  • 21. Data: 2021-02-05 11:22:07
    Temat: Re: Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zastanawiam się, czy do tego nie byłby lepszy AiO?
    Nigdy nie miałem, ale podziwiam jak mało miejsca to zajmuje, szczególnie w porównaniu
    z lapkiem wpiętym w dok z podłączoną
    klawiaturą, monitorem i myszą (bo touchpada/touchstyka i tak nie obsłużysz przy
    zamkniętej klapie lapka, co chyba jest główną wadą
    wpinania).
    Co do wędrówek to po mieszkaniu od czasów pandemii ruchomy lapek bardzo się przydaje
    - salon dla rodzica, salon dla dziecka
    (szkoła), sypialnia dla rodzica (TV), sypialnia dla dziecka (popierduchy), łazienka
    (no nie właźcie w trakcie meczu!!).
    Blaszaka z monitorem do łazienki nosić?

    Co do uniwersalności to nie trzymaj tam danych (no chyba że backup), bo wcześniej czy
    później się z nimi pożegnasz (za dużo
    użytkowników).
    Do zdjęć 15'' za mały, no i kwestia matrycy (jak dla mnie tylko IPS).

    -----
    > Laptop ma być uniwersalny do wszystkiego dla całej rodziny.
    > Czyli internet, zdjęcia i montowanie filmików pamiątkowych, szkoła zdalna i gry
    też.

  • 22. Data: 2021-02-05 11:44:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-05 o 11:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > Blaszaka z monitorem do łazienki nosić?

    Omawiany laptop waży 2,5 kilo. Mój del studio 1550 też tyle waży

    Gdyby ważył poniżej kilograma to pewnie też bym na początku przynajmniej
    nosił. Teraz noszę (zdarza mi się do łazienki ;-) ) telefon czy stary
    tablet 7" do oglądania tv z UPC.

    Uwierz mi... Ten POTWÓR utkwi na biurku podpięty do prądu, myszki, i
    większego monitora.

    Trzeba się uczyć na błędach innych.

  • 23. Data: 2021-02-05 12:00:32
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 5 Feb 2021 10:59:33 +0100
    doszła do mnie wiadomość <1ifdcp1iarri8$.ra2nwh3fsnbe.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >Laptopa się kupuje kiedy potrzebujesz kompa w terenie. I 3 kanapy, stół
    >i łóżko terenu jeszcze nie robią :)

    Robią, ale w mniejszej skali, co nie zmienia faktu, że z laptopem można iść w dowolne
    miejsce, a z desktopem nie(chyba, że zastosujesz rozwiązanie, o którym pisałem
    poprzednio).
    Zdaje się, że znalazłem rozwiązanie, jest coś, co wszystkich pogodzi, człowiek
    laptopa
    nie kupi, ale będzie miał system przenośny(a raczej samobieżny):
    https://youtu.be/sUOVIAgnadk?t=27
    Też możesz takie coś zguzdrawęzić, tylko musisz sobie tory położyć między kanapami,
    stołem a wyrem, tory można składać na noc czy oprzeć o ścianę.
    Klawiaturę i mysz można montować do obudowy na przyćwy magnetyczne(tak, są takie,
    widziałem w działaniu, w środku są dwa magnesy i mechanizm obrotowy, obrót wajchy
    obraca
    jeden z magnesów i pola się znoszą), rzepy czy zwykłe przyćwy też się nadadzą, kłopot
    tylko z monitorem.
    Monitor proponuję zawiesić na sufitowych wózkach magnetycznych(minus - cały sufit
    musi
    być pokryty blachą magnetyczną, no może nie cały, ale wg potrzeb), wózek zdalnie
    sterowany pilotem lub kijem od szczotki zapieprzonym z Biedry.

  • 24. Data: 2021-02-05 12:01:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rvi2o9$pd5$1@gioia.aioe.org>
    user Poldek pisze tak:

    > Po dalszych klikaniach dotarłem do specyfikacji na stronie
    > producenta. Wychodzi, że ten droższy, który ma dysk 960 GB,
    > powinien mieć fabrycznie dysk 512 GB i 8GB RAM.
    > https://psref.lenovo.com/Detail/Legion/Lenovo_Legion
    _5_15ARH05H?M=8
    > 2B1007BPB
    >
    > Czyli konfiguracja majdrowana przez x-kom z wymienionym dyskiem i
    > RAM?

