  • 21. Data: 2022-06-28 16:39:21
    Temat: Re: Wyjść do ciebie?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.06.2022 o 15:35, Akarm pisze:

    > W tym
    > miejscu zabrakło farby na namalowanie przejazdu dla rowerzystów?
    > Ewidentne zaniedbanie zarządcy drogi.

    Wcześniej pisałeś, że to bardzo popularne rozwiązanie, teraz że to
    zaniedbanie. Czyli, że co? To bardzo popularne zaniedbanie?

  • 22. Data: 2022-06-28 16:51:23
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-28 o 16:35, nadir pisze:

    > Możliwe, ja w każdym razie takie coś pierwszy raz widzę. No ale ja
    > prawie że na wsi mieszkam, i w mojej okolicy takich ścieżek rowerowych
    > nie ma.

    Ja też takich nie widzę na co dzień, może z 2 razy gdzieś widziałem

    > Jak ktoś z prawego pasa ładuje się do skrętu w lewo?

    Ładuje się przecież tylko w momencie czerwonego światła jak wszystkie
    samochody stoją, i po to jest ta czerwona strefa żeby było właśnie
    miejsce na ten manewr rowerzysty. Jak jest zielone i wszyscy jadą to
    albo stoi i czeka na czerwone albo zmienia pas zgodnie z ogólnymi
    zasadami ruchu. Jak robi inaczej to jest samobójcą a takich trudno
    powstrzymać jak naprawdę chcą to robić.

    Avast.

  • 23. Data: 2022-06-28 17:05:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 28.06.2022 o 16:39, nadir pisze:

    > Wcześniej pisałeś, że to bardzo popularne rozwiązanie, teraz że to
    > zaniedbanie. Czyli, że co? To bardzo popularne zaniedbanie?

    Nie przypominam sobie, żebym kiedyś napisał, że brak przejazdu dla
    rowerzystów, kiedy po obu stronach jezdni poprzecznej są drogi dla
    rowerów, to popularne rozwiązanie. Praktycznie tak jest zawsze. A w
    Warszawie, to nawet idzie w drugą stronę: najpierw robią przejazdy dla
    rowerzystów, a później dobudowują do nich drogi dla rowerów.

    --
    -
    Akarm

  • 24. Data: 2022-06-29 17:57:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.06.2022 o 16:51, cyklista pisze:

    > Ładuje się przecież tylko w momencie czerwonego światła jak wszystkie
    > samochody stoją, i po to jest ta czerwona strefa żeby było właśnie
    > miejsce na ten manewr rowerzysty.

    Czy to takie oczywiste to nie wiem, wielu rowerzystów zna przepisy i
    zasady ruchu podobnie jak piesi, czyli wcale.
    Zaś samo oznakowanie poziome sugeruje, że to przejazd dla rowerów, ale
    przejazd gdzie/dokąd, skoro kończy się w połowie osi jezdni?

    > Jak jest zielone i wszyscy jadą to
    > albo stoi i czeka na czerwone albo zmienia pas zgodnie z ogólnymi
    > zasadami ruchu.

    Tylko, że na tym czerwonym polu i trochę wcześniej nie może zmienić pasa
    ruchu.

  • 25. Data: 2022-06-29 18:03:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.06.2022 o 17:05, Akarm pisze:

    > Nie przypominam sobie, żebym kiedyś napisał, że brak przejazdu dla
    > rowerzystów, kiedy po obu stronach jezdni poprzecznej są drogi dla
    > rowerów, to popularne rozwiązanie. Praktycznie tak jest zawsze.

    13:50, tego samego dnia - cytuję:
    "To rozwiązanie jest bardzo popularne.
    Oraz bardzo bezpieczne."

  • 26. Data: 2022-06-29 19:13:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 27.06.2022 o 17:05, Dykus pisze:
    > Cóż, trochę jeżdżę na rowerze, ostatnio co raz więcej po chodniku, i
    > przyznam szczerze, że nie przyszło by mi do głowy, by w tej sytuacji
    > zejść i przeprowadzić rower. Może zwolniłbym nieco, aby upewnić się, ze
    > samochód się zatrzyma przed przejściem.

    Otóż - na tym przejściu z filmu nie ma sygnalizacji "zielone dla
    rowerów" więc jest to ewidentnie przejście dla pieszych.

    Skoro już łamiesz przepisy przejeżdżając przez przejście tempem szybszym
    od idącego pieszego - to czemu jeszcze DODATKOWO chcesz wymusić
    pierwszeństwo przed samochodem?

