  • 11. Data: 2007-01-20 20:10:49
    Temat: Re: Witamy Pani Anno :)
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sat, 20 Jan 2007 20:50:51 +0100, icek wrote:

    > hmm
    > u mnie po zblizeniu się do 6X 2 z tepsą
    > od razu ATMa proponowali (jeszcze w czasach 10ki za 7k)

    ciekawe ile prowizji kasuje "opiekun klienta biznesowego" za wcisniecie
    portu ATMowego :>

    > super że się zgadzamy :)
    > co robisz we wtorek?
    > :))

    nie ma mnie na miejscu, bede w Poznaniu :>

    --
    futszaK
    0601061867

  • 12. Data: 2007-01-20 20:13:31
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    futszaK napisał(a):

    > ciekawe ile prowizji kasuje "opiekun klienta biznesowego" za wcisniecie
    > portu ATMowego :>
    hgw
    ale cena za ATMa zakonczonego Ethernetem spadła już znacznie
    co of corz nie znaczy, że jest to cena akceptowalna :)

    > nie ma mnie na miejscu, bede w Poznaniu :>
    zatem dozo :)

    --
    pozdros
    icek

  • 13. Data: 2007-01-20 21:12:04
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Kanał będzie dla tej firmy, która w ciągu np kwartału uruchomi dostęp do
    internetu w założonym obszarze. Dotyczyłoby to tylko zacofanych gmin, gdzie
    internet mają nieliczni z komórki albo modemu.

    > to ja poprosze definicje istnienia szerokopasmowego Internetu w danym
    > miejscu

    ADSL i pokrewne. Internet, który oprócz www pozwala na VOIP, ściąganie
    plików i kosztuje poniżej 100 zł miesięcznie.

    > niech mi lepiej fTP zestawi cyfrowa dzierzawke na wioski gdzie mam apeki,
    > reszta juz sie zajme

    WiMax jest do tego idealny.

    > a co to zmienia ?
    > microsoft podzielili to fTP nie mozna ?

    Dokładnie. Urząd Antymonopolowy itp. Duże firmy na zachodzie były już
    dzielone. Telekomunikacyjne chyba również.

    > a moze kazdy kto postawi apeka ?

    Każdy kto w danym terminie zbuduje sieć w rozsądnych cenach. To są
    miejscowości, którymi nikt się nie interesuje.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2007-01-20 21:27:26
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sat, 20 Jan 2007 22:12:04 +0100, Jan Werbi?ski wrote:

    > Kana? b?dzie dla tej firmy, która w ci?gu np kwarta?u uruchomi dost?p do
    > internetu w za?o?onym obszarze. Dotyczy?oby to tylko zacofanych gmin, gdzie
    > internet maj? nieliczni z komórki albo modemu.

    to projekt czy cos realnego ?

    > ADSL i pokrewne. Internet, który oprócz www pozwala na VOIP, ?ci?ganie
    > plików i kosztuje poni?ej 100 z? miesi?cznie.

    a skretka sie w to wlicza ?

    > WiMax jest do tego idealny.

    jakie to ma pingi ?
    jesli powyzej 5ms to raczej mnie nie interesuje bo sam sobie zrobie bez
    niczyjej laski

    > Ka?dy kto w danym terminie zbuduje sieae w rozs?dnych cenach. To s?
    > miejscowo?ci, którymi nikt si? nie interesuje.

    tyle ze budowanie sieci w rozsadnych cenach nie wymaga pchania sie w
    WiMax, wrecz przeciwnie wystarczy dobrze zrobione 802.11a/b/g

  • 15. Data: 2007-01-20 22:44:08
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    > to projekt czy cos realnego ?

    Pomysł. Realny.

    > a skretka sie w to wlicza ?

    Tak. Nawet TP ma "metro ethernet".