    Dysk i pamięć RAM rozszerzona na profesjonalnej linii montażowej x-kom

    od razu poczułem sie spokojniej i zasnąłem błogo

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 25. Data: 2021-02-05 12:02:53
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia 05 Feb 2021 10:05:11 GMT
    doszła do mnie wiadomość <601d1857$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    od Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> :

    >A huśtawka ogrodowa się łapie, czy jeszcze nie? :-)

    Nie, musi być huśtawka z miejszem na desktopa i UPS-a z akumulatorem od Stara, jako
    monitor gogle VR.

  • 26. Data: 2021-02-05 12:09:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rvhrrh$9on$1@gioia.aioe.org>
    user Poldek pisze tak:

    > https://www.x-kom.pl/p/602026-notebook-laptop-156-le
    novo-legion-5-1
    > 5-ryzen-7-16gb-960-rtx2060-144hz.html
    >
    > 4999,-

    ożesz
    to wchodzi 2500zł rocznie opłata
    że się nie zepsuje a potem bujaj się pan?

  • 27. Data: 2021-02-05 12:12:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Feb 2021 12:00:32 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

    > że z laptopem można iść w dowolne
    > miejsce, a z desktopem nie
    No można, tylko po co? :) I nie jest to pytanie retoryczne. Zanim
    zaczniesz z laptopem chodzić w różne miejsca, zapytaj siebie samego czy
    naprawdę musisz.
    A niezależnie od tego, czy przypadkiem nie można domowych potrzeb
    opędzić trzena tanimi lapkami plus 2 tablety ale wykorzystywanymi jako
    terminale dołączone zdalnie do dużej i wydajnej jednostki centralnej?
    Niech się wypowie jakiś znawca sieci.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 28. Data: 2021-02-05 12:33:05
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 5 Feb 2021 12:12:47 +0100
    doszła do mnie wiadomość <waxlonvi0haf$.1qq5x6gqyjhwi$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

> [...]
    >opędzić trzena tanimi lapkami plus 2 tablety ale wykorzystywanymi jako
    >terminale dołączone zdalnie do dużej i wydajnej jednostki centralnej?

    Można, nawet tani terminal za psiąt groszy ze złomu da radę.
    Ja mam w domu dwa laptopy i trzy desktopy, dzięki temu nie muszę ich nosić ze sobą,
    gdzie
    nie usiądę, to coś jest, laptop, desktop czy tablet w sraczu z prysznicem
    zapieprzonym z
    Biedry.
    Tak nawiasem mówiąc, zastanów się, jak tego ma używać cała rodzina z dziećmi, to
    zaczyna
    się prywatność, może syn czy córka czy kochanka nie chce, żeby ktoś patrzył co na tym
    laptopie robi, więc zabiera do innego pokoju, z desktopem to sporo roboty, a z
    laptopem
    pestka.
    No i następnym nawiasem mówiąc, z laptopem masz szansę uciec przed wkurzoną lochą
    karmiącą młode(jesteś na wycieczce w lesie), z desktopem się nie da, chyba, że go
    porzucisz, ale wtedy doglądający lochy odyniec tego desktopa zmasakruje.

  • 29. Data: 2021-02-05 13:13:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-05 o 12:33, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > to zaczyna
    > się prywatność,

    Jaka to prywatność kiedy każdy ma dostęp do sprzętu ;-)

    Pogódź się z tym że każdy w domu ma swój większy czy mniejszy ekranik.

    Opór jest BEZCELOWY ;-)

  • 30. Data: 2021-02-05 13:18:36
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 05.02.2021 o 12:33, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    /.../

    > Można, nawet tani terminal za psiąt groszy ze złomu da radę.

    Da albo nie da. W każdym razie wątkotwórca se rozważy mozliwości.