  • 11. Data: 2022-01-18 14:43:15
    Temat: Re: Tuner NC+
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 14:29:35 +0100, heby wrote:

    > Nie, nie ma prawa. Resposywnosc [G]UI nie może zależeć od obecności bądź
    > jakości danych. Obraz może sie nie pojawic, ale reakcja na przycisk
    > powinna być natychmiastowa.

    A ja tez nie wiem, co Trybun ma na mysli.
    Reakcja na przyciski jest bardzo spozniona,
    czy obraz sie dlugo nie pojawia.

    > Tuner NC+ mają od bardzo dawna problem związany z responsywaności. Co
    > prawda nie są to minuty, jak tu opisane, ale sekundy, jak najbardziej.

    Nawet sekundy sa ciekawe, bo ... co oni w tym czasie robia?
    Procesor jest zajety na 99.99% innymi procesami, "ważniejszymi" ?

    Ale .. ten tuner NC+ to jeden model?
    Chyba nie.

    > To wina programistów, w przypadku tych sekundowych lagów. Ale skoro
    > potrafili spieprzyć do tego stopnia, to się nie zdziwie, że ktoś tam ma
    > duże poczucie humoru i robi while( !mamDane() ); w wątku UI.

    Kto ich tam wie.
    Moze chce wyswietlic nr kanalu i nazwe, nazwy jeszcze nie ma :-)

    Ale te dane tak rzadko teraz nadawane?
    Bo jak dane ogolnie mialyby z takim lagiem dochodzic, to pewnie by sie
    telewizja w ogole nie wyswietlala.

    > Od 10 lat nic się nie zmieniło, dalej ten sam badziew, wynikający chyba
    > z kiepskich umiejętności projektowania reponsywnych UI.
    >
    > Programiści z PL są ponoć odpowiedzialni (lub byli) za ten problem.
    > Można zapytać.

    ADB?

    Gdzies tam jeszcze moze byc problem sprzetowy - np programista
    wyswietla cos na ekranie, i zmienia dekodowany kanal,
    a kosc wygasza ekran do czasu odebrania danych TV ...

    J.

  • 12. Data: 2022-01-18 14:46:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 14:33 trybun <M...@j...cb> pisze:

    > Spowolnienie dotyczy każdej funkcji obsługiwanej przez tuner.

    Mam trzy tunery nc+ i wszystkie popsuła ostatnia aktualizacja.
    Efekt jest taki, że po twardym restarcie trochę działa OK (czasami 1
    dzień, czasami 5 min) i później idzie w maliny jak u Ciebie i trzeba go
    restartować. Infolinia nie widzi problemu, dziadostwo i tyle.

    TG

  • 13. Data: 2022-01-18 14:54:22
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 18.01.2022 o 14:31, trybun pisze:

    > Nie, zaraz sprawdzę, ale bez anteny to on raczej nawet nie da się
    > uruchomić.

    Okazuje się że po odłączeniu kabla antenowego tuner nie ma żadnych
    spowolnień, płynnie można zmieniać kanaly i buszować po menu. Ale jakie
    wnioski z tego, co może powodować tą niesprawność po podłączeniu kabla?

  • 14. Data: 2022-01-18 14:56:30
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > dzień, czasami 5 min) i później idzie w maliny jak u Ciebie i trzeba
    > go restartować. Infolinia nie widzi problemu, dziadostwo i tyle.

    U mnie po resecie co najwyżej kilka minut jest w miarę normalnie.

  • 15. Data: 2022-01-18 15:03:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Okazuje się że po odłączeniu kabla antenowego tuner nie ma żadnych
    > spowolnień, płynnie można zmieniać kanaly i buszować po menu. Ale jakie
    > wnioski z tego, co może powodować tą niesprawność po podłączeniu kabla?

    może zarzyna go korekcja błędów?
    spróbuj ustawić lepiej antenę.

  • 16. Data: 2022-01-18 15:07:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/01/2022 14:43, J.F wrote:
    > A ja tez nie wiem, co Trybun ma na mysli.

    Z opisu wynika, że czasami przelatuje mu kilka programów do przodu. Mój
    się tak zachowuje. Wina UI.

