  • 91. Data: 2022-07-15 09:04:58
    Temat: Re: Za ile nas sprzedano ?! Ten pierdolony PiS
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello _Master_,

    Friday, July 15, 2022, 8:43:14 AM, you wrote:

    > Instalacja fotowoltaiczna na dachu, sprężarka + zbiornik na powietrze,
    > W dupie mieć sprawność jak trzeba jechać a prądu nie można w takiej
    > ilości sprzedać elektrowni.
    > Akumulatory DROGIE i Auta elektryczne STRASZNIE DROGIE
    > Do ROBOTY!
    > Nie muszę dodawać że sprężarka ze zbiorkiem będzie stałą przy każdym
    > CPNie i w razie potrzeby się dotankujesz żyjąc jak dotąd.

    W szkołę cegłami rzucałeś?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2022-07-15 09:25:21
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-07-15 o 08:37, _Master_ pisze:

    > Dobrze wiesz że nie tylko tu chodzi o sprawność.
    >
    > Chodzi o to żeby w miastach jeździły pojazdy nie zatruwające powietrza.

    ale hałas też jest zatruwaniem i większość ludzi woli żeby im
    śmierdziało niż hałasowało

    Tu masz filmik z samochodu gdzie tylko rozrusznik jest pneumatyczny
    https://40ton.net/ciezarowki-jeczaly-i-odpalaly-na-p
    owietrze-czym-byly-pneumatyczne-rozruszniki/

    zobacz sobie jak to hałasuje zobacz jaki ma zbiornik na te 20 sekund
    startowania a potem pomnóż to przez godziny i tysiące samochodów w
    mieście cały czas jeżdżących,

    > Chodzi o koszt i szybkość wdrożenia urządzeń/technologi w sumie.

    Koszt może i byłby akceptowalny ale skutki tego wdrożenia już nie

    > Nie mów mi że sprężarka to jakiś kosmiczny wynalazek a naładowanie
    zbiornika na te 200 km będzie drogie i będzie trwało 2 doby.

    Sprężarki oczywiście są znane i w wielu miejscach cały czas stosowane,
    jednak zawsze działają na jakieś paliwo albo płynne albo prądowe z
    powietrza energii nie biorą. Tutaj właśnie istotna jest ta sprawność
    którą chcesz zamieść pod dywan bo jaki sens wydać energię na sprężanie
    powietrza żeby potem jechać na nim hałaśliwie jak można tą samą energię
    bezpośrednio zużyć do napędu

    > W każdego spaliniaka można włożyć taki silnik i nie musi być nowy.

    Tak jak i w każdy można silnik elektryczny

    > Zdjąć z takich pojazdów podatek, dać buspasy i miejsca parkingowe i
    za miesiąc dwa masz od groma takim samochodów na ulicy.

    i wszechobecny przeraźliwy hałas, nie mówiąc już o gabarytach zbiorników
    na to powietrze i hałasie w domach gdzie będą całą noc działały
    sprężarki do ich napełniania

    > Pytanie tylko czy chcesz faktycznie czystego powietrza czy zależy Ci
    na POJEŹDZIE ELEKTRYCZNYM.

    Mi zależy na pojeździe o najlepszym stosunku ekonomi/trucia, na chwile
    obecną to są pojazdy na LPG a w zasadzie to jeszcze lepsze są hybrydy lpg.

    Avast.

  • 93. Data: 2022-07-15 09:26:30
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-07-15 o 08:43, _Master_ pisze:

> [...]
    >
    > Nie muszę dodawać że sprężarka ze zbiorkiem będzie stałą przy każdym
    CPNie i w razie potrzeby się dotankujesz żyjąc jak dotąd.

    a pneumatyczne to tanie?

    a wiesz jakie duże zbiorniki trzeba i jakie ciśnienia osiągać żeby
    przejechać te 200 km?

    przykład z takiego pojazdu do wyścigów studentów, "10-litrowa butla ze
    sprężonym powietrzem do ciśnienia 200 barów, dzięki której
    90-kilogramowy pojazd jest w stanie przejechać około 7 km."

    więc taki super lekki (w zasadzie obudowany motor) to by musiał mieć
    butlę 300litrową z ciśnieniem 200 barów, teraz pomnóż to razy 10 dla
    normalnego pojazdu 900kg i ma zbiornik 30 tys litrów (czyli krótko
    mówiąc taka tirowa cysterna) chyba że chcesz zostać przy 300 litrach a
    ciśnienie zwiększyć do 2000 barów (proszę bardzo, podaj mi taki zbiornik
    i jego cenę to podyskutujemy i nie zapomnij o sprężarce takie ciśnienie
    robiącej)

    Problemy są dokładnie takie same jak dla cng ze sprężaniem i tankowanie
    i jakie są i będą dla wodoru a dochodzi do tego hałas albo wymyślne
    tłumiki które będą go jakoś zmniejszać

    Więc jak dla mnie według obecnej wiedzy i techniki to takie pojazdy są
    dobre jako eksperymentalne dla uzyskania grantów i ciągnięcia kasy na
    prototypy i badania, a do normalnego użytkowania masowego to im bardzo
    jeszcze dużo brakuje.

