  • 21. Data: 2022-01-06 12:15:50
    Temat: Re: UPS niezbyt energooszczędny
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/01/2022 23:06, a...@p...com wrote:
    > Ale są i większe osiągnięcia, EMdrive(w zasadzie to odmiana pędnika,
    > ale na prund i fale EM, a nie na koło zamachowe i utrybioną sztancę),
    > ciekawym jest, ile testowanie tego w kosmosie kosztowało, bo chyba to
    > nawet wyorbitowali.

    No właśnie, ucichło. Brak wyników czy wyniki?

  • 22. Data: 2022-01-06 12:23:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No zobacz, a myślałem że świat przeszedł z plazmy (zapewniającej lepszą rozrywkę) na
    LCD (zapewniającego gorszą rozrywkę) dla
    oszczędności.
    Podobnie z żarówkami.
    Podobnie z instalacjami LPG/CNG (choć tu to sprawka akcyzy).

    -----

  • 23. Data: 2022-01-06 12:41:33
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jak ty turbinka to ja magnetyzer do paliwa.

    Przebijam:

    Joe Cell :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 24. Data: 2022-01-06 19:42:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 6 stycznia 2022 o 12:41:50 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

    > Przebijam:
    >
    > Joe Cell :]
    >
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy TVPi?>>>
    > PIBAĆ JES
    Grzałka soniczna.

  • 25. Data: 2022-01-07 07:32:09
    Od: Runt <r...@e...prv>

    W dniu 2022-01-06 o 19:42, KANALIA Zenek Kapelinder UJADA:

    DO BUDY PSI KASTRACIE*!

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 26. Data: 2022-01-07 12:18:56
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 05.01.2022 o 22:06, SW3 pisze:

> [...]
    >
    > Właściwie nie znam urządzenia którego celem byłoby uzyskanie oszczędności.

    Celem UPS-a jest zapewnienie zasilania awaryjnego a nie grzania
    okolicy :)
    To są pewnie straty w miedzi transformatora głównego, który cały czas
    pracuje a że nie jest optymalny tylko na minimum ma miedzi to się grzeje.

    Próbowałeś Zbyszek otworzyć tego UPS-a po dłuższym czuwaniu i pomacać
    co się tak naprawdę grzeje. Jeśli to trafo to wiele nie zdziałasz.

    --
    pzdr, j.r.

  • 27. Data: 2022-01-07 12:46:20
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 07/01/2022 11:18, Rutkowski, Jacek wrote:

    > Celem UPS-a jest zapewnienie zasilania awaryjnego a nie grzania
    > okolicy :)

    UPS musi być przy tym niezawodny. W latach młodości naserwisowałem się
    troche UPSów i w wielu ładowało akumulatory w stanie wyłączonym. W
    starszych UPSach była to ładowarka liniowa więc się grzała. Nie wiem jak
    to się robi teraz.

    Zerknąłem do instrukcji jakiegoś pierwszego z brzegu taniego APC i masz
    jak byk:

    "The Back-UPS battery charges fully during the first 24 hours while
    connected to AC power. The Back-UPS battery will charge regardless of
    whether the Back-UPS is switched on or off as long as it is connected to
    AC power. The UPS will have full runtime capability after the initial 24
    hour charging period"

  • 28. Data: 2022-01-07 13:06:24
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 07.01.2022 12:18, Rutkowski, Jacek wrote:

    > To są pewnie straty w miedzi transformatora głównego, który cały czas
    > pracuje
    Raczej straty w rdzeniu na histerezę - ale nie ważne, efekt jest taki,
    że w niektórych UPS duże trafo potrafi być mocno ciepłe, a to już nie są
    pojedyncze waty strat - bliżej kilkadziesiąt.
    Dodatkowym ficzerem jest wysuszanie akumulatora, ale to już było tu
    omawiane.

    --
    Mirek.

  • 29. Data: 2022-01-07 13:48:10
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Rutkowski, Jacek napisał(a) :

> [...]
    >
    > Próbowałeś Zbyszek otworzyć tego UPS-a po dłuższym czuwaniu i pomacać
    > co się tak naprawdę grzeje. Jeśli to trafo to wiele nie zdziałasz.

    Grzanie prądem wychodzi najdrożej ;-)
    Trafo się grzeje. Może elektronika też, ale czy jedno od drugiego
    się nagrzało już nie dociekam.
    Jak pisze niżej Cezar, tak musi być w niektórych UPS-ach.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 30. Data: 2022-01-07 15:32:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Friday, January 7, 2022, 1:06:24 PM, you wrote:

> [...]
    > pojedyncze waty strat - bliżej kilkadziesiąt.
    > Dodatkowym ficzerem jest wysuszanie akumulatora, ale to już było tu

    Powtórzę: to może być moc bierna. Licznik domowy jej nie liczy.

    --
    Best regards,
    RoMan