  • 21. Data: 2023-02-07 00:47:48
    Temat: Re: anemometr lub presostat z wifi
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [....]

    Nie. Przy wyżej temperaturze, wskaże mniejszy przepływ.

    > Dobry pomysł, ale nie żarówkę, a wziąć po prostu pt100 lub pt1000 i
    > zrobić to samo. Nawet nie trzeba będzie kalibrować.
    > Nb. widzę, że RTD są również z wolframu, ale też z niklu, który ma z tej
    > trójki najwiekszy współczynnik R/deg C.
    >
    > Z tym, że to chyba by trzeba było robic przy stałym napięciu i
    > odczytywać zmiany w natężeniu. Jest coś prostego co da się to dalej
    > obrobić i podpiąć pod jakąś popularną automatykę domową?

    Podpięcie nie jest problemem. Nadal problemem jest zmienna temperatura
    in/out zupełnie niezależna od przepływu powietrza.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-02-07 00:53:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-06, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Ciekawe jak by coś takiego podłączyć?
    > https://allegro.pl/oferta/przeplywomierz-powietrza-v
    w-06a906461g-0280218060-6952227914
    > niestety nie mam tego pod ręką.

    O, to by się mogło nadawać. Wygląda, że jest własnie termiczny. W każdym
    razie są i termiczne:
    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/przepl
    ywomierz-jak-dziala-rodzaje-najczestsze-awarie/t8rkk
    9t

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2023-02-07 00:54:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]

    > Jak może być kiedykolwiek wyższa, jesli to to samo powietrze z tym że
    > jeden sensor jest podgrzewany?

    A jeśli na dworze jest +50C/south i wszystko "głupieje" bo mamy reverse
    mode?

    > O optycznym też pomyślałem. Optyka musiałaby być taka, żeby pozwalała na
    > pewien zakres wartości i z tym może być trochę cyrków. Ale jakiś
    > magnetyczny, albo pojemnościowy, czemu nie.

    Prędzej G-sensor albo jakiś "oporowy" co się sprawdziło już dawno temu :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2023-02-07 01:02:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > razie są i termiczne:
    > https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/przepl
    ywomierz-jak-dziala-rodzaje-najczestsze-awarie/t8rkk

    Hmm, odrobiłeś homeworking i się liczy :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-02-07 01:03:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-06, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
    > [....]
    >
    > Nie. Przy wyżej temperaturze, wskaże mniejszy przepływ.

    I po to jest ten drugi czujnik co mierzy temperaturę samego powietrza. Z
    tym, że nie jest on potrzebny jeśli zalezy nam wyłącznie na rejestracji
    zmian, chyba, że zmiany przepływu zachodzą równie wolno jak zmiany
    temperatury otoczenia.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2023-02-07 01:08:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-07, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
    > [...]
    w-06a906461g-0280218060-6952227914

    ywomierz-jak-dziala-rodzaje-najczestsze-awarie/t8rkk
    9t

    > Hmm, odrobiłeś homeworking i się liczy :)

    To cenna informacja bo w ogóle nie byłem świadom, że cos takiego
    wystepuje. Jak się szuka przepływomierzy na alim to wyskakują głównie
    cieczowe lub ręczne lub z wy..ną w kosmos ceną. A np. takie coś:
    https://allegro.pl/oferta/przeplywomierz-0280218060-
    0281002403-06a906461g-10424450172

    to gotowy moduł do instalacji. Może sie przydać w jakimś projekcie.
    Tylko jaką to to ma charakterystykę?

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2023-02-07 01:33:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > tym, że nie jest on potrzebny jeśli zalezy nam wyłącznie na rejestracji
    > zmian, chyba, że zmiany przepływu zachodzą równie wolno jak zmiany

    No, od świtu do zmierzchu :) Szczególnie latem :)... gdzie w nocy masz
    +10C a w południe +35C :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2023-02-07 01:49:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    0281002403-06a906461g-10424450172

    > to gotowy moduł do instalacji. Może sie przydać w jakimś projekcie.

    Hmm, ja podałem to z obudową
    https://allegro.pl/oferta/przeplywomierz-powietrza-v
    w-06a906461g-0280218060-6952227914
    w podobnej cenie... pisząc, ze nie mam tego pod ręką żeby spróbować.

    To oczywiście "nówka" ale może pytacz ma możliwość kupienia na szrocie
    za 5/10zł i spróbowania? Ja bym spróbował, jeśli miałbym potrzebę.

    BTW ostatnio dodałem sobie...czujnik temperatury pieca węglowego/Supla
    (miałem wolny moduł Sonoff) ustawiłem sobie "alarmy" i powiadomienia i
    mam wskazania, kiedy temperatura wzrasta/maleje albo jest ponad normę.

    Wiem zatem, kiedy mnie nie ma w domu, co się tam "odjaniepawla"
    :)...znaczy, piec na wyngiel i wiem ile i kiedy ktoś dojebał albo
    zaniedbał i o której godzinie. Czyli...wskaźnik/cokolwiek logicznego i
    jego interpretacja...z zapisem historii :) Polecam.

    Alarm i ustawienia to w sumie priorytet, żeby wysłać ROZKAZY lub
    zaniepokojenia :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2023-02-07 02:06:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jego interpretacja...z zapisem historii :) Polecam.
    >
    > Alarm i ustawienia to w sumie priorytet, żeby wysłać ROZKAZY lub

    Wamać, obrazek potrzebny bo nieogary nie rozumio :/

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a7095a835ee7a7b

    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2023-02-07 16:56:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Feb 2023 01:02:13 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > [...]
    w-06a906461g-0280218060-6952227914

    ywomierz-jak-dziala-rodzaje-najczestsze-awarie/t8rkk
    9t

    > Hmm, odrobiłeś homeworking i się liczy :)

    Ale samochodowe są raczej na szybkie przeplywy.

    J.