  • 61. Data: 2021-01-05 21:17:15
    Temat: Re: Zawracanie gitary
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 5 January 2021 at 21:10:12 UTC+1, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > To nie była katastrofa z powodu techniki, tylko z powodu wojskowego
    > braku zasad wykonywania lotów

    Zasada jest prosta i znana od Mieszka I: "Ja jestem tak ważny że nikogo nie muszę
    słuchać".

    > W cywilnym lotnictwie taki wypadek by się
    > nie wydarzył, bo... nawet by nie dostali zgody na start (z takimi
    > uprawnieniami i nieprzygotowaniem do lotu). Pilot wojskowy ma wykonać
    > rozkaz, cywilny dbać o bezpieczeństwo pasażerów.

    A o tych ruskich liderach to ci dbający piloci wiedzieli, czy tylko plotki słyszeli?

  • 62. Data: 2021-01-06 00:38:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-05, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    samo jak katastrofa Tu-154 w polskiej.

    > Wszystkim jest przykro, a nic to nie zmieni. Tak działa kultura.

    Nikomu nie jest przykro, wszyscy udają, że to norma, a bywa, że sukces.
    Indyjska kultura techniczna i okołotechniczna to już de facto standard w
    co poniektórych dziedzinach, za co ponosi z kolei odpowiedzialność
    niejaka kultura zachodnia ze swoją pazernością i krótkowzrocznością.

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2021-01-06 14:05:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 6 January 2021 at 00:38:24 UTC+1, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > co poniektórych dziedzinach, za co ponosi z kolei odpowiedzialność
    > niejaka kultura zachodnia ze swoją pazernością i krótkowzrocznością.

    Każdy, jak go zapytasz czemu wszystko jest spieprzone, odpowie że jest mu przykro. A
    że w rzeczywistości ma to w dupie, to inna sprawa.

    Wiele znaków na niebie i ziemi pokazuje ostatnio że kapitalizm się kończy, a
    Amerykanie próbują wcisnąć Zachodowi nowy system, który ma zapewnić nam przewagę w
    rozwoju nad Chinami. Nie spodziewałbym się za dużo, ale jest nadzieja że świat
    pójdzie w górę skali Laloux, znaczy ludzie zaczną poczuwać się do jakiejś
    odpowiedzialności. Taki odwrót od korporacyjnego porządku świata. Pożyjemy,
    zobaczymy.

  • 64. Data: 2021-01-07 00:55:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-06, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    Tak samo jak katastrofa Tu-154 w polskiej.

    > Każdy, jak go zapytasz czemu wszystko jest spieprzone, odpowie że jest
    > mu przykro. A że w rzeczywistości ma to w dupie, to inna sprawa.

    Jak o to zapytam, to będzie rżnął głupa, że nie wie o co chodzi. Jak
    ukonkretnię, to uda, że nie usłyszał, głupio się uśmiechnie lub wyjdzie.
    Jak zrobię awanturę (np. powiem podniesionym głosem), to coś zacznie
    robić "to solve YOUR problem", a jak ośmielę się skrytykować publicznie
    to mam spore szanse na pozew i przegraną, bo niszczę lokalny biznes.
    Przeprosi i powie, że przykro, nie więcej niż 1% i będzie to zwykle
    korpo MNC, gdzie lizneli obcych standardów.
    Normą wręcz jest serwowanie ludziom pół-działającego kitu pod szyldem
    "to serve you better". Spierniczona estakada to to oczywiście nie jest,
    ale tylko i wyłącznie ze względu na państwowy zamordyzm, starający się
    zapanować nad kulturą techniczną, a raczej kulturą pracy. Czyżbyśmy żyli
    w różnych Azjach?

> [...]
    > ludzie zaczną poczuwać się do jakiejś odpowiedzialności. Taki odwrót
    > od korporacyjnego porządku świata. Pożyjemy, zobaczymy.

