do innych aut tez jest konkurencja, czy spaliniaki nie
    wymagaja ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2021-01-25 18:20:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/01/2021 16:24, J.F. wrote:
> [...]
    > wyciagnac materac ?
    > - no wlasnie - co z bagazami - gdzie je umiescic, aby nie przeszkadzaly ?

    Po co bagaze? Wszystko mozna wypozyczyc na miejscu ;)

    > Tesla w ogole ma takie wymiary, ze mozna sie tam polozyc i na dlugosc
    > starczy ?
    >
    > Bo troche mi brakuje takiej mozliwosci w spaliniakach ... tzn niby
    > mozna, ale cos przeszkadza :-)

    Tez jestem ciekaw czy da sie polozyc we dwie osoby z ktorych jedna ma
    190cm wzrostu. W kazdym razie w Europie jak kogos stac na Tesle to stac
    go i na jakis motel. W USA kazdy moze dostac kredyt na prawie wszystko,
    wiec Teslami jezdza tez mniej zamozni.

    > P.S. jest konkurencja
    > https://www.youtube.com/watch?v=uJiuFCwsQ88
    >
    > Zaraz ... do innych aut tez jest konkurencja, czy spaliniaki nie
    > wymagaja ? :-)
    >
    > J.

    ci w spalinowych robia te sama trase dwa dni szybciej i spia albo w domu
    albo w hotelu w miejscu docelowym.

  • 5. Data: 2021-01-25 19:26:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    kiedyś pojechałem w polskę samochodem renault rapid 2 osoby. położyłem
    na pace materac dwuosobowy, nadmuchałem można było spać.

    W partnerze/berlingo 2 osobowym już tego nie powtórzyłem, bo był za
    krótki. przegroda skracała przestrzeń ładunkową do ok 160cm
    Wczoraj sprawdzałem "pakę" peugeota 308. wyszło 180x103cm na podłodze. w
    zasadzie da się spać, ale w 2 osoby? Za stary na to jestem.

    W wielu autach, nie w niewielu autach da się wymontować bez narzędzi
    tylne fotele. Wtedy często jest miejsca wiecej niż w bagażówkach/furgonach.

    ToMasz

  • 6. Data: 2021-01-25 20:35:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.01.2021 o 17:24, J.F. pisze:

    > - no wlasnie - co z bagazami - gdzie je umiescic, aby nie przeszkadzaly ?

    Czteroosobowa rodzina z bagażami i tak się nie prześpi, a dwójka
    dorosłych może się zmieścić w dwie torby, które na czas spania
    przekładasz na przednie siedzenia.

    > Bo troche mi brakuje takiej mozliwosci w spaliniakach ... tzn niby
    > mozna, ale cos przeszkadza :-)

    Ale to nie jest kwestia napędu, tylko rozmiarów samochodu i konstrukcji
    w środku. W Octavii I spałem i na długość się zmieściłem, ale tylko po
    przekątnej, dwie osoby miałby by problem. Myślę, że w Passacie czy
    Mondeo kombi bez problemu dwie osoby się przekimają.

    > Zaraz ... do innych aut tez jest konkurencja, czy spaliniaki nie
    > wymagaja ? :-)

    Może to są zestawy "ratunkowe" na czas ładowania na tych wolniejszych
    ładowarkach? Jak masz siedzieć kilka godzin gdzieś na zadupiu, to równie
    dobrze możesz się przekimać. W spalinówce wystarczy pięciolitrowy
    kanister za 20PLN-ów, żeby dojechać do jakiejś cywilizacji.

  • 7. Data: 2021-01-27 12:24:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Czteroosobowa rodzina z bagażami i tak się nie prześpi, a dwójka
    >dorosłych może się zmieścić w dwie torby, które na czas spania
    >przekładasz na przednie siedzenia.

    No, zasadzie tak, tylko nie po to kupowalem duzy bagaznik :-)

    >Ale to nie jest kwestia napędu, tylko rozmiarów samochodu i
    >konstrukcji w środku.

    I takich drobiazgow konstrukcyjnych - oparcia przednich foteli
    rozlozysz, ale nie na plask, tylne oparcie zlozysz, ale zaglowki
    zawadzaja o przednie, a w ogole bedzie prog na granicy bagaznika.
    Dlugosc lezanki nie starczy na sredniego czlowieka itp.

    >W Octavii I spałem i na długość się zmieściłem, ale tylko po
    >przekątnej, dwie osoby miałby by problem. Myślę, że w Passacie czy
    >Mondeo kombi bez problemu dwie osoby się przekimają.

    Tak prawde mowiac to sie juz tak przyzwyczailem ze w samochodzie nie
    da sie spac, ze nawet nie sprawdzalem swoich kombiakow.

    A w syrenie i w maluchu spalo sie bez problemow ...

> [...]
    >równie dobrze możesz się przekimać. W spalinówce wystarczy
    >pięciolitrowy kanister za 20PLN-ów, żeby dojechać do jakiejś

    Ale w spaliniaku nie paliwa brakuje, tylko tych paru godzin snu
    wlasnie.
    A np za pozno, aby hotelu szukac, czy wszystkie zajete ...

    Ale sa i do spaliniakow ...
    https://www.youtube.com/watch?v=i5pNJkUHlO8

    J.

  • 8. Data: 2021-01-27 14:42:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2021 o 12:24, J.F. pisze:

    > Tak prawde mowiac to sie juz tak przyzwyczailem ze w samochodzie nie da
    > sie spac,

    Nie da się leżeć, spać się da bez problemu.
    Wystarczy fotel rozłożyć, a w czasie jazdy nawet bez tego (na prawym
    fotelu zalecam).

    Zestawy robiące z osobówki małego kampera są raczej dla tych, którzy tak
    chcą spędzić dłuższy czas, a nie jedną noc, nie wspominając o 0,5 h na
    ładowarce (Tesla ładuje się na SC z prędkością 600 km/h, a nie ma tak
    dużej baterii żeby robić to całą godzinę).

    Więc zanim zacznie się gadać o czymś, warto mieć rozeznanie w temacie o
    którym się gada, a nie gadać dla samego gadania.

  • 9. Data: 2021-01-28 10:36:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie da się leżeć, spać się da bez problemu.
    >Wystarczy fotel rozłożyć, a w czasie jazdy nawet bez tego (na prawym
    >fotelu zalecam).

    Ogolnie wspominam bardzo niewygodnie, musze zobaczyc jak to w Vectrze.

> [...]
    >h na ładowarce (Tesla ładuje się na SC z prędkością 600 km/h, a nie
    >ma tak dużej baterii żeby robić to całą godzinę).

    Ale nie masz Tesli, wiec bylo obejrzec Daniela - 44h w trasie, w tym
    wiele godzin na ladowarkach :-P

    J.

  • 10. Data: 2021-01-28 10:44:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2021 o 10:36, J.F. pisze:

    > Ale nie masz Tesli, wiec bylo obejrzec Daniela - 44h w trasie, w tym
    > wiele godzin na ladowarkach :-P

    Bo tak lubi - sam to przyznaje w niejednym filmie.
    Zabronisz mu?

    Ja bym nie spał w samochodzie (tylko w hotelu obok) i nie zjeżdżał na
    ładowarkę bez potrzeby, tylko w celu jej zwiedzenia.
    A on tak robi.
    Ludzie mają różne hobby.