  • 11. Data: 2021-11-18 01:22:34
    Temat: Re: Zestaw kilku wentylatorów
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2021 01:07:05 +0100, Pawel napisał(a):

> [...]
    mperatury-do-szafy-rack-10747640134

    > Ale ten czujnik stykalby sie tylko minimalna czescia czujnika z dyskiem,
    > wiec obstawiam, ze bardziej by mierzyl temp otoczenia, a nie dysku, ale
    > specem nie jestem.

    Przyczepiasz do najcieplejszego miejsca na dysku, a od zewnątrz izolujesz.
    Choćby kilkoma wastwami taśmy izolacujnej, jeśli nie masz cienkiej pianki.
    Tylko izolacja malutka, na sam przetwornik, aby niepotrzebnie nie izolować
    też połowy dysku ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2021-11-18 02:14:53
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.11.2021 o 01:07, Pawel pisze:

    > Ale ten czujnik stykalby sie tylko minimalna czescia czujnika z dyskiem,
    > wiec obstawiam, ze bardziej by mierzyl temp otoczenia, a nie dysku, ale
    > specem nie jestem.

    NMSP... to dotknij kiedyś czajnika, jak się woda gotuje według Twojej
    teorii, nie powinieneś osiągnąć wyższej temperatury na palcu jak
    23C/średnio w kuchni :> Możesz to wypróbować, skoro nie jesteś specem.

    Po próbie też nie będziesz specem ale nabierzesz doświadczenia :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 13. Data: 2021-11-19 02:15:48
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 17.11.2021 o 19:15, Pawel pisze:
    > https://forum.corsair.com/forums/topic/152446-extern
    al-commander-pro/ -
    > tutaj pokazane, co trzeba kupic, zeby dzialalo pozaa obudowa komputera.
    Widzieliscie moze gdzies to
    https://www.amazon.com/gp/product/B000V6WD8A?pldnSit
    e=1
    w PL? Przejrzaalem wszystkie znane mi internetowe sklepy z elektronika i
    nie moglem tego znalezc.

  • 14. Data: 2021-11-19 08:11:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.11.2021 01:07, Pawel wrote:
    > Ale ten czujnik stykalby sie tylko minimalna czescia czujnika z dyskiem,
    > wiec obstawiam, ze bardziej by mierzyl temp otoczenia, a nie dysku, ale
    > specem nie jestem.

    Kup już tych wentylatorów za więcej niż dysk warty i wstydu oszczędź ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2021-11-19 11:19:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skoro istnieją obudowy USB HDD 3,5'' z wbudowanym wentylatorem, to może kupić taką
    właśnie, lub/i położyć na wentylowanej tacy w
    rodzaju podstawek pod laptopa.

  • 16. Data: 2021-11-19 21:39:51
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 19.11.2021 o 11:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > Skoro istnieją obudowy USB HDD 3,5'' z wbudowanym wentylatorem, to może
    > kupić taką właśnie, lub/i położyć na wentylowanej tacy w rodzaju
    > podstawek pod laptopa.
    Szczerze mówiąc, obudów z wiatrakiem, to nie widziałem, chyba że masz na
    mysli obudowy typu NAS z miejscem na kilka dysków, to wtedy widziałem
    takie. Rozważałem kupno takiej obudowy typu NAS, ale one są za duże(i za
    drogie) jak na ilość miejsca, jakim dysponuje na półce.

    Co do podstawek chłodzących pod laptopa, to był pierwszy pomysł na jaki
    wpadłem. Ten pomysł ma jeden minus. Nie byłem w stanie wyłączyć wiatraka
    z poziomu systemu, odcinając zasilanie na USB. Sprawdzałem to na
    podstawce, jakiej obecnie używam. Niby system raportuje, że zasilanie
    odcięte, a wiatraki się nadal kręcą.
    Nie znam specyfikacji USB, więc nie wiem, czy system rozpoznaje
    urządzenie które tylko pobiera prąd z USB za urządzenie.

    Zależy mi na możliwości wyłączenia zasilania wiatraków, bo przez
    większość czasu taki dysk byłby w stanie uśpienia (temp pewnie bylaby
    niewiele wyższa od temperatury otoczenia), a jakby byl potrzebny, to
    pewnie by chodzil ze 24-48h non stop i wtedy trzeba by go chlodzic.