    Stan na dzień obecny wydaje się taki, że jakieś 2/3 populacji uważa lub
    udaje, że uważa, że źle wykonana robota jest ok, lub dobrze wykonaną
    robotą. Nie, że wykonawcy, odbiorcy. To jest olbrzymi rynek. Nie wiem,
    jak w tej sytuacji może się cokolwiek zmienić. Ten rynek pompuje na
    Zachód deficytowe tam towary/usługi i będzie to robił póki są one tam
    deficytowe. Pompuje w pełnej krasie ich jakości. Nie wykształci się z
    dnia na dzień kilkuset tysięcy porządnych (kultura pracy) informatyków i
    paru innych grup zawodowych.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2021-01-07 09:55:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 7 January 2021 at 08:55:15 UTC+9, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    technicznej. Tak samo jak katastrofa Tu-154 w polskiej.

> [...]
    > deficytowe. Pompuje w pełnej krasie ich jakości. Nie wykształci się z
    > dnia na dzień kilkuset tysięcy porządnych (kultura pracy) informatyków i

    Stanowczo jesteśmy w innych Azjach. Tych "funkcjonalnych Azji" zresztą jest cała
    lista: Ty jesteś w strefie muslimsko-hinduskiej, ja w koreańsko-japońskiej, dalej są
    Chiny, jest Rosja, jest cały szemrany półświatek tureckopodobnych shitholi, jest
    Izrael, są różne dziwolągi jak DPRK, Bhutan, Nepal, są Filipiny, pewnie można by
    jeszcze dalej wymieniać. W kulturach korporacji wszystko jest jeszcze inaczej, a w
    Japonii i Korei są lokalne czebole które też się różnią od rzeczywistości na ulicy. W
    temacie Korei polecam lekturę: tiny.pl/r5htj choć to już dzisiaj też nieaktualne,
    tutaj trzeba czytać prace badaczy antropologów, socjologów, komentatorów
    geopolitycznych.

    No więc patrzysz na rzeczywistość z pewnej perspektywy, świata który tak zwany Zachód
    próbuje jakoś przechytrzyć. Kapitalizm (a w szczególności welfare state) nie jest
    systemem wystarczająco dobrym żeby wykonać jakościowy skok w wydajności czy tempie
    rozwoju, więc właśnie dokonujemy skoku na główkę w nieznaną wodę, próbujemy cały ten
    bajzel przerobić na Teal Organisation, czy jak to tam ktoś kiedyś nazwie. Będzie
    bolało, będą Wolni Najmici, ale jest szansa że będzie to miało jakiś sens za jedno
    czy dwa pokolenia, może więcej, kto wie.

  • 66. Data: 2021-01-07 14:48:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Jan 2021 21:10:09 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> [...]
    > nie wydarzył, bo... nawet by nie dostali zgody na start (z takimi
    > uprawnieniami i nieprzygotowaniem do lotu).

    Jestes pewien ?

    > Pilot wojskowy ma wykonać rozkaz, cywilny dbać o bezpieczeństwo pasażerów.

    Niby tak, ale jak premia od wynikow firmy zalezy ?

    J.

  • 67. Data: 2021-01-07 15:11:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Jan 2021 20:09:29 +0100, WM napisał(a):

    > Nie chcę ciągnąć tego tematu dalej, bo trudno polemizować ze
    > stereotypami dawno zdementowanymi przez historyków.
    >
    > "Historycy nadal toczą spory o to, jak wyglądała sytuacja chłopów, ale
    > kilka kwestii zdołano wyjaśnić. Chłopi nie byli niewolnikami -
    > dysponowali własnością użytkową ziemi, a majątek ruchomy był ich
    > własnością prywatną, którą mogli, z wyjątkiem zwierząt hodowlanych,
    > swobodnie rozporządzać. Mogli również zawierać umowy - słowem: zachowali
    > osobowość prawną. "

    A wyjechac ze swojej wioski mogli?
    Bo "zbiegly chlop panszczyzniany" jest pojeciem znanym.

    Umowy ... w jakim zakresie?
    Bo ziemi to chyba kupic nie mogli..

    > https://www.wilanow-palac.pl/pospolstwo_czyli_prawo_
    zycia_i_smierci_w_rzeczypospolitej.html

    A dementuja "a zabicie poddanego, własnego bądź cudzego, skutkowało
    wyłącznie koniecznością zapłacenia odszkodowania." ?

