  • 11. Data: 2009-03-22 18:41:52
    Temat: Re: Transformator elektroniczny do halogenów
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Robert_J pisze:
    > Krótkie pytanie:
    > czy taki elektroniczne trafo (konkretnie 70 W) bez obciążenia halogenami
    > pobiera dużo prądu? Układ jest taki, że nie bardzo mogę zastosować
    > włącznik po stronie 230 V, a nie chciałbym też żeby wciągało to za dużo
    > energii ;-). Ktoś to kiedyś mierzył, sprawdzał itp...?
    Ja sprawdzałem takie naprawdę najtańsze (70W za 12-15zł jeśli się nie
    mylę), i problem był taki, że jak załączyłeś do sieci, to działało. Gdy
    wyłączyłeś obciążenie - pobierał ułamki wata (niestety wrednie
    popiskując, przetwornica nie umiała się wzbudzić), ale po powtórnym
    załączeniu obciążenia (przy ciągłym zasilaniu 230v) dziadostwo nie
    startowało/wyłączało się (nie zawsze, ale często), i jedynym wyjściem
    było odpięcie 230v na chwilę.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173