  • 31. Data: 2023-01-29 11:51:10
    Temat: Re: Zimówki wielosezon problemy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    [...]

    > Ale i tak wszystko na tym co było - nie przypominam sobie czy to były
    > letnie czy jakieś wielosezonowe nawet na początku lat 90.

    Widać się nie interesowałeś po prostu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2023-01-29 17:07:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hello cef,
    >
    > Thursday, January 26, 2023, 7:13:28 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Widać się nie interesowałeś po prostu.

    Sądzisz, że był wtedy jakiś wybór?
    Myślę, że nie było bo pewnie bym się zainteresował.
    Przejście na bezdętkowe zarejestrowałem. :-)

  • 33. Data: 2023-01-29 20:29:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Sunday, January 29, 2023, 5:07:10 PM, you wrote:

    > Sądzisz, że był wtedy jakiś wybór?

    Wybór zaczął się za czasów Wilczka, czyli końcówka lat 80-tych. 10 lat
    później zarówno Dębica jak i Olsztyn już produkowały własne zimówki

    > Myślę, że nie było bo pewnie bym się zainteresował.
    > Przejście na bezdętkowe zarejestrowałem. :-)

    Wystarczyło się zainteresować i pojeździć do gumiarzy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2023-01-30 12:36:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Wybór zaczął się za czasów Wilczka, czyli końcówka lat 80-tych. 10 lat
    > później zarówno Dębica jak i Olsztyn już produkowały własne zimówki

    > Wystarczyło się zainteresować i pojeździć do gumiarzy.

    Być może nie pamiętam, bo nie jeździłem wtedy własnym autem,
    ale też na początku lat dziewięćdziesiątych nie było
    jakiegoś zbiorowego pędu do zimówek.

  • 35. Data: 2023-01-30 16:00:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 Jan 2023 20:29:47 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wybór zaczął się za czasów Wilczka, czyli końcówka lat 80-tych. 10 lat
    > później zarówno Dębica jak i Olsztyn już produkowały własne zimówki

    Co gorsza zaczeli produkowac "letnie".

    Pierwszy raz zaczalem narzekac na opony marki Kormoran,
    jak sie okazalo, ze zimą na narty mialy wiecej problemow
    niz stare.
    A stare nawet nie wiem jakie były ... Stomil ? D-124?
    To byl chyba popularny model pod koniec PRL.

    J.

  • 36. Data: 2023-01-30 16:56:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Jan 2023 12:36:36 +0100, cef wrote:

    > Być może nie pamiętam, bo nie jeździłem wtedy własnym autem,
    > ale też na początku lat dziewięćdziesiątych nie było
    > jakiegoś zbiorowego pędu do zimówek.

    Pędu nie bylo, bo doswiadczeni kierowcy wiedzieli,
    ze na "zwyklych" sobie radzili i zimą.

    A potem przyszedl zonk, jak sie spotkaly "prawdziwie letnie" opony z
    zimą :-(

    W dodatku jakas moda/zmowa sie zrobiła u producentow - oni by chcieli
    robic tylko letnie i zimowe.
    W Europie, bo w USA to sezonowe byly tylko nieliczne wyjatki.
    Amerykanie bardziej odporni/pragmatyczni?

    Do tego doszlo, ze opona Nokian WR w Europie była zimowa, a
    w USA "zwykła".
    Ale czy to ta sama opona? Rynki rozłączne ...

    J.

  • 37. Data: 2023-02-01 22:32:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Co gorsza zaczeli produkowac "letnie".
    > Pierwszy raz zaczalem narzekac na opony marki Kormoran,

    Chyba letnie. Kormoran Winter były bardzo przyzwoite - nigdy się nie
    zakopałem.

    > jak sie okazalo, ze zimą na narty mialy wiecej problemow
    > niz stare.
    > A stare nawet nie wiem jakie były ... Stomil ? D-124?

    Przestań - kartoflaki z purchlami.

    > To byl chyba popularny model pod koniec PRL.

    Straszny syf. Nie rozumiem, skąd u Ciebie takie zachwyty.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2023-02-02 07:36:16
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Chyba letnie. Kormoran Winter były bardzo przyzwoite - nigdy się nie
    > zakopałem.

    Jakoś kojarzę, że były świetne na kopnym śniegu - lepsze nawet od
    niektórych premium, natomiast tragiczne na mokrym i nie najlepsze na
    suchym asfalcie - podobnie zresztą jak Frigo.

    Pozdrawiam - mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 39. Data: 2023-02-02 09:03:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Thursday, February 2, 2023, 7:36:16 AM, you wrote:

    > Jakoś kojarzę, że były świetne na kopnym śniegu - lepsze nawet od
    > niektórych premium, natomiast tragiczne na mokrym i nie najlepsze na
    > suchym asfalcie - podobnie zresztą jak Frigo.

    Do Poldka wystarczające. Na pewno lepsze w zimie od D124, umiłowanych
    przez J.F.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2023-02-02 16:17:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Feb 2023 22:32:48 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Chyba letnie. Kormoran Winter były bardzo przyzwoite - nigdy się nie
    > zakopałem.

    Tak tak, letnie. Kupilem "opony", i sie okazaly, ze one sie nadaja na
    9 miesiecy :-)

    A co do "nigdy" ... a gdzie jezdziles?
    Bo wlasnie mialem przygode - opad z 10cm sniegu, i na gorze 1cm lodu.
    Pod naciskiem koła skorupa pęka ...

    > Przestań - kartoflaki z purchlami.

    Ty trafiles na purchle, a ja nie mialem powodu narzekac.
    Tylko sie zuzyly i trzeba bylo nowe :-)

    > Straszny syf. Nie rozumiem, skąd u Ciebie takie zachwyty.

    Jesli dojezdzalem do Zielenca czy Karpacza, to na co narzekac?

    J.