  • 11. Data: 2021-11-21 15:07:16
    Temat: Re: Wzmacnianie sygnału GSM
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2021 12:01:39 +0000, ddddddddddddd napisał(a):

    > Anteny zainstalowane. Telefony pracują w paśmie Band 20. odległość od
    > budynku do BTS ok. 650m, ale brak widoczności optycznej dla anteny,
    > mimo, że wystawiona metr powyżej dachu.

    A czy stojąc na tym dachu masz wyraźnie silniejszy sygnał niż wewnątrz
    budynku? Bo jeśli przesłonięcie jest skuteczne, to sygnał na dachu może
    być równie słaby jak w budynku i tu żadne czary z antenami nie pomogą.
    Jak sygnału nie ma, to nic nie pomoże - ani antena o dużym zysku ani
    wzmacniacz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2021-11-21 16:17:24
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 21.11.2021 14:07, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > być równie słaby jak w budynku i tu żadne czary z antenami nie pomogą.
    > Jak sygnału nie ma, to nic nie pomoże - ani antena o dużym zysku ani

    tak, na dachu mam wyraźnie lepszy sygnał, już nawet na zewnątrz na ziemi
    sygnał jest wystarczający żeby się dogadać. W domu czasem słychać ok,
    czasem jakbym stał 2m od telefonu czy rwie sygnał - niezależnie od sieci
    i od telefonu (ale według apki cell info wszystkie sieci mają nadajnik w
    tym samym miejscu - nie wykluczone, że kilka miesięcy temu wyrosła
    pomiędzy nami jakaś przesłona. W promieniu 200m znajomi zgłaszają takie
    same problemy.

    Lukasz

  • 13. Data: 2021-11-21 20:25:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2021 15:17:24 +0000, ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > tym samym miejscu - nie wykluczone, że kilka miesięcy temu wyrosła
    > pomiędzy nami jakaś przesłona. W promieniu 200m znajomi zgłaszają takie

    ATK-20 ma z uwagi na spory zysk dosyć wąską charakterystykę. Jeśli nie
    widzisz nadajnika, to kilka stopni błędu w azymucie może zniweczyć
    sprawę. Powinieneś zaopatrzyć się w jakiś miernik siły sygnału i dobrze
    wycelować.
    Może lepiej będzie wycelować na jakiś spory obiekt w apreturze i liczyć
    na sygnał odbity?
    A tu masz ciekawostkę. Antenę montuje się do polar. pionowej, ale gość
    spróbował poziomej i działało lepiej :) Anteny to rzecz z pogranicza
    techniki i magii :)
    http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=5581
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2021-11-21 20:28:42
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 21.11.2021 14:29, ddddddddddddd wrote:

    > chyba mocno zredukowali moc - wszyscy w rejonie od pół roku mają problem
    > z zasięgiem.
    Zobacz z jakim systemem się łączysz i na jakich częstotliwościach.
    Ja miałem problem taki, że nie szło się dogadać mimo tego, że telefon
    pokazywał czasem full kresek.
    Prawdopodobnie w okolicy 2G jest przeciążone, a 3G i LTE ma słaby sygnał
    (daleko do BTS).
    Niestety telefon przełącza się na 3G jeśli ma choć jakikolwiek sygnał.
    Wymuszenie 2G w telefonie w tym przypadku nie wiele dało, choć sygnał
    był full. Czasem był komunikat "sieć zajęta" a czasem po prostu cisza po
    wybraniu połączenia. Sytuację poprawia wzmacniacz, ale ten z górnej
    półki z 3G/LTE.
    Oczywiście takiego wzmacniacza stosować nie wolno.
    Dla rozluźnienia moja interpretacja wskazań wzmacniacza:
    - dioda świeci ciągle - raczej nie przyjadą,
    - mruga wolno - mogą przyjechać,
    - mruga szybko - już jadą ;)

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2021-11-22 08:07:10
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 21.11.2021 19:28, Mirek wrote:

    > Zobacz z jakim systemem się łączysz i na jakich częstotliwościach.

    Wszystkie telefony łączą się z 4G na 800MHz (Band20), niezależnie od
    sieci (mam telefony z 3 różnych sieci w domu), apka CellInfoLite
    pokazuje w tym samym miejscu lokalizację BTSa dla wszystkich tych sieci.
    Może być sieć przeciążona (ale każda?) bo miasteczko się rozbudowuje

    > Ja miałem problem taki, że nie szło się dogadać mimo tego, że telefon
    > pokazywał czasem full kresek.
    > Prawdopodobnie w okolicy 2G jest przeciążone, a 3G i LTE ma słaby sygnał
    > (daleko do BTS).

    to też trochę średnio przełączać, chyba że macrodroid by to ogarnął.
    Szczerze mówiąc 2G nie testowałem, bo w trasie słucham youtube i to 2G
    mogłoby nie wystarczyć

> [...]
    > był full. Czasem był komunikat "sieć zajęta" a czasem po prostu cisza po
    > wybraniu połączenia. Sytuację poprawia wzmacniacz, ale ten z górnej

    ja myślałem o takim z dolnej półki, jednozakresowym:
    https://www.aliexpress.com/item/4001119938372.html?s
    pm=a2g0o.cart.0.0.37183c00XiSoYW&mp=1