    Na filmie samochód musiał się zatrzymać przed tymi rowerzystami więc
    słuszne było jego trąbienie. To była sytuacja niebezpieczna. Wcale nie
    jestem pewny, że gdyby doszło tu do potrącenia rowerzysty - uznano by
    winę kierowcy.

    --
    MN

  • 27. Data: 2022-06-30 08:06:36
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-29 o 17:57, nadir pisze:

> [...]
    > Zaś samo oznakowanie poziome sugeruje, że to przejazd dla rowerów, ale
    > przejazd gdzie/dokąd, skoro kończy się w połowie osi jezdni?

    Nawet jeśli przyjmiesz to za przejazd na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym
    to tak samo robisz czyli nie wjeżdżasz na niego jak samochody maja
    zielone tylko dopiero jak stoją.

    > Tylko, że na tym czerwonym polu i trochę wcześniej nie może zmienić pasa
    > ruchu.

    Napisałem "zgodnie z zasadami ruchu" więc robi to odpowiednio wcześniej
    zanim pojawią się linie ciągłe przed skrzyżowaniem, a jak tego nie zrobi
    to czeka żeby skorzystać z specjalnego bonusowego pola.

    Avast.

  • 28. Data: 2022-07-01 00:17:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 29.06.2022 o 18:03, nadir pisze:

    > 13:50, tego samego dnia - cytuję:
    > "To rozwiązanie jest bardzo popularne.
    > Oraz bardzo bezpieczne."

    Musisz być typowym polskim kierowcą, skoro nawet tutaj nie potrafisz
    ogarnąć sytuacji. :D
    Przecież jest sporo czasu na przeczytanie, nie trzeba reagować bez
    zastanowienia.
    Przypomnę, że to była moja odpowiedź na twoje zdumienie dotyczące
    śluzy rowerowej.

    Cytuję całość twojego zdumienia i moją odpowiedź:

    > "Puszczają czy dają możliwość skrętu w lewo z prawego pasa?
    > Choć przyznam, że to osobliwe i tak średnio bezpieczne.

    To rozwiązanie jest bardzo popularne.
    Oraz bardzo bezpieczne".

    --
    -
    Akarm

  • 29. Data: 2022-07-02 09:36:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-28 o 15:25, cyklista pisze:

    > Na takie miejsca dawniej był znak "uwaga samochód" a teraz masz dwa
    > wyjścia, albo wyciąć żywopłot żeby mieć widoczność albo lustro np
    > powiesić (jeszcze jest sposób na zapewnienie sobie pomocy osoby trzeciej
    > w razie potrzeby). Niestety to ty na chodnik wjeżdżasz i masz ustąpić
    > pieszym. (rowery tam jadące to całkiem inna sprawa i pewnie wina byłaby
    > obopólna w razie wypadku)

    Tabliczka "uwaga samochód" jest, żywopłotu ruszać nie będę.
    Pieszemu nic nie zrobię, bo nasze prędkości są podobne, ale czekam na
    rowerzystę,
    który sfinansuje mi wymianę lewego błotnika, bo jest lekko krzywy obecnie.

    Szukam tylko sprytnego pomysłu na zatrzymanie rowerzysty (jeśli się
    pozbiera)
    do czasu przyjechania policji. Boję się, że jak mu rower przypnę linką
    do płotu,
    to gotów w amoku nie wiadomo co zrobić.

  • 30. Data: 2022-07-02 10:32:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.07.2022 o 00:17, Akarm pisze:

    > Musisz być typowym polskim kierowcą, skoro nawet tutaj nie potrafisz
    > ogarnąć sytuacji. :D
    > Przecież jest sporo czasu na przeczytanie, nie trzeba reagować bez
    > zastanowienia.

    Napisał gość po trzech dniach zastawiania - "jakby mu tu dopierdolić?".

> [...]
    > śluzy rowerowej.
    >
    > Cytuję całość twojego zdumienia i moją odpowiedź:

    Po czym w innej gałęzi wątku o tym samym skrzyżowaniu piszesz:
    "W tym miejscu zabrakło farby na namalowanie przejazdu dla rowerzystów?
    Ewidentne zaniedbanie zarządcy drogi."

    Dlatego pytałem czy to jakaś niedoróba w tym konkretnym miejscu czy jest
    wiele takich miejsc skoro są takie popularne?