  • 11. Data: 2021-09-06 13:49:50
    Temat: Re: Złącze DC zamiast gniazda zapalniczki
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.09.2021 o 13:41, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    slonka-amass-oryginal-9848855322

    lonka-amass-oryginal-9848559680

    tyk-przykrecany-amass-10793540046

    > Mam dokładnie takie jak w linkach. Osłonka trzyma na mur, 2.5mm2
    > spokojnie zmieścisz. Ale przewód miałem płaski, rozdzielony na dwa i
    > wzmocniony termokurczem aby się dalej nie rozdzielał (osłonka ma dwa
    > otwory naprzeciwko pinów). Problem braku wersji żeńskiej na panel
    > rozwiązałem wklejając zwykłe złącze Poxipolem. Partyzantka, ale działa.
    > Tak w ogóle, to bardzo porządne złącza. W świecie powszechnego badziewia
    > aż wzmacniają chęć do życia :-)

    To jeszcze dorzucę:

    https://www.bto.pl/produkt/66897/xt60-panel-mounting
    -kit-bez-wtyczek

    P.P.

  • 12. Data: 2021-09-06 15:57:18
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

> [...]

    > spokojnie zmieścisz. Ale przewód miałem płaski, rozdzielony na dwa i
    > wzmocniony termokurczem aby się dalej nie rozdzielał (osłonka ma dwa

    A, ok, widzę już na innym zdjęciu. To faktycznie płaski będzie lepszy.
    Inna sprawa, że nie mogę nigdzie znaleźć płaskiej linki 2.5mm2 w podwójnej
    izolacji. Są jedynie kable głośnikowe. Jakiego dokładnie ty użyłeś?

> [...]
    > złącze Poxipolem. Partyzantka, ale działa. Tak w ogóle, to bardzo
    > porządne złącza. W świecie powszechnego badziewia aż wzmacniają chęć do

    No to miejmy nadzieję, że się sprawdzą :)

    > https://www.bto.pl/produkt/66897/xt60-panel-mounting
    -kit-bez-wtyczek

    To pasuje też do wersji żeńskiej, czy tylko do męskiej?

    --
    Zajączek miał ochotę na seks. Idzie przez las i szuka partnerki. Spotyka
    zwiniętego w kłębek jeża. Obchodzi go dookoła i zupełnie nie może się

  • 13. Data: 2021-09-06 16:36:12
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > A, ok, widzę już na innym zdjęciu. To faktycznie płaski będzie lepszy.
    > Inna sprawa, że nie mogę nigdzie znaleźć płaskiej linki 2.5mm2 w podwójnej
    > izolacji. Są jedynie kable głośnikowe. Jakiego dokładnie ty użyłeś?

    Trafiłeś :-)

    > No to miejmy nadzieję, że się sprawdzą :)

    -kit-bez-wtyczek

    > To pasuje też do wersji żeńskiej, czy tylko do męskiej?

    Nie używałem. Napisali, że pasuje.

    P.P.

  • 14. Data: 2021-09-07 00:46:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:a9a6e347-a629-4197-9ba6-229a9200f4b0n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > A po co grubasek DA-15, nie styknie DE-9? Ew. DE-15?

    DE-9 ma za małą siłę rozpinania oraz jest dla mięczaków ;)
    DA-15 biorę narożne po trzy na plus i minus to zostaje 9

    DE-15 mocno rozważam bo są zwały tych kabli na złomie.

    > Skoro starczą 2 styki na przewód?
    > Mocniej trzyma czy w obudowę od DE-9 nie wejdzie przetwornica
    > (MAX232 wchodzi)?

    Przetwornica jest klockiem z amelinium.
    kabel dochodzi do DA-15

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 15. Data: 2021-09-07 10:11:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Sep 2021 16:52:33 -0700 (PDT), M M wrote:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_4165
    > Pamiętam z dzieciństwa (wczesne lata 80-te) że w samochodzie Wartburg było takie
    gniazdo.
    > Pewniej trzymało od "zapalniczki" - i komu to przeszkadzało...

    Wartburga nie pamietam, ale jakies podobne gniazdo to kiedys mi sie
    trafilo. Zachodzilem w glowe, co to, taka niby zapalniczka ... mini?

    Ale obawiam sie, ze cena nie bedzie mala, skoro slabo popularne.

    A propos ... gniazdo zapalniczki czesto mialy "boczne blaszki" od
    srodkowego styku. Bimetaliczne chyba nawet.
    I tak mi to dziwnie wygladalo, jakby wtyczka od innego urzadzenia
    mogla zwarcie zrobic swoimi bocznymi stykami. Ale widac nie.