    Avast.

  • 94. Data: 2022-07-15 09:53:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jul 2022 09:26:30 +0200, cyklista wrote:

> [...]
    > sprężonym powietrzem do ciśnienia 200 barów, dzięki której
    > 90-kilogramowy pojazd jest w stanie przejechać około 7 km."

    I z predkoscia zapewne adekwatną ... 40km/h ?

    > więc taki super lekki (w zasadzie obudowany motor) to by musiał mieć
    > butlę 300litrową z ciśnieniem 200 barów, teraz pomnóż to razy 10 dla

    Do wodoru jest chyba z 500 bar,

> [...]
    > ciśnienie zwiększyć do 2000 barów (proszę bardzo, podaj mi taki zbiornik
    > i jego cenę to podyskutujemy i nie zapomnij o sprężarce takie ciśnienie

    do CNG tez chyba ponad 200 bar.

    Tak czy inaczej - w wodorze i cng wiekszosc energii idzie ze spalania.
    A w sprezonym gazie jest jakis drobny ulamek.

    P.S.
    https://www.transport-publiczny.pl/mobile/tramwaje-m
    karskiego-53022.html

    a dzis mozna by 200 bar.

    Przypomnialy mi sie jeszcze jakies lokomotywki na przegrzaną wodę.
    Tankowaly bardzo gorącą do zbiornika, wrzala, para sie wytwarzala.
    Zasieg niewielki ... ale w zasadzie co przystanek moglyby uzupelniac.

    > Problemy są dokładnie takie same jak dla cng ze sprężaniem i tankowanie
    > i jakie są i będą dla wodoru

    Czyli ... nie ma problemow? CNG jezdzi.

    > a dochodzi do tego hałas albo wymyślne
    > tłumiki które będą go jakoś zmniejszać

    Turbiny?

> [...]
    > dobre jako eksperymentalne dla uzyskania grantów i ciągnięcia kasy na
    > prototypy i badania, a do normalnego użytkowania masowego to im bardzo

    Ale jako miejski pojazd ... moze?
    Takie Twizzy.

    J.

  • 95. Data: 2022-07-15 10:31:37
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-07-15 o 09:53, J.F pisze:

    > I z predkoscia zapewne adekwatną ... 40km/h ?
    dokładnie

    > do CNG tez chyba ponad 200 bar.

    i sprężarki za parę stówek nie kupisz, trzeba parę tysiaków na słaba
    domową lub parędziesiąt na profesjonalną

    > Czyli ... nie ma problemow? CNG jezdzi.

    jeździ i dokładnie pokazuje że tankowanie to nie 2-3 minuty ale 20-30,
    że sprężarka kosztuje krocie, że może zatankować jeden pojazd na godzinę
    zanim cienienie uzupełni itd...

    > Turbiny?

    Ja na razie widzę tylko prototypy tłokowe, turbiny to też problem i
    chyba większy bo jakoś takich silników w prototypach nie ma

    > Ale jako miejski pojazd ... moze?
    > Takie Twizzy.

    no i na prazie takie tylko prototypy są robione skuterki trójkołowe z
    obudową

    Ten francuski niby już ma być produkowany a ja nie widzę żadnego filmiku
    z jazdy normalnej 50 po mieście (jeden widziałem ale bez dźwięku) tylko
    medialne pokazy na parkingach gdzie jak rusza to zagłusza wszystkie
    dźwięki ruchliwej ulicy obok, cichy jest tylko jak stoi albo pyrka
    powolutku dla pokazu. Zresztą i parametry są niewiadome bo raz piszą o
    prędkości 45, raz o 80, wagę 200kg i zasięg niby do 200, jakoś w to nie
    wierzę (o decybelach nigdy nie napiszą przy takich prototypach. Cena
    zresztą też nie będzie mała, bo jak dla formy jaka pokazują to koszt 50
    tysi (a pewnie rejestrowana co najwyżej jako skuter do 45km) to dla
    formy samochodu ze spełnieniem wszystkich norm (poduszek powietrznych,
    abs, kamer itddd) to lekko sięgnie 100 tysi.

