  • 11. Data: 2009-08-04 18:57:08
    Temat: Re: antena ukf indukcyjna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Kurczyk napisał:

    > A czemu duży ? Jeśli miałoby to być sprzężenie indukcyjne (transformator
    > powietrzny lub ze szczeliną powietrzną) to dla niższych częstotliwości
    > uzwojenia powinny mieć większą indukcyjność, ale to wcale nie musi
    > oznaczać aż tak dużej różnicy w gabarytach.

    Miałem na myśli rozwiązanie analogiczne do tego z GSM. W tym co widziałem,
    sprzężenie następowało z wewnętrzną anteną telefonu. Ani ono czysto
    pojemnościowe, ani czysto "falowe", ogólnie jakieś takie nijakie. Inaczej
    mówiąc -- ersatz. W wydaniu UKF, to w ogóle nie wiem jak to sobie pytający
    wyobraża. Z czym to się ma sprzęgać? Z metrowym kijem anteny prętowej
    od radia? Bo zaprojektować wtyczkę (złącze), w którym nie będzie styków,
    a zamiast tego sprzęgną się dwa uzwojenia transformatora, to oczywiście
    można. Tak samo z dwuczęściowymi kondensatorami. Tylko po co.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-08-04 19:54:51
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> wrote in message

    > Ale dla radiowego zakresu UKF trzeba by oskubać prawie pół metra
    > koncentryka (dla współczynnika skrócenia 0,66). Chyba, że jakoś inaczej
    > Kolega to kombinuje ;-)

    No to jeszcze by się zmieścił za szybą na upartego. Jak ktoś ma czas i
    potrzebę niech kombinuje.
    Mi na wczasach się nudziło i miałem koncentryk, więc znalazłem sobie
    rozrywkę. Notabene później z okolicznych domków ludziska się schodzili
    dzwonić, jak kiedyś na miedzymiastową na wsi.

  • 13. Data: 2009-08-04 19:58:08
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Pewnie gosciowi chodzilo o antene ktora jest przyklejona do szyby
    > Szyba robi za izolator, a po dwoch stronach sa okladziny kondensatora.
    > Nazwal bym to antena pojemosciowa. Z tego co pamietam ze szkoly
    > w przypadku kondensatora mm wyzsza czestotliwosc tym impedancja
    > jest mniejsza. W przypadku GSM zatem najlepiej stosowac anteny
    > pojemnosciowe, a w przypadku UKF indukcyjne. Dobrze prawie ?

    Prawie dobrze. ;-)

  • 14. Data: 2009-08-05 13:02:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl>
    napisał w wiadomości news:h59u0d$5h6$2@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Ale dla radiowego zakresu UKF trzeba by oskubać prawie pół metra
    > koncentryka (dla współczynnika skrócenia 0,66). Chyba, że jakoś
    > inaczej Kolega to kombinuje ;-)

    A tak nawiasem pytajac - antena w postaci odartego konca
    koncentryka .. to na jaka dlugosc ja robic ?
    Zyla niby w dielektryku i skrocenie zachodzi, ale dielektryk
    cienki - z zewnatrz aby na pewno jest to widziane odpowiedniej
    dlugosci ?

    P.S. Fachowy podrecznik http://www.antenna-theory.com/

    J.

  • 15. Data: 2009-08-05 17:32:30
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PcmOL napisał:
> [...]

    No dobrze - podaj bliższe szczegóły jednego i drugiego końca. O ile to
    nie jest jakaś tajemnica. Zacznij od impedancji kabla itd. :-)
    Maciek

  • 16. Data: 2009-08-05 19:38:17
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Maciek" <m...@p...com> wrote in message

    > No dobrze - podaj bliższe szczegóły jednego i drugiego końca. O ile to nie
    > jest jakaś tajemnica. Zacznij od impedancji kabla itd. :-)

    Domniemana impedancja kabla 75 om - koncentryk TV.
    Antenka typu GP z 4 poziomymi przeciwwagami. Przeciwagi, w ilości sztuk
    dwóch, wykonane z tegoż kncentryka, przywiązanyme prostopadle drutem do
    oplota z kontaktem galwanicznym. Całość umieszczona na kijku drzewnianym,
    znalezionym w pobliskim lesie, na poziomie ~8m ponad poziomem gruntu.
    Na dole koncentryk oskubany na pewnej długości z oplotu. Tą część zbliża się
    do telefonu.
    Długości anteny i sprzęgacza obecnie liczyć mi sie nie chce - nie jestem na
    wakacjach, a i potrzeby nie mam.
    Będzie ~ćwierć fali razy wsp. skr. kabla. Pmiętam, że zakładałem F=900MHz.
    Czemu cię Z kabla interesuje?

  • 17. Data: 2009-08-05 19:44:20
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 21:54:51 +0200, PcmOL napisał(a):

    > Mi na wczasach się nudziło
    Taaa. Nie ma to jak wypoczynek :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 18. Data: 2009-08-06 18:02:07
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PcmOL napisał:

    > Czemu cię Z kabla interesuje?

    Zawsze miałem głupie wrażenie, że wszystko, co radiokomunikacyjne
    (oprócz TV) miało 50 Omów ale dopiero potem doszedłem do wniosku, że tu
    i tak nie ma dopasowania do komórki, więc impedancja jest dowolna.
    Dzięki za informacje.
    Maciek