  • 1. Data: 2021-01-25 10:25:07
    Temat: Zapadnia dla jadących za szybko
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Kolejny fajny pomysł... Tylko co będzie, jak kierujący straci panowanie
    nad pojazdem?

    W momencie przekroczenia przez kierowcę ograniczenia prędkości, zapadnia
    opada przed pojazdem o sześć centymetrów. - Spowoduje to nieszkodliwe
    uderzenie w pojeździe. Będzie to fizyczne przypomnienie o przestrzeganiu
    ograniczenia prędkości - przekonuje norweski zarządca. Przed
    inteligentnym ogranicznikiem znajduje się radar, który mierzy prędkość
    samochodu, a dane przesyła bezpośrednio do urządzenia sterującego zapadnią.

    https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/
    zapadnia-sposobem-na-kierowcow-z-ciezka-noga-75100.h
    tml?fbclid=IwAR20K5wVZah2Bqtuyp4TPbXuhPBuH-9TUik4piA
    nmgIgsJhzgDZxE6Uprp0

    T.

  • 2. Data: 2021-01-25 10:30:36
    Temat: Re: Zapadnia dla jadących za szybko
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/01/2021 09:25, T. wrote:
> [...]
    zapadnia-sposobem-na-kierowcow-z-ciezka-noga-75100.h
    tml?fbclid=IwAR20K5wVZah2Bqtuyp4TPbXuhPBuH-9TUik4piA

    Za takie pomysly mozna stracic prace. W UK jeden komendant stwierdzil,
    ze poleci swoim podwladnym karanie mandatami za przekroczenie predkosci
    o 1mph tylko po to aby rzad mial pieniadze na podwyzki dla policjantow.
    Jako, ze nie mialo to nic wspolnego z poprawa bezpieczenstwa wszczeto
    wobec komendanta postepowanie dyscyplinarne. Podobnie bedzie w przypadku
    Norweskim, jesli tylko nastanie jakiekolwiek ryzyko spowodowania
    wypadku/kolizji.

  • 3. Data: 2021-01-25 15:25:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2021 o 10:25, T. pisze:
    > Kolejny fajny pomysł... Tylko co będzie, jak kierujący straci panowanie
    > nad pojazdem?

    To samo jak straci zapierdalając po progu.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2021-01-25 15:36:28
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-25 15:25, Shrek wrote:
    > To samo jak straci zapierdalając po progu.

    No właśnie nie. Progi widać z daleka, są oznaczone stosownym znakiem
    ostrzegawczym i to jak się je przejedzie to jest decyzja kierowcy.

    Gdyby ta "zapadnia" była wyrównywana do poziomu drogi dla jadących
    przepisowo to się zgodzę. Ale tu jest interaktywne generowanie
    przeszkody w ostatniej chwili.

    Pewnie niejedna jadąca zbyt szybko osoba spanikuje i stanie na
    skrzyżowaniu. Oraz tradycyjne - co ze stanem wyższej konieczności,
    karetkami etc? ;)

  • 5. Data: 2021-01-25 15:47:19
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-25 15:36, m4rkiz wrote:
    > Pewnie niejedna jadąca zbyt szybko osoba spanikuje i stanie na
    > skrzyżowaniu. Oraz tradycyjne - co ze stanem wyższej konieczności,
    > karetkami etc? ;)

    "Pojazdy uprzywilejowane, które są zmuszone przekroczyć prędkość,
    posiadają specjalne nadajniki dezaktywujące system Actibump."

  • 6. Data: 2021-01-25 16:03:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2021 o 15:36, m4rkiz pisze:

    > No właśnie nie. Progi widać z daleka, są oznaczone stosownym znakiem
    > ostrzegawczym i to jak się je przejedzie to jest decyzja kierowcy.

    A to te mają być maskowane? To widać trzeba czytać artykuły a nie
    tytuły. Zakładałem, że to będzie taki odwrotny próg - oznaczony i tak
    dalej, ale jak jedziesz przepisowo to na równo.

    > Pewnie niejedna jadąca zbyt szybko osoba spanikuje i stanie na
    > skrzyżowaniu. Oraz tradycyjne - co ze stanem wyższej konieczności,
    > karetkami etc? ;)

    To samo co z progami:P

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-01-25 21:03:54
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > No właśnie nie. Progi widać z daleka, są oznaczone stosownym znakiem
    > ostrzegawczym i to jak się je przejedzie to jest decyzja kierowcy.

    No właśnie nie. Nowe progi to może i widać ale potem złazi farba. A
    znaki giną w gęstwinie innych. Kilka razy testowałem zawieszenie.
    Wojtek

  • 8. Data: 2021-01-25 21:07:04
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    zapadnia-sposobem-na-kierowcow-z-ciezka-noga-75100.h
    tml?fbclid=IwAR20K5wVZah2Bqtuyp4TPbXuhPBuH-9TUik4piA

    Ehh.. co to się z tymi Wikingami porobiło :(
    Wojtek

  • 9. Data: 2021-01-26 01:30:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2021 o 10:25, T. pisze:
    > Kolejny fajny pomysł... Tylko co będzie, jak kierujący straci panowanie
    > nad pojazdem?

    Powinien się zabić nim zabije kogoś innego. To on posiada za dużą
    prędkość w miejscu zakazanym, zdolną do zabijania (narzędzie zbrodni) :)
    Problem wtedy uważam za rozwiązany, chyba że czekasz na dalszy rozwój
    wypadku, kto zostanie zabity z powodu nadmiernej prędkości winnego
    przekroczenia zakazu/nakazu.

    Podobna sytuacja jest wtedy, jeśli ktoś zakazuje zabijania z powodu
    strzelania z łuku w miejscu do tego niewyznaczonym. Powinien sobie
    strzelić w plecy sam, zamiast strzelać do kogoś innego :]

    Nie wiem czy zrozumiale napisałem ale nic nie tłumaczy zapierdalania na
    odcinku zakazanym do zapierdalania. Można sobie zapierdalać w innym
    miejscu :)
    P.S.
    Ja bym stosował zapadnię o 4m w dół z 25 metrowym pasem hamowania i 5
    metrowym murem żelazo/betonowym i zapadnią uruchamianą o 10km/h ponad
    dopuszczalną.

    Bezpieczniej dla pozostałych uczestników ruchu :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2021-01-26 06:43:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2021 o 21:03, wowa pisze:

    > No właśnie nie. Nowe progi to może i widać ale potem złazi farba. A
    > znaki giną w gęstwinie innych. Kilka razy testowałem zawieszenie.

    Szczerze mówiąc to dwa razy w życiu mi się zdarzyło. No i w sumie może i
    oznaczony nie był właściwie, ale jednak jechałem 40@20. Więc jako
    kierowca progów nie kocham, ale też bez przesady, że jakoś z nienacka
    atakują. Jako motocyklista się wkurwiam jak dociagną je "do krawężnika",
    ale znam tylko jeden taki przypadek.

    --
    Shrek