  • 11. Data: 2020-08-10 12:32:17
    Temat: Re: Trwałość sprzętu, jak to jest?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2020 12:28:51 UTC+2 użytkownik K napisał:

    > Ale po takim przestrojeniu z dolnego na gorny to chyba nie wszystkie
    > stacje lapie bo stary zakres byl wezszy?

    Trudno powiedzieć
    Aktualnie od kilku miesięcy lokalne radio kaszebe leci, wcześniej RMF, zetka, Trójka
    działały pewnie i teraz działają

  • 12. Data: 2020-08-10 12:35:14
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > W pierwszym przybliżeniu: psuje się to, co się grzeje, a przetwornica
    > często grzeje się najbardziej. Kondensator umieszczony tuż przy
    > radiatorze MOSFETa to znakomite zabezpieczenie przed nadmiernym czasem
    > życia urządzenia.

    W drugim pada to co wszechwładna unia wymusiła czyli punkty lutownicze.
    A w trzecim pada to na czym księgowy zaoszczędził jak psuł projekt
    inżyniera.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2020-08-10 12:38:50
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/08/2020 11:32, Kris wrote:

    > Trudno powiedzieć
    > Aktualnie od kilku miesięcy lokalne radio kaszebe leci, wcześniej RMF, zetka,
    Trójka działały pewnie i teraz działają

    Pytam, bo dawno temu gdy wszedl gorny UKF rodzice dali radioodtwarzac
    samochodowy do takiego przestrojenia i magik, ktory to robil tak wlasnie
    powiedzial. Z tego co pamietam to tak wlasnie bylo, ze nie wszystkie
    stacje to radyjko po przestrojeniu odbieralo.

  • 14. Data: 2020-08-10 13:09:19
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-08-10 12:38, K wrote:

> [...]
    > powiedzial. Z tego co pamietam to tak wlasnie bylo, ze nie wszystkie
    > stacje to radyjko po przestrojeniu odbieralo.

    W radioodtwarzaczu mogła byc na tyle specyficzna głowica (przestrajana
    indukcyjnością) że nie dało się rozciągnąć zakresu.

    Z głowicą przestrajana pojemnością jest łatwiej (zmniejszamy
    indukcyjnośc cewki heterodyny), co nie znaczy że w kazdym przypadku
    wynik będzie 100% zadowalajacy.

    Włodek

  • 15. Data: 2020-08-10 14:36:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >Dekodery nbox z enigmą średnio co dwa lata do naprawy bo kondensatory
    >wysychają czy jakoś tak
    >A ten radiomagnetofon:
    >https://zapodaj.net/3f33e59da5a04.jpg.html
    >jest u mnie już ok 30 lat a odkupiłem go używany od kolegi
    >Od ok 10lat na moim warsztaciku gra praktycznie nonstop- 24godz na
    >dobę.

    I tu jest drobna niewiadoma:
    -nie ma przetwornicy pracujacej na 100+kHz, to i kondensatory nie
    wysychaja,
    -kiedys kondensatory byly trwalsze, a teraz ... sa lepsze ? tansze ?
    -specjalnie ch* tak robia, zebys kupil nowy ...

    J.

  • 16. Data: 2020-08-10 15:16:35
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RadoslawF wrote:

    > W drugim pada to co wszechwładna unia wymusiła czyli punkty lutownicze.
    > A w trzecim pada to na czym księgowy zaoszczędził jak psuł projekt
    > inżyniera.

    Potem jest elektromigracja, uszkodzenie izolacji wywołane wyładowaniem
    koronowym, optoelektronika też się zużywa w wyniku kumulacji defektów
    strukturalnych, wiatraczkom wysiadają łożyska. Ale na pierwszyszm
    miejscu zdecydowaną przyczyną jest wysoka temperatura.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2020-08-10 15:39:42
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/08/2020 08:31, Kris wrote:
> [...]
    jakoś tak
    > A ten radiomagnetofon:
    > https://zapodaj.net/3f33e59da5a04.jpg.html
    > jest u mnie już ok 30 lat a odkupiłem go używany od kolegi
    > Od ok 10lat na moim warsztaciku gra praktycznie nonstop- 24godz na dobę.
    > Od wiosny do jesieni go nie wyłączam cały czas radio gra
    > Zima mniej majsterkuję to czasami jest wyłączony przez kilka tygodni
    > I ciągle wszystko w nim działa
    > Drugi przypadek- kultowy już radiomagnetofon Condor
    > U gościa w warsztacie gdzie od lat serwisuje wszystkie samochody w rodzinie gra
    również od ćwierć wieku co najmniej prawie nonstop. Prawie bo go na noc wyłączają
    rano włączana.
    > A współczesne sprzęty padają jak muchy po kilku latach

    Gdzies mi mignelo, ze ktos oferuje wymiane kondensatorow w tych
    dekoderach na lepsze/trwalsze + jakies tam dodatkowe modyfikacje.

  • 18. Data: 2020-08-10 19:15:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-08-10 o 11:23, Piotr Gałka pisze:

    > Jakieś 15 lat temu. Dwa przenośne radio-mganetofony z CD. Oba po około 3
    > latach przestały czytać CD.
    >
    > Dla kontrastu:
    > Odtwarzacz CD Technics kupiony w okolicy 1986 działa do dziś.
    > I czyta płyty RW które wtedy chyba nie istniały.

    pewnie szklana kontra plastikowa soczewka, plus tandetny laser.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2020-08-10 19:30:35
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.08.2020 o 14:36, J.F. pisze:
> [...]
    > -kiedys kondensatory byly trwalsze, a teraz ... sa lepsze ? tansze ?
    > -specjalnie ch* tak robia, zebys kupil nowy ...

    To trochę jak z budownictwem, kiedyś katedrę budowali, to mur miał
    grubość w metrach raczej ;) Wszystko przewymiarowane i trwa kilkaset
    lat.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 20. Data: 2020-08-10 20:18:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-08-10 o 09:31, Kris pisze:
    > Dekodery nbox z enigmą średnio co dwa lata do naprawy bo kondensatory wysychają czy
    jakoś tak

    Jak padną kupujesz coś tanio na aledrogo aby 105 stopni pisało?
    Czy jednak dopłacasz do czegoś lepszego (np. Sanyo czy Matsushita
    dobrane parametrami) aby mieć spokój?

    --
    Irokez