  • 11. Data: 2010-12-07 12:57:31
    Temat: Re: UPC kupiło Astera
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    > No nie wiem, primo, w Warszawie to jest 100% CATV (chyba ze doliczac
    > wideostrade, ale to i tak chyba marginesik), a secundo nie wiem, jak w
    > telekomunikacji, ale w np. w bankowosci juz przy udziale w rynku circa
    > 20% Pekao nie moglo kupic calego BPH, a w dziedzinie hipermarketow sa
    > decyzje w rodzaju "prosze bardzo, kupujcie siec A, ale bez sklepow w
    > miastach X Y Z, bo tam by nie bylo konkurencji".

    O ile dobrze pamiętam (a nie chce mi się teraz grzebać w ustawach),
    konkurencję liczy się co najmniej dla województw, a nie dla miast.

  • 12. Data: 2010-12-07 15:34:01
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 07.12.2010 Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...one.pl> napisał/a:
    > Zadłużenie samo w sobie w żaden sposób nie wpływa na wartość
    > przedsiębiorstwa. Trzeba je porównać z wieloma innymi danmymi, chociażby
    > cash flow czy EBITDA.

    Ale w przeliczeniu na abonenta (nie na usluge), zaplacili bardzo duzo,
    jakies 12 tys zl, oczywiscie uwzgledniajac zadluzenie. Pytanie, jakie
    jest ARPU.

    Rynek za tzw. sieci osiedlowe placi nie wiecej niz 1,2 tys zl.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@n...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 13. Data: 2010-12-07 17:10:04
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:

    > http://di.com.pl/news/34863,1,0,Wlasciciel_UPC_Polsk
    a_przejmuje_Aster.html

    > Nie wiem, jak sytuacja wygląda w innych większych miastach, ale w
    > Krakowie z kablówek były Aster i UPC, więc teraz będzie tylko jedna firma.

    W Warszawie nie jest lepiej. UPC nie ma w ofercie tego,
    co teraz mam z Astera, czyli mogę zostać z ręką w nocniku :/

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 14. Data: 2010-12-07 20:01:20
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 7 Dec 2010 15:34:01 +0000 (UTC), Przemyslaw Frasunek napisał:

> [...]
    > jest ARPU.
    >
    > Rynek za tzw. sieci osiedlowe placi nie wiecej niz 1,2 tys zl.

    ZTCP GHnet sprzedał się Asterowi za 1.5 tys/głowa

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 15. Data: 2010-12-07 20:20:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> writes:

    > W Warszawie nie jest lepiej. UPC nie ma w ofercie tego,
    > co teraz mam z Astera,

    A konkretnie czego?

    MJ

  • 16. Data: 2010-12-07 20:30:34
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> napisał(a)

> [...]
    > jest ARPU.
    >
    > Rynek za tzw. sieci osiedlowe placi nie wiecej niz 1,2 tys zl.

    2.4 mld / ok. 400 tys. klientów to jest 6 tys. za głowę, ale i tak
    drogo.

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2010-12-07 20:30:56
    Od: robert jakub <r...@r...org.pl>

    On Tue, 07 Dec 2010 21:20:49 +0100, Michal Jankowski wrote:

    > A konkretnie czego?

    zapewne stalego, nie zmiennego IP - do stawiania "serwerow"

    -j.

  • 18. Data: 2010-12-07 22:09:57
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:
> [...]
    >
    > Nie wiem, jak sytuacja wygląda w innych większych miastach, ale w
    > Krakowie z kablówek były Aster i UPC, więc teraz będzie tylko jedna firma.

    a wcześniej zdaje się Aster przejął GHNET.. Czyli pozamiatane.

    Marcin

  • 19. Data: 2010-12-07 22:33:05
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > A konkretnie czego?

    Public IP, wpis w odwrotny DNS i opłata za pasmo, bez limitu ruchu.
    Cena na przeciętną kieszeń :)

  • 20. Data: 2010-12-07 22:44:41
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    robert jakub wrote:

    > zapewne stalego, nie zmiennego IP - do stawiania "serwerow"

    Czemu w cudzysłowie?
    I nie tylko. Np. wiele firm nie pozwoli zestawić VPNa
    z dynamicznych adresów.