  • 11. Data: 2009-02-22 12:36:15
    Temat: Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Rylen pisze:

    > Ponieważ powiedział mi to instalator zajmujący się wideodomofonami od
    > dawna więc dlatego pytam i dodam że z wideodomofonem dostarczono
    > (FABRYCZNE) 15 m Linki 6x1.0 mm a nie "drucianej skrętki".(co by ich
    > taniej kosztowało)
    > Jak kupowałem DOMOFON to dostarczono w komplecie 20m skrętki "drucianej"
    > Jeszcze mogę spróbować sygnał video puścić kablem antenowym w ekranie,
    > ale przestrzegano mnie żebym dobrze go obejrzał bo podobno w niektórych
    > żyła w środku jest z żelaza i tylko pomiedziowana...
    > No wiecie , to sie można załamać!
    >
    > Rylen

    co do kabli antenowych to tak, tylko nie z żelaza tylko stal
    miedziowana. nie zauważyłem by się szybko łamały, ale w stosunku do
    miedzi są znacznie tańsze i mają większe straty.
    co do linki, 15 m to nie odległość, pewnie poszło by na zwykłym kablu
    tak samo. z tego co pamiętam w videodomofonach stosowany jest przesył
    asynchroniczny i do tego nadaje się skrętka. dla pewności możesz dać
    dodatkowo koncentryk, tak robi wiele osób, bo sądzą że jak obraz to
    tylko "kabel telewizyjny".

    pawell

  • 12. Data: 2009-02-22 20:09:23
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości

    > NIE! Ten instalator powiedział mi wyraźnie (bo o to zapytałem go drugi
    > raz-telefonicznie) że to musi być LINKA a nie drut.A to że być może chodzi
    > o to że z reguły linki są skręcone a "druty" robi sie zwykle jako płaskie
    > ,stąd "wykombinowałem" że należy z drutu zrobić skrętkę.

    No to źle żeś wykombinował
    Kabel ethernetowy Cat5 to też skrętka, a jest złozony z 8 zył - drut
    miedziany - parowany na 4 skrecone pary.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2009-02-22 20:31:27
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Irokez pisze:

    > No to źle żeś wykombinował
    > Kabel ethernetowy Cat5 to też skrętka, a jest złozony z 8 zył - drut
    > miedziany - parowany na 4 skrecone pary.

    Ale skrętka UTP kategorii 5 może też być w postaci linki a nie drutu.
    Trzeba mieć to na uwadze przy zakupie. Inne też są wtyczki RJ45 do
    zaciskania na takiej skrętce (tzn. inne do linki, inne do drutu).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2009-02-22 21:05:24
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Rylen wrote:
    > Czy ktoś to "przerabiał" praktycznie?

    Z wideodmofonami na 4-rech przewodach są czasem problemy ze spadkami
    napięć - jak przesadzisz z długością przewodu i ma za mały przekrój to
    albo nie chcą dzwonić, albo dzwonią same (w nocy ;) ) - wymienialiśmy
    nawet diody Zenera w panelu - jak zalecał serwis. Ale twój jest 6-cio
    przewodowy, to możliwe, że nie będzie z tym przejść. Z obrazem nie ma
    większych problemów, najwyżej zakładaliśmy transformatorki symetryzujące
    - pomaga troche na zakłócenia.
    Z resztą - obraz z tej kamerki zwykle jest do kitu, a miejsce
    zamocowania panelu jest z reguły przygotowane na nieodpowiedniej
    wysokości, a tak naprawdę nie ma odpowiedniej - albo dziecka nie widać
    albo dorosłemu patrzysz w tors.
    Co do kabla, to polecam skrętki żelowane np. 4x2x0.8, jak to ma być na
    lata, to jeszcze w rurze wodnej.

    Mirek.

