  • 21. Data: 2009-02-23 12:33:48
    Temat: Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grg12" <g...@c...at> napisał w wiadomości
    news:45c86$49a10d48$506cdd75$6716@news.chello.at...
    > Oj niekoniecznie - dla sygnału 10MHz głębokość wnikania to (wg.
    > http://www.feryster.pl/polski/pdf/feryster_cz3.pdf ) to tylko
    > 0,02mm. Dlatego linka (przeznaczona do w.cz., z izolowanymi
    > żyłami) będzie lepsza niż pojedynczy drut o tym samym przekroju.

    Ale takiej licy sie w telekomunikacji praktycznie nie stosuje.
    Mozesz kupic linke z nieizolowanych drutow.

    A wtedy jest kwestia czy lepsza gladka powierzchnia druta, czy z
    bruzdami jakie sa na lince.

    J.

  • 22. Data: 2009-02-23 17:45:44
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Właśnie zniknąłeś całą telekomunikację z ich skręcanymi czwórkami...

    Znam 4-kowane kable, pracowałem w telekomunikacji 2 tygodnie ;)
    Ale przyznasz, że skręcenie OMYP albo DYT mija się z celem?

    Mirek.

  • 23. Data: 2009-03-03 21:33:09
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Vitam ponownie! Videodomofon już chodzi.
    Zastosowałem komputerową skrętkę 70m
    2x4x0,5 linka.Po pierwszym podłączeniu ekran "mrugał "jakoś
    i jakby przygasał. Ponieważ zostały 2 żyły wolne
    to zrównolegliłem zasilanie i problem ustał.
    Tak że dziękuję wszystkim za pomoc.
    pomimo że nie jest to przewód ekranowany to przydźwięku
    jednak nie ma!
    Myślałem że to nie pójdzie (bo tak mi powiedział "fachowiec")
    na moje szczęście sie mylił.
    ps: W opisie "stoi" że zasilanie ma być 15V DC , w rzeczywistości
    jest 18V (z zasilacza) ale próbowałem na akumulatorze z UPS
    który miał 12,3V i też chodzi. Jest to o tyle ważne że
    można podtrzymać wewnętrzny zegar (W pamięci są zapisywane czasy
    wykonania poszczególnych zdjęć.

    Rylen

  • 24. Data: 2009-03-04 09:20:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > który miał 12,3V i też chodzi. Jest to o tyle ważne że
    > można podtrzymać wewnętrzny zegar (W pamięci są zapisywane czasy

    15V bo trzeba liczyć się ze spadkami. 18V też pojdzie bo cały domofon
    zasilany jest ze scalonych stabilizatorów 12V oraz 5V

    Marek