    Bo jesli tak, to i prawo do posiadania majatku jest takie sobie - choc
    jak widac - szlachta raczej respektowala.

    No i "majatek ruchomy z wyjatkiem zwierzat".
    A co z tymi zwierzetami ?

    A co z domami ? Pan przydzielil czworak i trzeba bylo w nim zyc ?

    "W Koronie większość chłopów teoretycznie nie mogła opuszczać
    gospodarstw oraz nie podlegała sądom państwowym, natomiast na Litwie
    chłopi podlegali prawu publicznemu."

    Ne nastapilo potem wyrownanie prawodawstwa ?

    J.

  • 68. Data: 2021-01-07 15:20:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Jan 2021 09:34:27 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]

    Hm, mozesz to jakos uzasadnic?
    Tzn to "sprzedawanie na zachod"?

    Ktory wiek ?

    A czy w innych europejsckich krajach bylo inaczej ?

    > To nie jest prawda, niczego nie przejęła. Pokaż mi regulacje prawne
    > spoza Cesarstwa które regulowałyby kwestie niewolnictwa.

    Moze nie bylo trzeba - przejeli i wszyscy rozumieli, ze tak ma byc.
    W Anglii by sie chyba znalazly - przed Magna Charta, a moze i po ..

    > A powiedz mi czy we Francji można było citoyenna pozbawić wolności?

    Tam wladza absolutna ponoc byla ... mowisz, ze nie ?

    5%82op%C3%B3w_w_Polsce#/media/Plik:Chenstokhov.jpg

    > Pomniki Aleksandrowi II stawiali Polacy, z autentycznej
    > wdzięczności.

    Hm, kto stawial i za co byl wdzieczny ?

    > Symetryczną propagandę uprawiała zresztą polska klasa
    > uprzywilejowana cutt.ly/ujfeleg, więc tymi pomnikami bym się nie
    > przejmował. Jak kosmici któregoś dnia uwolnią świat od polityków,
    > to też ludzie im pomników nastawiają.

    Jesli bedzie lepiej ... a jesli nie ?

    J.

  • 69. Data: 2021-01-07 16:14:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 7 January 2021 at 23:11:25 UTC+9, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > A dementuja "a zabicie poddanego, własnego bądź cudzego, skutkowało
    > wyłącznie koniecznością zapłacenia odszkodowania." ?

    Jak było komu wypłacić. Za zbiegostwo był stryczek dla całej rodziny, więc jak
    powywieszali ich od najmniejszego do największego to komu to odszkodowanie mieli
    zapłacić?

  • 70. Data: 2021-01-07 16:42:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 7 January 2021 at 23:20:59 UTC+9, J.F. wrote:
    > Hm, mozesz to jakos uzasadnic?
    > Tzn to "sprzedawanie na zachod"?

    Uzasadnienie każdego handlu jest proste: ja mam coś do sprzedania, Ty masz pieniądze
    i chcesz to kupić, ewentualnie jest jakiś trzeci koleś który jest pośrednikiem,
    kupcem, handlowcem, czy jak tam chcesz go nazwać. Czasem jest jakieś ułatwienie, w
    postaci regulacji prawnych, policji czy tam kogoś kto chroni tego porządku przed
    osobami nieuczciwymi. Czasem są przeszkadzajki, w postaci celników, zbójców, ruskich
    hakerów itd. Czego nie rozumiesz?

> [...]

    > W Anglii by sie chyba znalazly - przed Magna Charta, a moze i po ..

    > Tam wladza absolutna ponoc byla ... mowisz, ze nie ?

    Nie było pojęcia wolności jako towaru. Nie mogłeś zastawić swojej wolności, sprzedać
    jej, wydzierżawić itd. A w Polsce mogłeś, pry czym w Europie niewolników brano z
    Afryki, a w Polsce to byli lokalsi.

    5%82op%C3%B3w_w_Polsce#/media/Plik:Chenstokhov.jpg

    > Hm, kto stawial i za co byl wdzieczny ?

    Polacy. Za wolność.

    > Jesli bedzie lepiej ... a jesli nie ?

    A kto to będzie oceniał?