  • 51. Data: 2020-11-24 16:57:49
    Temat: Re: Z czego są współczesne kable głośnikowe!
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Wystarczy, że do tworzywa na izolację dostanie się trochę siarki, żeby
    > druciki pokryły się trudnolutowalnymi związkami miedzi z siarką i
    > tlenem. To się dość dobrze zachowuje przy zaciskaniu ale lutowanie to
    > mordęga.

    Chyba, że masz przyzwoity topnik. Ja używam Kester 2331, ale obecnie
    jakoś nie do kupienia w Pl.

    P.P.

  • 52. Data: 2020-11-24 22:41:34
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 23.11.2020 o 20:21, Piotr Gałka pisze:

    > Ja to dostałem jako gratis do kolumn które i tak bym kupił.
    > Jedyne co straciłem to czas na próbę pocynowania końcówek. A co zyskałem
    > to wiedzę, że te kable tak mają.
    > Tak samo oznaczony kabel jest u nich w cenie 5zł za metr.
    >
    > Z tego wynika, że gdziekolwiek kupując jakikolwiek kabel to trzeba się
    > upewnić z czego zrobiony.
    > Właśnie coś projektuję, gdzie założyłem, że się przylutuje 3 żyły z
    > kolorowego kabelka paskowego. Ciekawe, czy ich ten problem już też dotyczy.
    > P.G.
    Jeśli kupisz u pewnego sprzedawcy taśmę np. tme z opisem Cu to nie
    będzie problemu.
    Ja np. kiedyś kliknąłem na allegro taśmę płaską 2x2,5mm2 do głośników
    właśnie i gdy przyszła oczy otwierałem ze zdumienia.

    Druciki białe jak pocynowane a nie dało się lutować. Po potraktowaniu
    ich zapalniczką spłonął lakier a reszta przetopiła się w białą kulkę.
    Wyglądało na aluminium lakierowane. Po zaciśnięciu tulejek na obu
    końcach opór był dramatycznie wysoki.
    Cienkie taśmy wielożyłowe powinny być ok ale kable telefoniczne czy
    skrętki UTP to na potęgę są stalowe miedziowane lub aluminiowe miedziowane.
    Poznaje się po twardości czy stal czy aluminium. Trzeba uważnie czytać
    opisy.

    --
    pzdr, j.r.

  • 53. Data: 2020-11-25 10:04:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Tuesday, November 24, 2020, 4:11:50 PM, you wrote:

> [...]
    ^^^^

    > A tak właściwie to dlaczego lica a nie linka z nieizolowanymi żyłami ?

    Padło przypuszczenie a nie twierdzenie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 54. Data: 2020-11-25 15:53:29
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > ^^^^

    > Padło przypuszczenie a nie twierdzenie.

    OK, ale właściwie do czego stosuje się dziś licę ? Mnie się kojarzy z w.cz.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 55. Data: 2020-11-25 17:19:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    > Hello PeJot,
    > ^^^^

    >OK, ale właściwie do czego stosuje się dziś licę ? Mnie się kojarzy z
    >w.cz.

    RoMan stosuje do przetwornic, tam przeciez w.cz. :-)

    Ale jesli cos jest dobre na 100kHz, to moze podnosi parametry na 20kHz
    ..

    J.

  • 56. Data: 2020-11-25 19:17:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-25 o 17:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot"  napisał w wiadomości grup

    > RoMan stosuje do przetwornic, tam przeciez w.cz. :-)

    Znajomy krótkofalowiec powiada że <100 MHz to prąd *stały* jest :)

    > Ale jesli cos jest dobre na 100kHz, to moze podnosi parametry na 20kHz ..

    Jeśli mówimy o kablach głośnikowych jako o towarze masowym, to tu nie
    idzie o parametry tylko o cenę.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 57. Data: 2020-11-25 19:27:06
    Od: - <s...@g...com>

    wtorek, 24 listopada 2020 o 05:59:07 UTC-6 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    > Mam też grzałkową 24V/25W. Normalnie zasilam ją AC, ale 24V/1A DC też
    > dało by radę.
    > Tylko nie wiem z której strony kabelka mam podchodzić z lutownicą -
    > zgodnie z kierunkiem kabla, czy wręcz przeciwnie :)
    > Chciałem kiedyś zrobić sobie obciążenie złącza ethernet tak, aby na
    > analizator widma podać CM. Nie miałem zaciskarki to w sklepie
    > komputerowym poprosiłem o kawałek kabelka z zaciśniętą wtyczką.
    >
    > Ile ja się wtedy z tym namęczyłem, a im dłużej szorowałem scyzorykiem
    > każdy drucik tym bardziej biały był i nie chciał się lutować.

    Ja to odkrylem jak mu sie kabel myszki do magnesu przykleil.

    Przelecialem po kablach jakie mialem pod reka i sie zdziwilem ile z nich jest
    stalowa. Ale z drugiej strony, jak dziala to czemu nie?

  • 58. Data: 2020-11-25 21:52:22
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 23.11.2020 o 16:43, Piotr Gałka pisze:
    > Z mojego wątku o Współczesnym sprzęcie audio została mi informacja, żeby
    > rozważyć kolumny Quadral argentum 530. Zaczynając od nich znalazłem inne
    > (dwa razy tańsze) a do tego wyczytałem, że te Quadral z powodu otworów z
    > tyłu nie powinny stać zbyt blisko ściany a ja chcę je prawie oprzeć o
    > ścianę.
    > Nie przejmując się opiniami w których co drugiego określenia jaki to ten
    > dźwięk nie jest nie rozumiem kupiłem:
    > https://nautilus2.pl/kolumny/podstawkowe/stx-f130n-c
    zarny-przewod-pure-acoustic-ca-150c-6m-gratis?sort=p
    .price&order=ASC&limit=100

    > Z kolumnami dają gratis 4m kabla głośnikowego i właśnie o ten kabel chodzi.
    > Miałem kiedyś do naprawy wzmacniacz, który się spalił bo ktoś nie
    > pocynował końcówek kabla głośnikowego

    Że co?

    więc postanowiłem pocynować. Kabel
    > wygląda na nowy/czysty, ale w żaden sposób (długo i dzielnie walczyłem,
    > kilka razy skracając kabel o kolejne centymetry) nie udało mi się
    > pocynować końcówek. W końcu wziąłem jakiś bardzo stary (demoludowy)
    > kabelek, bez problemu pocynowałem i podłączyłem kolumny, a ten super
    > głośnikowy beztlenowy wywaliłem.
    >
    > Jeden przewód wygląda jakby się składał z drucików miedzianych a drugi
    > jakby to były druciki posrebrzone lub pocynowane. Z czego oni robią
    > teraz te kable, że cyna (normalna, ołowiowa) się tego nie ima?
    > P.G.

    Przecinek.

  • 59. Data: 2020-11-26 09:49:23
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-11-24 22:41, Jacek R. wrote:

> [...]
    > Poznaje się po twardości czy stal czy aluminium. Trzeba uważnie czytać

    Dodam słowo o aluminiowych (slicznie na brazowo lakierowanych)
    uzwojeniach transformatorów w ekstrmalnie tanich spawarkach.

    W.

  • 60. Data: 2020-11-26 11:07:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-25 o 21:52, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz pisze:

    > Że co?

    Wyobraź sobie taki odizolowany na jakieś 2cm kabelek wielokrotnie
    wkładany w zaciski. Ile drucików sterczy we wszystkie strony i jak
    daleko mają do takich samych drucików z drugiej żyły.
    P.G.