  • 11. Data: 2009-03-19 20:12:18
    Temat: Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > para kaloszy. Przy 3 bajtach na piksel zjada 113 KB RAMu. No ale
    > sterował nim akurat ARM9 z doczepionym SDRAM'em więc o pamięć nie
    > musiałem specjalnie walczyć. Od pewnego momentu developmentu główna
    > zabawa polegała na dopracowywaniu elementów interfejsu użytkownika,
    > dekompresji obrazków itp. Z ogromniastych gotowych bibliotek w stylu QT
    > nie korzystałem bo cały UI miał chodzić szybko i sprawnie - dlatego całe
    > rysowanie powstało od podstaw (od rysowania pojedynczych pikseli i
    > bitmap aż po renderowanie fontów i obiekty wysokopoziomowe - menu,

    Brzmi ciekawie. Akurat siedze nad czyms podobnym - w moim repo SVN jest
    to co do tej pory splodzilem. Robie na LCD z Siemensa S65, takie male
    GUI nasladujace okienka. Wiele rzeczy juz fajnie dziala, jest w C++ i
    mysle, ze bedzie sie z tego wygodnie korzystac. Ale fajnie by bylo
    rzucic okiem na to co napisales.

  • 12. Data: 2009-03-19 21:04:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    T.M.F. pisze:

> [...]
    [...]

> [...]
    > GUI nasladujace okienka. Wiele rzeczy juz fajnie dziala, jest w C++ i
    > mysle, ze bedzie sie z tego wygodnie korzystac. Ale fajnie by bylo

    To komercja w 100% i nie mogę się pochwalić kodem źródłowym, niestety.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-03-19 21:07:52
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Grzegorz Kurczyk pisze:

    > W przypadku AT91SAM7S256 można by dorzucić 4-ro bitowy rejestr
    > szeregowo/równoległy i pogonić go z SSC lub SPI przez DMA. Obciążenie
    > procesora w takim przypadku będzie praktycznie żadne.

    Pisałem o tym, że SAM7 nawet gdy śpi to i tak ciągnie sporo prądu w
    porównaniu z ATmegą. Gdyby jeszcze musiał w kółko odświeżać LCD (a nie
    wyrobi z tym na 32kHz) to już całkiem masakra. Wolę LCD z kontrolerem.
    Zawartość wyświetlacza będzie się zmieniać może co minutę więc CPU
    głównie będzie spać. Obudzi się z zewn. RTC (który nota bene ciągnie
    typowo 1 uA).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2009-03-19 21:37:24
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:
    > 16 funciaków to już sporo.

    6 nie 16, wiec wychodzi to samo.

    > Na Allegro klony JM12864 są po ok. 40 zł. Rozdzielczość ta sama.

    Ale to bedzie 2xKS0108 czy podobnie - cholerstwo sie wiesza jak sasiad
    suszarke uzywa, albo jak mu zdjecie robisz z flashem ;-)
    A te co ja pisze - COG, zadnej durnej ramki metalowej do zbierania
    zaklocen. I mozna albo rownolegle albo po SPI gonic (SPI nie
    sprawdzalem, mam i tak duzo wolnych nog w prockach).

    --
    Jerry1111

  • 15. Data: 2009-03-19 22:18:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Wolę LCD z kontrolerem.

    Lepiej LCD z SPI albo LCD z AVR robiacym za SPI ;)

    Mam podobny problem - goły 128x64 i sterownik zrobie na SAM7S32 -
    wychodzi 3x taniej niż gotowy wyswietlacz z SPI w tej rozdzielczości
    (mam na mysli "jednostkowe" przypadki, nie serie). Ale u mnie argument o
    braku zasilania odpada.

    PS. Czy w ogóle argument o poborze prądu przez SAM7 ma racje bytu w
    obliczu prądu wywyanego przez podświetlenie? No chyba że go nie masz.

