  • 21. Data: 2021-09-07 16:14:05
    Temat: Re: Złącze DC zamiast gniazda zapalniczki
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/7/2021 o 1:23 PM, Arnold Ziffel pisze:

    > No właśnie...
    >
    > Sam czasem używam CCA, a czasem nawet kabla stalowego -- bo długi i tani,
    > kupiłem kiedyś 100m kabla telefonicznego (stalowego) za 10zł. Kwestia
    > zastosowania, do którego dany kabel wystarczy.

    To ja szukałem przez dobre 2 godziny uszkodzenia na 20m kablu
    telefonicznym, który położyłem pod tynk zanim się zorientowałem
    że te 20m ma ponad 35R z 2 żył na jednym końcu zwartym rezystancji
    i mój miernik na teście ciągłości nie pokazuje zwarcia...

    Do transmisji RS485 57600 bps spokojnie starcza ale
    zasilić tym nic się nie da sensownie >100mA...

    Teraz jak chcę kupić skrętkę czy telefoniczny
    pytam z góry czy to miedziane w 100%.
    Nie kupuję w marketach itp. tylko w sensownej hurtowni
    elektrycznej.

    --
    pzdr, j.r.

  • 22. Data: 2021-09-07 17:22:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Sep 2021 16:14:05 +0200, Rutkowski, Jacek wrote:

> [...]
    > że te 20m ma ponad 35R z 2 żył na jednym końcu zwartym rezystancji
    > i mój miernik na teście ciągłości nie pokazuje zwarcia...

    Masakra.
    Chinski telefoniczny :-)

    Choc nasze ... tez wiele lat temu byly ciekawe - jakby tasiemka miedzi
    owinieta wokol nitki.

    J.

  • 23. Data: 2021-09-07 19:07:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Arnold,

    > No właśnie, widocznie w tym zastosowaniu kabel stalowy sprawdził się
    > lepiej. Prądy przecież nie idą tam praktycznie żadne, a właściwości
    > mechaniczne miał lepsze.

    Elektryczne też - to był gruby kabel...

    > Mnie stalowy denerwuje, bo jest sztywny, poza tym ciężko się go lutuje,

    F się nie lutuje. Nakręcasz i koniec.

    > ale jeśli ma być obrany i założone zaciskane złącze, to pewnie będzie
    > lepszy od miedzianego właśnie z tego powodu, że jest sztywniejszy i
    > twardszy.

    Dokładnie. A nie, że czubek zostaje Ci w gniazdku i kombinuj teraz,
    żeby go wyjąć.

    Podstęp ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2021-09-07 19:31:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-07 o 17:22, J.F pisze:

    > Masakra.
    > Chinski telefoniczny :-)
    >
    > Choc nasze ... tez wiele lat temu byly ciekawe - jakby tasiemka miedzi
    > owinieta wokol nitki.
    Ale tylko skrętka od aparatu do słuchawki,żeby było dpowiednio giętki i
    odporny na zginanie. Kable co szły w ścianach miałeś z miedzi druty a
    nie linka.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2021-09-09 12:49:22
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Elektryczne też - to był gruby kabel...

    Ale przecież nie miał lepszych właściwości elektrycznych od miedzianego
    kabla o tej samej średnicy.

    > F się nie lutuje. Nakręcasz i koniec.

    Tak, wiem. Ale jak trzeba lutować, to denerwuje.

    > Dokładnie. A nie, że czubek zostaje Ci w gniazdku i kombinuj teraz,
    > żeby go wyjąć.

    A jeszcze lepiej, jak próbujesz założyć miedzianą linkę (a nie drut) w F.
    To dopiero porażka, a zdarzyło mi się, bo nie miałem nic innego pod ręką,
    a potrzebowałem zrobić to na szybko. Pocynowałem żyłę, ale to też rzeźba.

    --
    Na egzaminie na uczelnie o profilu informatycznym pytaja się nowego
    kandydata jakie zna komedy jakiegos jezyka programowania.

  • 26. Data: 2021-09-09 12:52:20
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Rutkowski, Jacek <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > że te 20m ma ponad 35R z 2 żył na jednym końcu zwartym rezystancji
    > i mój miernik na teście ciągłości nie pokazuje zwarcia...

    No coś takiego ;)

    Mierzyłem tym kablem temperaturę na dnie studni (nie pamiętam już jakim
    czujnikiem ale na pewno analogowym, chyba PT100 albo PT1000, raczej nie
    termistor). Użyłem połączenia czteroprzewodowego i odejmowałem rezystancję
    żył, ale zmiana rezystancji kabla pod wpływem temperatury była większa niż
    zmiana rezystancji czujnika.

    --
    Jego zona zajmowala się zmienianiem poscieli:
    - Moja zona Eulalia (autentyk!), niejednokrotnie dziewica, nie bedzie

  • 27. Data: 2021-09-09 12:53:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Jest standard gniazd samochodowych mini. Ale nie kosztuje 3-4 PLN
    > https://allegro.pl/oferta/komplet-mini-gniazdo-zapal
    niczki-wtyk-12v-24v-5076830056

    Już wybrałem XT60. Przyszło 20 kompletów, może starczy na wszystko :)

    --
    Lekarka będąc za sprawą w urzędzie, zauważyła urzędnika, który śliniąc
    palce liczył otrzymaną właśnie pensję.

  • 28. Data: 2021-09-09 18:16:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP we Włoszech był podstandard zapalniczek mini.
    Pewnie pasowało designersko do mini tablic i do cwałującego konia;-).

    -----

  • 29. Data: 2021-09-11 18:55:48
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.09.2021 o 10:11, J.F pisze:

    > Wartburga nie pamietam, ale jakies podobne gniazdo to kiedys mi sie
    > trafilo. Zachodzilem w glowe, co to, taka niby zapalniczka ... mini?
    >
    > Ale obawiam sie, ze cena nie bedzie mala, skoro slabo popularne.

    Na All jako "wtyk zapalniczki mini"

    --
    Czarek