    Do tego trzeba by zainwestować w listwę zarządzającą, co jest bardzo
    drogim rozwiązaniem, ewentualnie gniazdko zarządzalne na Wifi (nie
    widzialem pojedynczego gniazdka, ktorym mozna sterowac po ethernecie,
    lub USB). Nie jestem zwolennikiem technologii bezprzewodowej, jeśli jest
    możliwość użycia kabla. Po prostu jest to rozwiązanie znacznie
    stabilniejsze.

  • 17. Data: 2021-11-20 01:01:02
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 19.11.2021 o 02:15, Pawel pisze:
> [...]
    e=1
    > w PL? Przejrzaalem wszystkie znane mi internetowe sklepy z elektronika i
    Znalazlem cos takiego
    https://botland.com.pl/przejsciowki-usb/1901-przewod
    -usb-a-z-wtykiem-1x5-03m-5904422302207.html

    Czy mozecie mi powiedziec, czy to jest to samo co na amazonie? Z wygladu
    wyglada na to samo, ale moze w srodku sie czyms rozni? Kolejnosc kabli
    pozamieniana, jakis konwerter w srodku. Sam nie wiem. Te wtyczki nie sa
    duze, wiec nie wiem, czy zmiescilaby sie tam jakas dodatkowa elektronika.

  • 18. Data: 2021-11-20 10:56:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 20 listopada 2021 o 01:01:05 UTC+1 Pawel napisał(a):
> [...]
    > pozamieniana, jakis konwerter w srodku. Sam nie wiem. Te wtyczki nie sa
    > duze, wiec nie wiem, czy zmiescilaby sie tam jakas dodatkowa elektronika.

    To samo, ta sama kolejność kabli (a jakby nie, to i tak łatwo zamienić).
    Nawet pewnie ta sama długość, ten na botland nie wygląda na 30cm, chyba że to
    "zdjęcie ilustracyjne".
    Za te 9$ z amazona to bym Ci taki kabelek sam zrobił ;>
    Ale 6zł można zapłacić (pewnie wysyłka drożej).

  • 19. Data: 2021-11-20 23:52:35
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-19 o 21:39, Pawel pisze:

> [...]
    > takie. Rozważałem kupno takiej obudowy typu NAS, ale one są za duże(i za
    > drogie) jak na ilość miejsca, jakim dysponuje na półce.

    https://allegro.pl/oferta/obudowa-hdd-ssd-i-tec-camy
    safedual35-usb-3-0-11157742366
    Mam domu obudowę na jeden HD z wentylatorem.
    Ale brak na niej nazwy producenta.

> [...]
    > lub USB). Nie jestem zwolennikiem technologii bezprzewodowej, jeśli jest
    > możliwość użycia kabla. Po prostu jest to rozwiązanie znacznie

    Jak ma być tanio to zamiast obudowy kumulującej temperaturę zostaw
    goły dysk w przewiewnym miejscu. A podepnij przelotką USB3-SATA.
    Tylko pamiętaj że dla dysków 3,5 cala przelotka musi mieć zasilanie.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2021-11-21 04:27:51
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 20.11.2021 o 23:52, RadoslawF pisze:

    > https://allegro.pl/oferta/obudowa-hdd-ssd-i-tec-camy
    safedual35-usb-3-0-11157742366

    Ale to jest obudowa na dwa dyski.

    > Mam domu obudowę na jeden HD z wentylatorem.
    > Ale brak na niej nazwy producenta.

    A moglbys zerknac na jakies oznaczenia tej obudowy? Jakis model, albo
    moze SMART cos wiecej pokazuje. Ewentualnie podrzucic zdjecie na maila.
    Moze wyszukiwanie po zdjeciu by cos wskazalo.
    A jak duze dyski obsluguje ta obudowa? Z tego co wiem, zwykle obudowy
    USB maja limit wielkosci dyskow(Mam jedna, ktora obsluguje max 4TB), a
    te drozsze, ktore obsluguja jakas tam funkcje, to wtedy obsluguja
    wszystkie wielkosci dyskow.

    > Jak ma być tanio to zamiast obudowy kumulującej temperaturę zostaw
    > goły dysk w przewiewnym miejscu. A podepnij przelotką USB3-SATA.
    > Tylko pamiętaj że dla dysków 3,5 cala przelotka musi mieć zasilanie.

    Najprawdopodbniej na tym sie skonczy, bo skoro zimą temp jest tak
    wysoka, to latem pewnie bedzie duzo wyzsza.