  • 15. Data: 2009-02-22 21:09:39
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    > miedziany - parowany na 4 skrecone pary.
    >
    >Nie podałem jednego szczegółu,napisałem: "druty" robi się zwykle jako płaskie.
    Tutaj miałem na myśli przewody sieciowe 2 i 4 żyłowe pod tynk.We
    wcześniejszym poście to zaznaczyłem że mam 4x 2,5 mm (kabel płaski 100m)
    który to chciałem skręcić wiertarką.
    Rylen

  • 16. Data: 2009-02-22 21:23:00
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Mirek pisze:

> [...]
    > albo dorosłemu patrzysz w tors.
    > Co do kabla, to polecam skrętki żelowane np. 4x2x0.8, jak to ma być na

    O właśnie dlatego chciałem zastosować kabel który mam 4x 2,5mm aby
    uniknąć spadku napięcia, o którym Ty też piszesz, a tamten instalator
    też wspominał. Wiem że jest on nieco za gruby , ale taki mam bo mi
    został po zakończeniu budowy. Jak go skręcę wiertarką to będę miał
    skrętkę. Napisz proszę co to za "symetryzatory" (bo być może będą
    potrzebne)Chciałem sie po prostu przygotować na jakieś niespodzianki.
    Co do kamerki to cofnę ją jakiś metr do tyłu tak aby widziała całą osobę
    a przycisk dzwonienia i mikrofon przedłużę te 1,5-2m!
    Rylen

  • 17. Data: 2009-02-22 21:53:34
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Rylen wrote:

    > został po zakończeniu budowy. Jak go skręcę wiertarką to będę miał
    > skrętkę. Napisz proszę co to za "symetryzatory"

    http://www.e-alarmy.pl/o30,transmisja,po,skretce.php

    Kabla nie skręcaj - najpierw podłącz na próbę ile go masz (100m?)
    ewentualnie rozwiń po ziemi. Skręcenie wg mnie nic nie da - ma to sens
    jak są skręcone dwa przewody przez które przechodzi sygnał symetryczny.

    Mirek.

  • 18. Data: 2009-02-22 21:57:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Sunday, February 22, 2009, 10:53:34 PM, you wrote:

> [...]
    > ewentualnie rozwiń po ziemi. Skręcenie wg mnie nic nie da - ma to sens
    > jak są skręcone dwa przewody przez które przechodzi sygnał symetryczny.

    Właśnie zniknąłeś całą telekomunikację z ich skręcanymi czwórkami...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2009-02-22 22:09:45
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Mirek pisze:

> [...]
    > ewentualnie rozwiń po ziemi. Skręcenie wg mnie nic nie da - ma to sens
    > jak są skręcone dwa przewody przez które przechodzi sygnał symetryczny.

    Wielkie dzięki! No to teraz już wiem co i jak! Najpierw rozwinę ten
    kabel 4żyłowy po ziemi (na razie całe 100m a potem przytnę do
    potrzebnych 80ciu)
    Do tego podłączę Cały komplet Wideodomofonowy."Dołożę" dwużyłowy
    sieciowy 2x1 mm i będę miał w sumie te 6 żył.
    Oczywiście muszę nieco poczekać aż sie nieco ociepli. Bo w końcu nie
    jestem tak zdesperowany...

    Rylen

  • 20. Data: 2009-02-23 12:30:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "othello" <b...@v...com> napisał w wiadomości
    > Ale to pogmatwales!
    > Chodzi ci zapewne o roznice pomiedzy 2-zylowa skretka a 2 zylowym
    > plaskim przewodem energetycznym.
    > Generalnie, jesli chodzi o przewod w postaci linki, to nie ma
    > zadnej roznicy pomiedzy jego odpowiednikiem wykonanym jako
    > "solid" drut pod warunkiem ze pozostale parametry izolacji i
    > wymiarow sa te same.

    Przy wyzszych czestotliwosciach chyba jednak sa.
    Drut jest lepszy niz linka.

    > Zwroc uwage ze tak dlugi 2-zylowy przewod jest jednoczesnie
    > kondensatorem, ktorego pojemnosc zalezy m/in od odleglosci
    > pomiedzy przewodami(zylami). Skretka 'w uproszczeniu' zachowuje
    > sie jak przewod ekranowany o okreslonej impedancji. Twoj plaski
    > energetyczny przewod bedzie mial o wiele wyzsza impedancje niz
    > org. skretka, bo nawet wlasne skrecenie go jak to masz zamiar
    > zrobic nie zmieni odleglosci pomiedzy tymi przewodami.

    Cos mi sie wydaje ze luzny skret [co pare cm] nie zmienia istotnie
    wlasciwosci falowych.
    Za to zmienia odpornosc na zaklocenia.

    J.