    Avast.

  • 96. Data: 2022-07-15 11:04:41
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-15-lipca-2022 o 09:25, cyklista pisze:
    > ale hałas też jest zatruwaniem

    Wiedziałem ;-) Naprawdę masz problem z wygłuszeniem sprężarki?

    Niejeden pieszy wolałby aby samochód jednak wydawał jakieś odgłosy.

  • 97. Data: 2022-07-15 11:06:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-15-lipca-2022 o 09:25, cyklista pisze:
    > Tu masz filmik z samochodu gdzie tylko rozrusznik jest pneumatyczny

    Jeździłem T55 z odpalaniem pnaumatycznym.

    I co z tego?

  • 98. Data: 2022-07-15 11:11:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-15-lipca-2022 o 09:25, cyklista pisze:
    > powietrza energii nie biorą. Tutaj właśnie istotna jest ta sprawność
    > którą chcesz zamieść pod dywan

    Nie chcę zamieść pod dywan tylko przeczytaj ze zrozumieniem całość.

    Problemem jest magazynowanie prądu. Nasze sieci (i nie tylko) są
    przestarzałe. Nie da się sprzedać/odprowadzić prądu który jesteśmy w
    stanie wyprodukować do elektrowni.
    Ale można go zmagazynować z dużą stratą ale jednak ZMAGAZYNOWAĆ.

    Możnaby robić dźwigowe albo wodne akumulatory...

    Ale powietrze jest prostsze i tańsze w obsłudze.

    Tak będzie strata ale będzie zysk na braku akumulatorów i konstrukcji
    całego auta a sprężarka i zbiornik powietrza to groszowe sprawy.

    Cały czas mamy na myśli auto miejskie 100 może 200 km zasięgu.

  • 99. Data: 2022-07-15 11:45:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jul 2022 10:31:37 +0200, cyklista wrote:
    > dokładnie

    > i sprężarki za parę stówek nie kupisz, trzeba parę tysiaków na słaba
    > domową lub parędziesiąt na profesjonalną

    Ale o co chodzi - o "pompowanie" z domowej instalacji PV?

    > jeździ i dokładnie pokazuje że tankowanie to nie 2-3 minuty ale 20-30,

    CNG? Cos mi sie widzi ze 2-3 minuty

    https://youtu.be/UcCv_UWSmrA?t=726s

> [...]

    > Ja na razie widzę tylko prototypy tłokowe, turbiny to też problem i
    > chyba większy bo jakoś takich silników w prototypach nie ma

    Ale moze sprawdzic czy nie cichsze.

    > no i na prazie takie tylko prototypy są robione skuterki trójkołowe z
    > obudową

    Twizzy tez jest robione ... a potem bedzie narzekanie, ze nie ma
    gdzie zaparkowac :-)

    > Ten francuski niby już ma być produkowany a ja nie widzę żadnego filmiku

    Poczekamy, zobaczymy. Takich prototypow jest pelno, i nie tylo w
    samochodach pneumatycznych. Ogniwa paliwowe na alkohol choby.
    Albo Izera :-)

> [...]
    > medialne pokazy na parkingach gdzie jak rusza to zagłusza wszystkie
    > dźwięki ruchliwej ulicy obok, cichy jest tylko jak stoi albo pyrka

    Mozliwe, ze na razie niedopuszczony do ruchu.

    J.

  • 100. Data: 2022-07-15 11:49:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jul 2022 08:43:14 +0200, _Master_ wrote:

    > Instalacja fotowoltaiczna na dachu, sprężarka + zbiornik na powietrze,
    > W dupie mieć sprawność jak trzeba jechać a prądu nie można w takiej
    > ilości sprzedać elektrowni.

    No chyba ze tak, bo inaczej ... sprawdzic czy nie lepiej prad sprzedac
    a jezdzic ... na LPG :-)

    Sprawnosc to tez kwestia zasiegu lub wielkosci zbiornika.

    > Akumulatory DROGIE i Auta elektryczne STRASZNIE DROGIE
    > Do ROBOTY!

    Zaraz zaraz.
    a) jaki zasieg?
    b) gdzie te stacje pompowania w trasach?

    > Nie muszę dodawać że sprężarka ze zbiorkiem będzie stałą przy każdym
    > CPNie i w razie potrzeby się dotankujesz żyjąc jak dotąd.

    Na razie nie stoją.
    Ale oczywiscie mozna jakis grant dostac i postawic.

    Ale na razie zadanie dla ciebie - policz ilosc energii w zbiorniku :-)

    J.