    Wtyki i gniazda do notebookow czesto przenosily nawet wiecej.
    Taki np "stary Dell" - z trzecim pinem w srodku.

    A teraz ... USB-C, tylko bez wlasciwego zasilacza to grozi
    przypadkowym uszkodzeniem sprzetu.

    J.

  • 16. Data: 2021-09-07 12:22:45
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Trafiłeś :-)

    No to biorę :)

    Swoją drogą prawie się właśnie wkopałem.

    https://allegro.pl/oferta/kabel-przewod-glosnikowy-m
    iedziany-2x-2-5mm-polski-7437289460

    W tytule jak byk MIEDZIANY. Cena też taka, jak kabla miedzianego a nie
    CCA, a jednak to jest CCA a nie miedź.

    --
    Nad brzegiem Nilu spotykają się dwa krokodyle.
    - No i jak poszło dzisiaj polowanie?

  • 17. Data: 2021-09-07 12:28:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Arnold,

> [...]
    iedziany-2x-2-5mm-polski-7437289460
    > W tytule jak byk MIEDZIANY. Cena też taka, jak kabla miedzianego a nie

    Czyli ani miedziany ani polski (w Polsce nie produkuje się CCA).
    Osobiście nić do CCA, jako głośnikowych, nie mam. Zacisnę końcówki i z
    głowy. Ale za cenę miedzi wolę jednak miedź.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2021-09-07 13:23:15
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Czyli ani miedziany ani polski (w Polsce nie produkuje się CCA).
    > Osobiście nić do CCA, jako głośnikowych, nie mam. Zacisnę końcówki i z
    > głowy. Ale za cenę miedzi wolę jednak miedź.

    No właśnie...

    Sam czasem używam CCA, a czasem nawet kabla stalowego -- bo długi i tani,
    kupiłem kiedyś 100m kabla telefonicznego (stalowego) za 10zł. Kwestia
    zastosowania, do którego dany kabel wystarczy.

    --
    - Mamusiu, jezdem w ciąży.
    - Bój się Boga! Dwa miesiące przed maturą, a ty mówisz "jezdem" ?

  • 19. Data: 2021-09-07 13:33:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Arnold,

> [...]
    > kupiłem kiedyś 100m kabla telefonicznego (stalowego) za 10zł. Kwestia
    > zastosowania, do którego dany kabel wystarczy.

    Jakiś czas temu szlag trafił konwerter w antenie satelitarnej. Kazałem
    sobie założyć nowy, poczwórny i do tego pociągnąć 4 kable.

    ,,Panie, tylko czysta mieć OFC! Teraz końkurencja stalowe pakuje,
    rdzewieje to po roku!" - zgodziłem się. Zdemontowaliśmy stary i patrzę
    - stalowy z grubą żyłą środkową (oczywiście miedziowaną). Miało to
    kilkanaście lat i żadnego śladu rdzy czy innej korozji. Rewelacyjnie
    się zarabiało wtyczki, bo żyłę środkową ciężko przypadkowo przeciąć.
    Nowe przewody trzeba było poprawiać, bo ledwie człek musnął a już
    się ułamywał środek.
    Mina montera jak zobaczył stalowy kabel po kilkunastu latach -
    bezcenna.

    Niedługo później zmieniłem konwerter na multi - 4 programy na jednym
    kabelku + bonusik - podwójny konwerter na dwa dodatkowe gniazda. Można
    nagrywać 3 programy i oglądać czwarty a jeszcze dodatkowo drugi
    dekoder podłączyć. Mniejsze od poprzedniego quada...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2021-09-07 16:04:34
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

> [...]

    > się zarabiało wtyczki, bo żyłę środkową ciężko przypadkowo przeciąć.
    > Nowe przewody trzeba było poprawiać, bo ledwie człek musnął a już

    No właśnie, widocznie w tym zastosowaniu kabel stalowy sprawdził się
    lepiej. Prądy przecież nie idą tam praktycznie żadne, a właściwości
    mechaniczne miał lepsze.

    Mnie stalowy denerwuje, bo jest sztywny, poza tym ciężko się go lutuje,
    ale jeśli ma być obrany i założone zaciskane złącze, to pewnie będzie
    lepszy od miedzianego właśnie z tego powodu, że jest sztywniejszy i
    twardszy.

    Postęp :)

    --
    Przychodzi kogut do kurnika... Patrzy... Nie ma ani jednej kury.
    Idzie do restauracji... Patrzy... Kury kręcą się na rożnie.