  • 16. Data: 2009-03-20 08:44:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Ale to bedzie 2xKS0108 czy podobnie - cholerstwo sie wiesza jak sasiad
    > suszarke uzywa, albo jak mu zdjecie robisz z flashem ;-)

    Ciekawe rzeczy piszesz. Robiliśmy testy w firmie i okazało się, że
    wyświetlacze z tymi kontrolerami są najodporniejsze w segmencie low-cost
    (wypadały też lepiej od hd44780).

  • 17. Data: 2009-03-20 20:17:57
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Zbych wrote:

    > Ciekawe rzeczy piszesz. Robiliśmy testy w firmie i okazało się, że
    > wyświetlacze z tymi kontrolerami są najodporniejsze w segmencie low-cost
    > (wypadały też lepiej od hd44780).

    Szklane Displaytecha dzialaja mi lepiej - duzo mniej problemow z nimi. Z
    kolei LCDki na KS0108 to zalezy jakiego producenta. Ampire w miare
    znosnie, siakies dziwne lowcosty czy noname to tragedia. Starczy na PCB
    popatrzec: w Ampire widac przemyslane prowadzenie mas i dbalosc o
    podobne szczegoly; w innych lowcostach masy prowadzone strasznie.

    Jesli masz inne wyniki - _BARDZO_ bylbym ciekawy.

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2009-03-20 20:19:41
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Sebastian Biały wrote:

    > Lepiej LCD z SPI albo LCD z AVR robiacym za SPI ;)
    >
    > Mam podobny problem - goły 128x64 i sterownik zrobie na SAM7S32 -
    > wychodzi 3x taniej niż gotowy wyswietlacz z SPI w tej rozdzielczości

    Znaczy wychodzi 10PLN? Bo 30PLN kosztuje ten co ja 'lobbuje' - a on moze
    takze jako szeregowy pracowac.

> [...]
    >
    > PS. Czy w ogóle argument o poborze prądu przez SAM7 ma racje bytu w
    > obliczu prądu wywyanego przez podświetlenie? No chyba że go nie masz.

    Ten co ja podalem nie ma podswietlenia i powiem Ci, ze jest naprawde
    kontrastowy - zupelnie inna liga niz klasyczne 2x8 itp.

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2009-03-20 20:38:29
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jerry1111 pisze:

> [...]
    > podobne szczegoly; w innych lowcostach masy prowadzone strasznie.
    >
    > Jesli masz inne wyniki - _BARDZO_ bylbym ciekawy.

    Inne o tyle, że wszystkie wyświetlacze z KS0108, które badaliśmy bez
    problemów przechodziły testy ESD (ampire, winstar i jeszcze jakiś inny
    chińczyk). Zdecydowanie gorsze były wyświetlacze z T6963. Z KS0108
    _czasami_ przekłamał się bajt przy transmisji, ale przy następnym
    odświeżeniu było ok. Żadnych poważniejszych zawieszeń. Wyświetlacze te
    _znacznie_ rzadziej miały przekłamania niż hd44780 w tym samym urządzeniu.

  • 20. Data: 2009-03-20 21:09:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jerry1111 wrote:

    > Znaczy wychodzi 10PLN? Bo 30PLN kosztuje ten co ja 'lobbuje' - a on moze
    > takze jako szeregowy pracowac.

    Pomyłka, chodzilo oczywiscie o 256x128.

    Nie mogę tego twojego trafić w pl. Jest ktoś kto go sprzedaje w detalu?
    W zasadzie sam szukam czegoś rozsadnego 256x128 z touchscreenem, na
    razie trafiłem tylko na to:

    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/0
    /pid/12640/page/1/backurl

    ale ta rozdzielczosc mnie troche denerwuje.

    > Ten co ja podalem nie ma podswietlenia i powiem Ci, ze jest naprawde
    > kontrastowy - zupelnie inna liga niz klasyczne 2x8 itp.

    Jak z widocznością "na hali" gdzie panuje półmrok? miałem w ręku
    niedawono sterownik z wyświetlaczem około 128x64 bez podświetlenia i po
    zamnowaniu w miejscu docelowym trzeba było chodzić do niego z latarką ;)
    Nastepnym razem dobrze się zastanowie zanim kupie bez ;)