  • 91. Data: 2021-02-22 17:22:14
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 22.02.2021 06:22 you wrote:

> [...]
    .pdf Chełm,
    > Ale nie jest napisane dlaczego, tylko nie bo nie.

    No jak nie jest jak jest? Bo LPG jako produkt rafinacji ropy nie
    ograniczy konsumpcji paliw kopalnych (jakby ropę wydobywano głównie dla
    LPG). Bo na LPG jeżdżą stare strucle które wydychają tyle samo co stare
    dizle. Bo zamiast na LPG ten stary strucel może a czasami musi jechać na
    benzynie.

    --
    Pete

  • 92. Data: 2021-02-22 17:44:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 17:22, Pete pisze:

    > No jak nie jest jak jest? Bo LPG jako produkt rafinacji ropy nie
    > ograniczy konsumpcji paliw kopalnych (jakby ropę wydobywano głównie dla
    > LPG).

    To nie znalazłem. Ale w czym to jest złe? Mają do atmosfery upuścić jak
    zostanie? No ale to miało zależeć od tego co z rury wychodzi a nie od
    "filozofii".

    > Bo na LPG jeżdżą stare strucle które wydychają tyle samo co stare
    > dizle.

    Od tego są stacje diagnostyczne. No ale jak uczciwie zacząć badać...
    ponoć coś z tą normą euro6 nie tak jest;P Zresztą jakbyś nie kombinował,
    to LPG jakoś wyjątkowo brudno spalić po prostu się... nie da;)

    > Bo zamiast na LPG ten stary strucel może a czasami musi jechać na
    > benzynie.

    Czyli wracamy do początku - polak zainstalował LPG żeby na złość władzy
    jeździć na dwa razy droższej benzynie;) Brzmi legitnie:P

    --
    Shrek

  • 93. Data: 2021-02-22 20:55:23
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Hello ii,
    >
    > Sunday, February 21, 2021, 9:33:41 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale w czym problem? Do tego nie trzeba szybkiej ładowarki - przyjeżdża
    > podłącza się u bacy do gniazdka zwykłego i mu się doładuje przez
    > weekend.

    Jak ktoś do bacy jeździ.

  • 94. Data: 2021-02-22 23:23:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 22.02.2021 17:44 you wrote:

    > To nie znalazłem. Ale w czym to jest złe? Mają do atmosfery upuścić
    > jak zostanie? No ale to miało zależeć od tego co z rury wychodzi a
    > nie od "filozofii".

    LPG jest źle bo przez to kopią ropę. Gdyby zakazać LPG, to nikt by ropy
    nie potrzebował.

> [...]
    > ponoć coś z tą normą euro6 nie tak jest;P Zresztą jakbyś nie
    > kombinował, to LPG jakoś wyjątkowo brudno spalić po prostu się...

    Podobno stare strucle dymią jak nie całkiem stary dizel.

    > Czyli wracamy do początku - polak zainstalował LPG żeby na złość
    > władzy jeździć na dwa razy droższej benzynie;) Brzmi legitnie:P

    I jeszcze mi się przypomniał jeden z argumentów -że aut z LPG mamy
    najwięcej w UE. i że jak się one wszystkie zjadą do Krakowa, to panie
    Armageddon będzie.

    --
    Pete

  • 95. Data: 2021-02-22 23:23:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    --
    Pete

  • 96. Data: 2021-02-23 06:12:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 23:23, Pete pisze:

    > LPG jest źle bo przez to kopią ropę. Gdyby zakazać LPG, to nikt by ropy
    > nie potrzebował.

    No chyba że tak!

    > Podobno stare strucle dymią jak nie całkiem stary dizel.

    Ale to nie od LPG tylko spalania oleju co najwyżej. Jak już pisałem -
    sprawdzać spalinki na stacjach, tylko problem bo będzie trzeba te
    supernowoczesne euro 6 odjebać, bo coś podobno nie tak z tą normą;)

    > I jeszcze mi się przypomniał jeden z argumentów -że aut z LPG mamy
    > najwięcej w UE. i że jak się one wszystkie zjadą do Krakowa, to panie
    > Armageddon będzie.

    No przecież piszę, nie może być tak, że okaże się że mamy całkiem
    ekologiczne samochody, bo przecież celem jest pokazanie, że tylko
    węglowozy są dobre!

    --
    Shrek

  • 97. Data: 2021-02-23 15:35:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >ponoć coś z tą normą euro6 nie tak jest;P Zresztą jakbyś nie
    >kombinował, to LPG jakoś wyjątkowo brudno spalić po prostu się... nie

    Obawiam sie, ze sie da ... i pytanie czy "tania instalacja" u
    przypadkowego gazownika bedzie dawac spaliny rownie czyste jak
    fabryczny silnik na benzynie ...

    J.

  • 98. Data: 2021-02-23 16:04:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
> [...]

    >przyjeżdża
    >podłącza się u bacy do gniazdka zwykłego i mu się doładuje przez

    Ale potem do stolicy jest ~400km - jak to nie bedzie Tesla, to beda
    gdzies ci ludzie musieli po drodze naladowac.

    Jesli glupi wyjazd turystow moze wygenerowac kilkugodzinne korki - to
    co bedzie, jak kazdy bedzie musial jeszcze godzine w trasie ladowac ?

    No a potem wroca do domow, podlacza do gniazdek w garazu .. a tam
    przydzialowe 6A :-)

    J.

  • 99. Data: 2021-02-23 16:06:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 21.02.2021 o 21:43, ii pisze:

    >Bo jak rozumiem problemem jest nadmierna ilość aut w centrum.

    No wiec chwilowo elektryk zapewni zmniejszenie ilosci i czyste
    powietrze w centrum.

    Ale jak juz wszyscy kupia elektryki, to sie znow zrobi za duzo i
    trzeba bedzie zabronic lub wprowadzic wysoka oplate :-)

    J.

  • 100. Data: 2021-02-23 17:13:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2021 o 16:06, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Ale jak juz wszyscy kupia elektryki, to sie znow zrobi za duzo i trzeba
    > bedzie zabronic lub wprowadzic wysoka oplate :-)

    Jeszcze raz - tu nie chodzi o czyste powietrze, bo to nawet głupie lpg
    załatwia. Równie dobrze można zezwalać tylko zółtym, bo takich jest
    najmniej.

    --
    Shrek