    Lukasz

  • 16. Data: 2021-11-22 08:41:28
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.11.2021 o 13:01, ddddddddddddd pisze:
> [...]
    > DW3A - antena dookólna 3dBi
    >
    > Anteny zainstalowane. Telefony pracują w paśmie Band 20. odległość od
    > budynku do BTS ok. 650m, ale brak widoczności optycznej dla anteny,
    > mimo, że wystawiona metr powyżej dachu.
    > Poziom sygnału bez zmian nawet 2m od anteny (około -107 dBm, jakości
    > połączeń po podłączeniu anten przy takim sygnale nie testowałem),
    > znaczący wzrost gdy przyłożę telefon do samej anteny wewnętrznej
    > (-87dBm, telefon pokazuje 4/5kresek)
    > Jak myślicie - potrzebuję mocniejszą antenę wewnętrzną czy nie
    > kombinować i nielegalnie założyć wzmacniacz gsm? ;)

    Nie szkodzi spróbować z wydajniejszą antena wewnętrzną. Duże znaczenie
    może mieć długość długość kabli i ich jakość.  Sam system z
    wzmacniaczem  nie daje gwarancji. Ilu już angażowałem "fachowców" i
    żadnemu sztuka nie wyszła.

    Jeżeli wszyscy w domu macie smartfony i internet z kabla to w zamian
    polecam usługę WiFi Calling. W Play sprawuje się toto bardzo dobrze.

  • 17. Data: 2021-11-22 09:53:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Nov 2021 12:01:39 +0000, ddddddddddddd wrote:
    > dotarły do mnie antenki:
    > ATK-20 - kierunkowa antena 16,5dBi
    > DW3A - antena dookólna 3dBi
    >
    > Anteny zainstalowane.

    Rozumiem, ze zrobiles "transmitter pasywny", czyli polaczyles anteny?

> [...]
    > Jak myślicie - potrzebuję mocniejszą antenę wewnętrzną czy nie
    > kombinować i nielegalnie założyć wzmacniacz gsm? ;)

    A jak sie zachowuje telefon na dachu? Ma sygnal czy nie ma?
    Ta ATK-20 silnie kierunkowa, 650m bardzo blisko, wiec albo cos dobrze
    tlumi po drodze, albo ten pasywny link nie dziala.

    Czy taki nielegalny ten wzmacniacz bedzie, to nie wiem, wszak przy
    odbiorze wzmacniasz w domu, a przy nadawaniu ... moc ma moze
    przepisową, ale homologacji czy CE to pewnie nie ma.

    Jesli to problem tlumienia, to moze trzeba obrocic antene w inna
    strone - na inny BTS, czy jakies odbicie.

    Moze byc jeszcze problem pasma - teraz modne 2.1 i 2.6GHz,
    moze na 900MHz uslugi ograniczone.

    No i jeszcze mozna poszukac jak zrobic VoIP na GSM -
    VoWiFi, WiFi Calling itp
    https://eu.community.samsung.com/t5/pozosta%C5%82e-s
    martfony/poradnik-po%C5%82%C4%85czenia-w-g%C5%82uszy
    -czyli-vowifi-i-wifi-calling/td-p/1190773

    https://www.orange.pl/view/wificalling
    https://www.plus.pl/vowifi

    A tak swoja drogą - jak tu z bezpieczenstwem?
    Operator jakos autoryzuje konkretna apke, czy ona sobie wyciaga
    conieco z karty sim w telefonie?

    J.

  • 18. Data: 2021-11-22 09:59:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Nov 2021 12:29:03 +0000, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > całkowicie pasywnie, anteny połączone ze sobą 10-metrowym kablem.
    > Chyba bym palca dał sobie uciąć, że widziałem taki zestaw gdy robiłem
    > usługi na SKOKach - na zewnątrz coś mniejszego niż ATK20, ale kompletnie
    > nie pamiętam co było w środku. Ewidentnie ATK20 robi robotę, bo przy
    > przyłożeniu telefonu do anteny wewnętrznej sygnał jest dużo lepszy.
    > Niestety tylko przy przyłożeniu. Nie wiem czy jest sens kombinować z
    > innymi antenami - za jakąkolwiek antenę tutaj dam od ?10 (funtów) wzwyż,
    > za chiński repeater aktywny ze 30-40 funtów.

    A kabel masz dobry? tu jakis "satelitarny" by sie przydal, i kto wie
    czy nie symetryzatory.

    Bo jesli to nie kabel ... ja bym w repeater poszedl.
    Jak widac, pasywnie to bedzie kiepsko dzialalo.

    J.

  • 19. Data: 2021-11-22 13:19:22
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > Jak myślicie - potrzebuję mocniejszą antenę wewnętrzną czy nie
    > kombinować i nielegalnie założyć wzmacniacz gsm? ;)

    Jaki kabel?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2021-11-22 13:25:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2021 o 13:19, yabba pisze:

    > Jaki kabel?

    Pewnie RG58, taki jest w zestawach.
    Ja bym kombinował z takimi samymi antenami i długością kabla dopasowaną
    do długości fali (wielokrtoność). Wtedy można wyciągnąć największe zyski.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>