    > jakie to ma pingi ?
    > jesli powyzej 5ms to raczej mnie nie interesuje bo sam sobie zrobie bez
    > niczyjej laski

    Chodzi raczej o najtańsze dotarcie do pipidówek. Np w mojej okolicy mam parę
    wiosek, gdzie nie dochodzi linia telefoniczna. Nie ma wysokich punktów.
    Dookoła lasy. Budowa masztu nieopłacalna - maks 10 klientów w jednej
    lokalizacji. Nie można dotrzeć używając wifi a/b/g.

    > tyle ze budowanie sieci w rozsadnych cenach nie wymaga pchania sie w
    > WiMax, wrecz przeciwnie wystarczy dobrze zrobione 802.11a/b/g

    Zgadzam się. Niestety a wymaga widoczności. B wymaga przekraczania mocy i
    nie odpowiada dzisiejszym standardom.

  • 16. Data: 2007-01-23 23:44:44
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote:
    > Może pani Strężyńska zacznie również bronic interesów małych sieci
    > lokalnych, które dostarczają internet dla około 30% abonentów i są istotnym
    > czynnikiem obniżającym ceny.

    Tzn. mała sieć lokalna sobie nie radzi w warunkach rynkowych, to UKE
    ma jej bronić? A paszoł w bankrutu.

    UKE niech broni interesów konsumentów przed monopolami. Jak będą równe
    warunki, to wygrają klienci, bo dostaną najtaniej. Mało mnie interesuje,
    czy to będzie z dobrego urynanetu, czy z molocha, byle było tanio i dobrze.

    p.

  • 17. Data: 2007-01-24 00:10:45
    Od: "zerek" <z...@z...pl>

    Tak, na pewno są istotnym czynnikiem obniżającym ceny ale również i jakości.
    Znaczna część takich lokalnych ISP działa na radiu i w 80% są to sieci które
    nie spełniają zadnych norm. Wystarczy przejrzeć grupy dyskusyjne o sieciach
    radiowych. Ostatnie posty udowadniają jaki sprzęt jest stosowany. Dużo osób
    chwaliło się nawet fotkami obrazujące uszkodzenia po ostatnich wichurach.
    Same parabole i gridy, o sprzecie i łączach na DSLach juz nie wspomne.
    Przecież gdyby ktoś w końcu się zabrał za naprawę tego stanu rzeczy to
    przełożyło
    by się to na lepszą opinię o lokalnych ISP.
    Niestety, jest jak jest i nie zapowiada się na szybką zmianę.
    Zerek

  • 18. Data: 2007-01-24 01:43:11
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 23 Jan 2007 23:44:44 +0000, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Tzn. mała sieć lokalna sobie nie radzi w warunkach rynkowych, to UKE
    > ma jej bronić? A paszoł w bankrutu.

    Gdyby warunki byly od poczatku lat 90tych rynkowe to cala ta zabawa w
    regulowanie rynku bylaby prawdopodobnie nikomu niepotrzebna, ale zostala
    obrana droga rynku regulowanego a nie wolnego wiec trzeba zachowac
    konsekwencje.

  • 19. Data: 2007-01-24 01:46:01
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Wed, 24 Jan 2007 01:10:45 +0100, zerek wrote:

    > Przecie? gdyby kto? w ko?cu si? zabra? za napraw? tego stanu rzeczy to
    > prze?o?y?o
    > by si? to na lepsz? opini? o lokalnych ISP.
    > Niestety, jest jak jest i nie zapowiada si? na szybk? zmian?.

    coz, osiedlowki nie maja kasy, nikt im nie gwarantowal monopolu na
    najbardziej lukratywnych rynkach, a czesc z nich jest zarzadzana przez
    kogos o mentalnosci "zarobic, wziac kase i zainwestowac w produkcje
    musztardy"

  • 20. Data: 2007-01-24 08:28:21
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Tzn. mała sieć lokalna sobie nie radzi w warunkach rynkowych, to UKE
    > ma jej bronić? A paszoł w bankrutu.

    Chciałbym mieć tylko RÓWNE prawa.
    Np przy dostępie do PAŃSTWOWYCH, WYBUDOWANYCH ZA PIENIĄDZE OBYWATELI
    studzienek i kanałów.
    Tylko tyle na początek.