  • 11. Data: 2023-02-06 11:22:37
    Temat: Re: anemometr lub presostat z wifi
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-06, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Z moją "wiedzą" różnica temperatury w takim wywiewie musi mieć podstawę
    > do "czegoś". Co da pomiar 21C czy 15C skoro nie definiuje to przewiewu a
    > tylko mierzy temperaturę? OK, można się posiłkować na wlocie i wylocie
    > ale w przypadku braku "przewiewu przy dużych różnicach temperatur in/out
    > będziesz miał skrajne wskazania, zupełnie tak, jak by był przewiew.

    Pierwszy termometr jest np. na metalowym pasku ogrzewanym małym
    rezystorkiem. Temperatura tego paska będzie zależna od prędkości
    przepływu - będzie zachodziła konwekcja wymuszona z odbiorem ciepła
    przez przepływające powietrze z tego paska, lub swobodna bez przepływu.

    Drugi termometr dajesz np. pod pierwszym (parę centymetrów wystarczy).
    Mierzy on tylko temperaturę przepływającego powietrza. Będzie ona
    niezależna od prędkości przepływu jeśli nie będzie tam żadnej
    kondesacji.

    > Moim zdaniem, spróbowałbym z jakimś wentylatorem od kompa/zasilacza z
    > wykastrowaną elektroniką. Tam jest najczęściej BLDC więc w zasadzie
    > "wieczne" i tanie oraz kręci się przy słabym wietrze. W sumie, w weekend
    > nawet sam to sobie sprawdzę :)

    Trochę musi być tego wiatru, ale może styknie.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2023-02-06 13:51:35
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

> [...]
    > przepływu - będzie zachodziła konwekcja wymuszona z odbiorem ciepła
    > przez przepływające powietrze z tego paska, lub swobodna bez przepływu.

    Rozbić żarówkę, wstawić ją do kanału, puścić niewielki prąd ze źródła
    prądowego. Prąd będzie grzał, przepływ będzie chłodził, ustali się
    równowaga. Oporność wolframu zależy od temperatury, więc napięcie na
    żarówce będzie zależne od przepływu.

    Paweł

  • 13. Data: 2023-02-06 14:16:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > Mierzy on tylko temperaturę przepływającego powietrza. Będzie ona
    > niezależna od prędkości przepływu jeśli nie będzie tam żadnej

    A co w przypadku, kiedy temperatura powietrza będzie równa podgrzanej
    blaszce, lub wyższa? Zakładasz w rozumieniu, że temperatury _zawsze_
    będą różne a tak nie będzie, zatem zyskasz zawsze błędny odczyt lub stan
    zerowy, kiedy nie będzie zerowy.

    > Trochę musi być tego wiatru, ale może styknie.

    Na upartego można zrobić "dekielek" w postaci wychylającej się
    membrany/przepony/cokolwiek i zastosować pomiar w sensie czujnika, czy
    to magnetyczny, oporowy, poziomowy czy optyczny...chociaż z optyką bym
    nie kombinował bo tam na pewno jakieś kurze/dymy latają :) Z pewnością
    jest tutaj sporo zabawy ale ile tam jest m/s to wie właściciel.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2023-02-06 14:24:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie kombinował bo tam na pewno jakieś kurze/dymy latają :) Z pewnością
    > jest tutaj sporo zabawy ale ile tam jest m/s to wie właściciel.

    Ciekawe jak by coś takiego podłączyć?
    https://allegro.pl/oferta/przeplywomierz-powietrza-v
    w-06a906461g-0280218060-6952227914
    niestety nie mam tego pod ręką.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2023-02-06 15:03:38
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Dlaczego z tą kacapską kurwą gadasz?

    Już ci stary pierdzielu pisałem, że to jest grupa o elektronice i jeśli
    już musisz srać to wal w swoje pampersy, a nie zasmradzaj grupę.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 16. Data: 2023-02-06 17:12:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 6 lutego 2023 o 15:03:40 UTC+1 Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
    > "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    > Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
    > Ja chcę pić w wolnym kraju, niech żyje POLEXIT!
    Czapkę zdejmij zapity kacapie jaka Panem się kontaktujesz. Miałeś mnie do kfa
    wsadzić. Kiedy kacap kłamie? Jak tylko zapita mordę otwiera.

  • 17. Data: 2023-02-06 18:21:08
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Czapkę zdejmij zapity kacapie jaka Panem się kontaktujesz. Miałeś mnie do kfa
    wsadzić. Kiedy kacap kłamie? Jak tylko zapita mordę otwiera.

    Zasrany dziadu jesteś w FK-e na grupie polityka.
    Nie wiedziałem sklerotyku, że ci odpierdoli tak, że z twoimi zasranymi
    wizjami zaczniesz szambo robić na elektronice.

    Ale już zakładam filtr na elektronikę, więc się nie wysilaj z pisaniem
    tu do mnie bo ci gówna z pampersów wyciekną.

  • 18. Data: 2023-02-06 18:54:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 6 lutego 2023 o 18:21:53 UTC+1 Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
    > "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    > Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
    > Ja chcę pić w wolnym kraju, niech żyje POLEXIT!
    Wypierdalaj kacapski psie.

  • 19. Data: 2023-02-07 00:37:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-06, Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl> wrote:

> [...]
    > prądowego. Prąd będzie grzał, przepływ będzie chłodził, ustali się
    > równowaga. Oporność wolframu zależy od temperatury, więc napięcie na

    Dobry pomysł, ale nie żarówkę, a wziąć po prostu pt100 lub pt1000 i
    zrobić to samo. Nawet nie trzeba będzie kalibrować.
    Nb. widzę, że RTD są również z wolframu, ale też z niklu, który ma z tej
    trójki najwiekszy współczynnik R/deg C.

    Z tym, że to chyba by trzeba było robic przy stałym napięciu i
    odczytywać zmiany w natężeniu. Jest coś prostego co da się to dalej
    obrobić i podpiąć pod jakąś popularną automatykę domową?

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2023-02-07 00:45:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-06, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > blaszce, lub wyższa? Zakładasz w rozumieniu, że temperatury _zawsze_
    > będą różne a tak nie będzie, zatem zyskasz zawsze błędny odczyt lub stan

    Jak może być kiedykolwiek wyższa, jesli to to samo powietrze z tym że
    jeden sensor jest podgrzewany?

> [...]
    > nie kombinował bo tam na pewno jakieś kurze/dymy latają :) Z pewnością
    > jest tutaj sporo zabawy ale ile tam jest m/s to wie właściciel.

    O optycznym też pomyślałem. Optyka musiałaby być taka, żeby pozwalała na
    pewien zakres wartości i z tym może być trochę cyrków. Ale jakiś
    magnetyczny, albo pojemnościowy, czemu nie.

    --
    Marcin