    > Reakcja na przyciski jest bardzo spozniona,

    To efekt jakiegoś głupiego while(). Może bardziej uwikładnego, ale to
    ciągle głupie while().

    > Nawet sekundy sa ciekawe, bo ... co oni w tym czasie robia?

    Pewnie czekają.

    To może zdumiewające, ale jestem jedną z niewielu osób, która nie
    potrafi używać tego urządzenia bez ochoty rzucaniem pilotem. Suweren nie
    widzi problemu.

    > Procesor jest zajety na 99.99% innymi procesami, "ważniejszymi" ?

    Tego się nie dowiem.

    > Ale .. ten tuner NC+ to jeden model?
    > Chyba nie.

    Miałem w ręku ze 4 różne, w róznych wersjach softu. Wszystkie miały ten
    sam problem z responsywnością. To problem architektury oprogramowania a
    nie konkretnego urządzenia. Co prawda występuje poprawa w nowszych, ale
    idę o zakład że mnożą MHz i to jest ta "poprawa".

    > Kto ich tam wie.
    > Moze chce wyswietlic nr kanalu i nazwe, nazwy jeszcze nie ma :-)

    To niech wyświetlają nic. Jakkolwiek Apple nie lubie, to przyznaję, że
    Apple stawia na responsywnośc. Ma się pojawić *płynnie* choćby i czarny
    kwadrat. Ale ma być płynnie. To decyduje o poczuciu kontroli przez
    usera. Sprzęt ADB jest odwrotnością tej koncepcji. Lagi to ich
    specjalność. Nawrt nie związane z tunerem - niektóe opcje w menu
    "wchodzą wiecznośc" bez graficznego potwierdzenia co jest na opak
    ostatnich 30 lat informatyki z okolic UI.

    > ADB?

    Tak twierdzili.

    > Gdzies tam jeszcze moze byc problem sprzetowy - np programista
    > wyswietla cos na ekranie, i zmienia dekodowany kanal,
    > a kosc wygasza ekran do czasu odebrania danych TV ...

    Ale nie wygasza wątku odpowiedzialnego za UI.

    Problemem dekoderów NC+ jest t, że klikasz sobie kanał w górę kilka razy
    i zajmuje to od 0 do 2 sekund czasu. Nie możesz klinkąc 4x i zakładać że
    wylądujesz 4 kanały wyżej. Wylądujesz tam, gdzie aktualnie lagi były. To
    zdumiewające, że na 8-bitach miewałem lepszej jakosci UI niż to ... to coś.

    Znaznaczam: czepiam się. Znajomy mechanik samochodowy twierdzi, że u
    niego działa. Podobnie znajmy bankowiec. Zać pani w budce NC+ poradziła
    mi abym tak szybko nie klikał i będzie dobrze.

  • 17. Data: 2022-01-18 15:19:29
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 18.01.2022 o 15:03, sirapacz pisze:

    > może zarzyna go korekcja błędów?
    > spróbuj ustawić lepiej antenę.

    No, nie wiem. Ta antena wisi na dachu od kilkunastu lat, przeżyła różne
    tunery rożnych operatorów, do obecnego operatora (NC+) korzystam od
    jakichś 2 lat i jak dotychczas nic sie złego nie działo. Sygnał ma 95%
    siły i 49% jakości. Lepiej w tym miejscu ustawić już się nie da. Spadek
    wydajnosci, np przy opadach śniegu to do szatkowanie obrazu do
    całkowitego wyłączenia, ale żadnych spowolnień w pracy tunera.

  • 18. Data: 2022-01-18 15:31:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 15:19:29 +0100, trybun wrote:

    > No, nie wiem. Ta antena wisi na dachu od kilkunastu lat, przeżyła różne
    > tunery rożnych operatorów,

    No to w sam raz, aby sie cos zepsulo, lub wiatr przestawil.

    > do obecnego operatora (NC+) korzystam od
    > jakichś 2 lat i jak dotychczas nic sie złego nie działo. Sygnał ma 95%
    > siły i 49% jakości. Lepiej w tym miejscu ustawić już się nie da.

    Nie znam sie - to dobrze czy kiepsko?
    bo 49% wydaje mi sie kiepsko.

