  • 11. Data: 2021-02-19 17:37:30
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2021 16:02:32 +0100, nadir napisał(a):

    > Od brandzlowania się akumulatorami też.

    A od czego, znawco grup? Oświecisz mnie?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 12. Data: 2021-02-19 18:47:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Napisz jak się stanie:P

    To znaczy będzie elektryk o zasięgu >500, w celnie analogicznej
    spalinki, ładuje się w 5 minut, zostawia taki sam ślad węglowy. Wtedy
    będzie... w sumie nawet nie rewolucja, co dorównanie do spalinek... z
    LPG. Na razie dupę zawracasz.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2021-02-19 19:34:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie ma. Co więcej, jeśli nie przesiądziesz się do takiego samochodu,
    > twój mały murzynek wyschnie na wiór na skutek pustynnienia Afryki.

    Taaa jest! Dlatego murzynki powinny być wdzięczne, że jeszcze dostają
    okazję, żeby pokopać kobalt czy inne diamenty dla rasy Panów.

    > Albo zabije go fala upałów.

    Nie zabije, będzie się studził w cieniu farm fotowoltaicznych.

    > Albo umrze z głodu na skutek suszy i braku
    > plonów. I nawet kopanie kobaltu mu nie pomoże, bo za kilka lat kobalt w
    > bateriach będzie przeżytkiem.

    Gówno prawda, murzynek wyrośnie i przypłynie do Europy, niewykluczone,
    że elektryczną tratwą.

  • 14. Data: 2021-02-19 19:37:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A od czego, znawco grup?

    Wolałbym Imperatorze.

    > Oświecisz mnie?

    Nie.

  • 15. Data: 2021-02-19 20:06:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-02-19 15:02, Jacek Maciejewski wrote:
    > Poczytajcie:
    > https://energetyka24.com/polska-unijna-potega-w-eksp
    orcie-baterii-litowo-jonowych
    > https://energetyka24.com/szwedzi-wybuduja-w-polsce-f
    abryke-modulow-bateryjnych-powstanie-nawet-500-miejs
    c-pracy
    > Jak widać, w bateriach sporo się dzieje. Jak to zwykle bywa w takich
    > przypadkach, kiedy fabryki rozkręcą produkcję, ich wyrób szybko tanieje.

    Kiedyś zaczęli w Polsce produkować Astrę OPC i ... przez lata trzymała
    cenę a obecnie już jej nie produkują ani w Polsce ani chyba nigdzie.

    > Za 10 lat raczej już nie kupicie nowego spaliniaka. Wielkie marki
    > ogłaszają jedna po drugiej zaprzestanie produkcji w 2030.

    Co z tego? Elektryków nikt nie chce.

  • 16. Data: 2021-02-19 20:09:44
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-02-19 16:00, _Master_ wrote:
    > Tak. Małe rączki robią różne rzeczy.
    >
    > Jednak jaranie się nieuprawniona ideologią że elektryki są ekologiczne
    > czy dla kogoś tam przyjazne PRZYJAZNE uważam za brak szacunku dla
    > inteligencji przeciętnego użytkownika blachosmroda ;-)
    >
    > To jest tylko moda która przeminie.
    >
    > Nie widzę potrzeby kupowania nowszego samochodu niż powiedzmy 2005-2010.
    >
    > To ja jestem ekologiczny bo dojeżdżam stare graty ;-)

    A niektórzy tutaj jednośladami chcą spalinowe zastąpić.

  • 17. Data: 2021-02-19 21:36:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2021 20:06:54 +0100, kk napisał(a):

    > Co z tego? Elektryków nikt nie chce.

    Ponieważ masz ksywę kk jesteś odrobinę mądrzejszy od gościa z ksywą K.
    Być może, kiedyś, kiedy już będziesz się podpisywał normalnie,
    osiągniesz wymagany stopień inteligencji. Na razie to wciąż za mało bym
    cię uważał za partnera do rozmowy :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 18. Data: 2021-02-19 22:33:40
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-02-19 21:36, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > Być może, kiedyś, kiedy już będziesz się podpisywał normalnie,
    > osiągniesz wymagany stopień inteligencji. Na razie to wciąż za mało bym

    Zabrakło argumentów ?

