  • 21. Data: 2021-10-11 15:06:39
    Temat: Re: Zabrali samochod za prędkość
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/10/2021 14:04, Jacek Maciejewski wrote:

    > Dyskusja z tobą? Nie pochlebiaj sobie :)

    a jednak.

  • 22. Data: 2021-10-11 15:56:12
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Z tego widzę że zabieranie samochodów za przestępstwa drogowe ci się nie
    > podoba. Zapewne jesteś z tych co to jeżdżą szybko lecz bezpiecznie :)
    > Widzisz, prawo się buduje na paru zasadach a jedna z nich mówi że kara
    > ma być współmierna do wykroczenia. O ile utrata samochodu za jazdę po
    > pijaku czy inne znaczne naruszenie jest jak najbardziej współmierna to
    > ucięcie czegokolwiek za kradzież nie dość że jest zbyt surowe to jeszcze
    > jest bez sensu, bo gość bez ręki nie zapracuje na swoje potrzeby i tym
    > łatwiej popełni następną kradzież. Więc twój sarkazm jest raczej
> [...]

    Jak? Bez ręki? Nie zapracuje, ale i nie ukradnie. To pozbawienie ręki ma
    sens tyle, że nie jest proporcjonalne. Większość nie jest. Przecież
    kradzież samochodu nie jest uzasadniona póki przestępstwo np jest tylko
    hipotetyczne, czyli np te przekroczenia prędkości, które same w sobie
    nie mają konkretnego wymiaru ekonomicznego a samochód ma, niemal tylko
    taki ma, bo przecież nie uniemożliwia jechanie innym. Chcecie po prostu
    komuś przyjeb...ć. Można taką reakcję zrozumieć, ale zasadniczo nie ma
    jak tego usprawiedliwić.

  • 23. Data: 2021-10-11 16:32:46
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w

    > A moj rozsadek podpowiada, ze nie.

    Ty jesteś IDIOTĄ i już nic tego nie zmieni...

    "Procedura wygląda tak, że policja rejestruje przewinienie i zatrzymuje
    kierowcę. Następnie samochód trafia na policyjny parking, a sąd w ciągu
    kilku dni przeprowadza rozprawę, której efektem jest konfiskata samochodu
    lub odstąpienie od niej. "

    Specjalnie nie podam źródła, bo może się pofaygujesz i sam spróbujesz
    poszukać...

    --
    'Tom N'

  • 24. Data: 2021-10-11 18:34:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 11.10.2021 o 16:32, TomN pisze:
> [...]
    > kierowcę. Następnie samochód trafia na policyjny parking, a sąd w ciągu
    > kilku dni przeprowadza rozprawę, której efektem jest konfiskata samochodu

    A jak na naczepie są towary łatwo psujące się? ;)
    Można odebrać innym zestawem albo przepiąć naczepę? :)

    Jest to kolejny abstrakcyjny pomysł z dupy na który złożą się wszyscy. Bo jeżeli
    utrata
    zestawu będzie realną opcją to będzie się dało od niej ubezpieczyć i wrzucić to w
    koszty
    które finalnie zapłaci każdy w sklepie. A bezpieczeństwa to nie poprawi nijak bo
    przezorni
    będą ubezpieczeni, a patusy nawet po utracie samochodu i prawka pojadą kolejnym
    gruzem za
    tysiąc złotych.

  • 25. Data: 2021-10-11 23:39:22
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-10-11 08:40, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > jest bez sensu, bo gość bez ręki nie zapracuje na swoje potrzeby i tym
    > łatwiej popełni następną kradzież. Więc twój sarkazm jest raczej

    To jest tylko twoj subiektywny punkt widzenia co jest zbyt surowe i co
    jest wspolmierne do wykroczenia.
    Bo wg mnie przekroczenie nawet o 1000km/h jest niewpolmierne do kary
    zabrania pojazdu - gdyz ze statystyki wynika, ze powodowane wtedy
    zagrozenie jest znikome.

    Wlasnie caly myk polega na tym, ze karanie staje sie dalece
    niewspolmierne do zagrozenia czy wagi czynu. Tak w imie zasad. Moze
    realnie w 99.9999999% przypadkow nic sie w takiej sytuacji nie dzieje i
    nie ma zadnych konsekwencji. No ale bedziemy karac tak, jakby faktycznie
    wlasciwie sie wydarzylo. Ale si enie wydarzylo. To jest wypaczenie
    bedące konsekwencja postepującego ubezwłasnowolnienia i zidiocenia
    społeczeństwa.
    Jeszcze chwila i wszyscy w "imie bezpieczenstwa" dadzą sie zamknąc w
    klatkach. No bo to w końcu najbezpieczniej będzie wtedy...

    --
    mk4

  • 26. Data: 2021-10-12 02:35:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-10-11 o 23:39, mk4 pisze:

> [...]
    > Jeszcze chwila i wszyscy w "imie bezpieczenstwa" dadzą sie zamknąc w
    > klatkach. No bo to w końcu najbezpieczniej będzie wtedy...

    No właśnie na tym to polega, że jest ogólne ograniczenie prędkości,
    którego każdy ma przestrzegać zawsze. W praktyce każdy kto próbował nie
    przestrzegać przekonał się, że w 99,999999999999% przypadków nie
    przestrzeganie ograniczenia nie powoduje żadnej kary. Dlatego, jak już
    jest ten 0,000000000001% przypadek, że akurat trafił się patrol z
    radarem i do tego włączonym, to kara za grube przekroczenie ma być tak
    dotkliwa, żeby się nie chciało sprawdzać, czy się uda.

  • 27. Data: 2021-10-12 14:09:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.10.2021 o 02:35, Poldek pisze:

    > No właśnie na tym to polega, że jest ogólne ograniczenie prędkości,
    > którego każdy ma przestrzegać zawsze.

    No i czemu policja, bor, karetki nie przestrzegają?

> [...]
    > radarem i do tego włączonym, to kara za grube przekroczenie ma być tak
    > dotkliwa, żeby się nie chciało sprawdzać, czy się uda.

    Ograniczenia prędkości należy znieść. To tylko dawanie zajęcia pasożytom
    społecznym. Realnie wystarczą 3 kolory trudności drogi aby kierowca mógł
    dopasować się do otoczenia w zakresie ogólnym. Reszta to znaki
    informacyjne, ostrzegawcze.

  • 28. Data: 2021-10-12 19:52:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Oct 2021 16:32:46 +0200, TomN wrote:
> [...]
    > lub odstąpienie od niej. "
    >
    > Specjalnie nie podam źródła, bo może się pofaygujesz i sam spróbujesz

    poszukalem ... i to dunskie ?
    A moze poszukasz, jak ma wygladac to polskie?

    J.

  • 29. Data: 2021-10-12 21:18:04
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-10-12 02:35, Poldek wrote:

> [...]
    > radarem i do tego włączonym, to kara za grube przekroczenie ma być tak
    > dotkliwa, żeby się nie chciało sprawdzać, czy się uda.

    No ale gdzie tu adekwatnosc kary do wagi zagrozenia czy rangi problemu,
    ktory powstal?

    Nie ma. Zatem cos tu chba jest coraz bardziej nie halo...
    To jest calkowita degrengolada spoleczenstwa jako takiego. W imie - no
    czego? Jest w stanie wymierzac oderwane od rzeczywistosci kary dla
    zupelnie blahych i realnie niegroznych wykroczen.
    Patologia i chorba XXI w.

    --
    mk4