    J.

  • 19. Data: 2022-01-18 15:37:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Nie znam sie - to dobrze czy kiepsko?
    > bo 49% wydaje mi sie kiepsko.

    Z telewizją w zasadzie nie mam kontaktu, ale tak ją sobie wyobrażam.
    Siły w niej dużo, za to jakość -- nawet 49% wydaje się wartością zawyżoną.

    Jarek

    --
    W telewizji pokazali
    A uczeni podchwycili

  • 20. Data: 2022-01-18 15:52:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 15:07:45 +0100, heby wrote:

    > Z opisu wynika, że czasami przelatuje mu kilka programów do przodu. Mój
    > się tak zachowuje. Wina UI.

    Nie bardzo rozumiem.
    Przyciskasz "nastepny kanal", i przeskakuje kilka?

    Czy nic sie nie dzieje, wiec przyciskasz jeszcze raz, i jeszcze raz,
    i jeszcze raz ... a potem przeskakuje o 3.

    Bo moze byc jeszcze prozaiczna przyczyna - slaba bateria w pilocie :-)

    > To efekt jakiegoś głupiego while(). Może bardziej uwikładnego, ale to
    > ciągle głupie while().

    Byc moze.
    Nie uzywam, to nie wiem.

    > Pewnie czekają.
    >
    > To może zdumiewające, ale jestem jedną z niewielu osób, która nie
    > potrafi używać tego urządzenia bez ochoty rzucaniem pilotem. Suweren nie
    > widzi problemu.

    No ba, przeciez zaczelo sie na samym poczatku cyfrowej TV,
    gdy zmiana kanalu przestala trwac ulamek sekundy.
    Suweren sie przyzwyczail :-)

    > Miałem w ręku ze 4 różne, w róznych wersjach softu.

    ale z jednej firmy?

> [...]

    > To niech wyświetlają nic. Jakkolwiek Apple nie lubie, to przyznaję, że
    > Apple stawia na responsywnośc. Ma się pojawić *płynnie* choćby i czarny

    W poczatkach wojenek byl przyklad - uruchom aparat foto na smartfonie.

    Wlasnie sprawdzilem - 6 sekund od klikniecia ikony.
    Owszem - reakcja jest szybka, ale i tak suweren sie musi naczekac
    zanim fotke bedzie mogl zrobic.
    A przeciez wszystko czeka w gotowosci.

    >To decyduje o poczuciu kontroli przez usera.

    Wlasnie mam przyklad na pececie.
    User startuje program, nic sie nie dzieje.
    Wiec klika drugi raz, trzeci ... program sie pokazuje.
    Drugi raz, trzeci ... wk*ce. I niebezpieczne.

    > Ale nie wygasza wątku odpowiedzialnego za UI.

    Nie wygasza, albo i wygasza - nie programujemy, to nie wiemy.

    > Problemem dekoderów NC+ jest t, że klikasz sobie kanał w górę kilka razy
    > i zajmuje to od 0 do 2 sekund czasu. Nie możesz klinkąc 4x i zakładać że
    > wylądujesz 4 kanały wyżej.

    No coz - zastanawiajace, i niezastanawiajace jednoczesnie.
    Tak zrobili.

    Zle czy dobrze - mozna argumentowac roznie :-)

    A programow tam duzo, nie wiem czy takie "4 w przod" ma sens.

    Ja klne w TV/dekoderach co innego - jakas niechec do numeracji
    uzytkownika. Uzywaj tak, jak dostawca ustalil.
    Niby jest jakas mozliwosc zmiany, czy ulubione, ale upierdliwa, w
    dodatku u mnie znika po kazdym wyszukaniu, a dostawca czesto cos
    kombinuje.

    Dobrze, ze mam minimalny pakiet i tylko 30 programow, nie wyobrazam
    sobie tego na 130 ...

> [...]
    > niego działa. Podobnie znajmy bankowiec. Zać pani w budce NC+ poradziła
    > mi abym tak szybko nie klikał i będzie dobrze.

    Jakis tam ADB widzialem w akcji, IMO - da sie zyc z tymi lagami.

    I nie wiem - dekoder lepszy, czy ja juz zmanipulowany :-(

    J.