  • 19. Data: 2021-02-19 23:20:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jak widać, w bateriach sporo się dzieje. Jak to zwykle bywa w takich
    > przypadkach, kiedy fabryki rozkręcą produkcję, ich wyrób szybko tanieje.
    skąd masz takie informacje? LG robi w Polsce baterie. zatrudnia ileś tam
    ludzi, płaci podatki - jak każda firma. ale zastanów się jak działa
    biznes - mają sprzedawać baterie po 10zł za sztukę polakom czy po 10
    euro europie zachodniej? No niestety będą produkować dla najbogatszych.
    dopiero jak rynek się nasyci - ceny spadną. czy się nasyci? jeśli mamy
    wymienić auta spalinowe na elektryczne - potrwa to dwa pokolenia. na
    szczęście my na 100% nie mamy tyle prądu żeby ładować elektryki, szwedzi
    zimą też. Czy ktokolwiek ma? Może, nie wiem, ale bedzie musiał mieć
    jeszcze duuuuużo miedzi na kable. bo wszyscy sie bryndzlują faktem że
    coraz wiecej elektryków dojedzie ze śląska nad Bałtyk. tylko gdzie się
    naładują na miejscu? Albo inaczej, kto zapłaci za kable, ładowarki,
    infrastrukturę, która bęzie używana przez 2 miesiące w roku?

    > Za 10 lat raczej już nie kupicie nowego spaliniaka. Wielkie marki
    > ogłaszają jedna po drugiej zaprzestanie produkcji w 2030.

    Gdybym był wiekim biznesmenem, to bym budował fabrykę generatorów prądu
    z silnikami diesla, tak na 10kw, żeby można było się spokojnie "toczyć"
    elektrykiem na olej opałowy. a jako produkt premium ekologiczny robiłbym
    te generatory z silnikami na lpg.

    Reasumujac: mądry skądinąd chłop, JAcek cieszy się jak małe dziecko że
    baterie do samochodów elektrycznych będą tańsze. bardzo odległa
    przyszłość. cieszy się że całe społeczeństwo zrzuci się na podwyżki ceny
    prądu i sieci energetycznych. Cieszy się ze przestaną jeździć po drogach
    pojazdy które zużywają rope/benzynę gdyż? produkują parę procent
    zanieczyszczeń? A wady? Nie ma wad? na serio? No to nie jest to nauka,
    technika, inżynieria, tylko religia.

    ToMasz

  • 20. Data: 2021-02-20 09:18:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2021 23:20:16 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > pojazdy które zużywają rope/benzynę gdyż? produkują parę procent
    > zanieczyszczeń? A wady? Nie ma wad? na serio? No to nie jest to nauka,

    Chcesz naukowo? Tu masz powód:
    https://www.szybkiplik.pl/E4MtMSp5wV
    Tu masz swoje parę procent:
    https://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/soc
    iety/20190313STO31218/emisje-co2-z-samochodow-fakty-
    i-liczby-infografika
    Oczywiście, samochód elektryczny ma mnóstwo wad. Tym niemniej,
    wyzłomowanie spaliniaków jest konieczne i tym lepiej im szybciej.
    Oprócz tego się odniosę do "całe społeczeństwo się zrzuci". Otóż całe
    społeczeństwo bez przerwy się zrzuca. Infrastruktura energetyczna się
    zużywa i trzeba ją odnawiać i nie jest to darmo tylko społeczeństwo
    płaci. No więc, za zbliżone pieniądze się ją odnowi ale w innym,
    pożądanym kształcie. Proces inwestycyjny musi trwać więc nie da się ani
    podnieść udziału EV w transporcie ani przebudować energetyki z dnia na
    dzień. Ale są opracowane plany na dziesięciolecia i należy się cieszyć z
    tego że są realizowane.
    Na przyszłość poguglaj trochę zanim zabierzesz głos.
    --
    Jacek
    -I hate haters-