  • 11. Data: 2022-11-10 15:39:37
    Temat: Re: autostradowo
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rdonhgl3eazq$.1w8e1zlr88qew$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Ale wczoraj widzie w lusterku widze takiego niecierpliwego,
    > co wyraznie chce szybciej, bo odleglosc ma nieprzepisową, ale
    > tez co chwila zjezdza na prawy pas.

    Może zagląda czy nie da się środkiem pomiędzy wami.
    Może chce widzieć czy sie nie zderzycie z tym liderem kapeluszem.
    Co tam za jełop opóźnia pościg ;)

    > Zjezdzac na prawy, nie zjezdzac - przypominam - ciagle ktos jedzie
    > przede mna i przeszkadza sie rozpedzic ...

    Nie zjeżdzać. Nie generować dodatkowych manewrów. Ale uważać nie
    zagapić się na prawym i nie przywalić jak zacznie kapelusz hamować bo
    np kropla deszczu spadła na szybe.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 12. Data: 2022-11-10 16:23:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-11-2022 o 13:31, J.F pisze:

    > Przede mną jedzie drugi pojazd. przed nim kolejny. Itd.
    > Wyprzedzają w szerokim sensie słowa.
    > Wyprzedzam i ja, pojazdy po prawej.
    >
    > No i co - nalezy zjechac na prawy pas? Przy jakiej odleglosci?
    > Ciagle przede mną ktos jedzie.
    > On na razie przyspawany do lewego pasa, ja tez - i chyba wiekszosc
    > tak jedzie.
    >
    > Ale wczoraj widzie w lusterku widze takiego niecierpliwego,
    > co wyraznie chce szybciej, bo odleglosc ma nieprzepisową, ale
    > tez co chwila zjezdza na prawy pas.

    Niech zjeżdża jak mu się spieszy.
    Może ma lepsze przyspieszenie i da radę.
    No chyba że jesteś pewien, że zdąży Cię wyprzedzić, zanim będziesz
    musiał stanąć na hamulcu za tirem na prawym pasie.

  • 13. Data: 2022-11-10 16:49:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, November 10, 2022, 1:49:44 PM, you wrote:

    > A to tylko w Niemczech i chwilowo.
    > No dobra - moze w gestym ruchu zdarza sie i w Polsce.

    Coraz częściej.

    > I co proponujesz w zwiazku z tym ?

    Jeśli się śpieszysz - wyprzedzaj prawym. Jeśli się nie śpieszysz -
    zjedź na prawy i daj się wyprzedzić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2022-11-10 19:04:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > no ale kto tu ma racje?
    >
    > Zjezdzac na prawy, nie zjezdzac - przypominam - ciagle ktos jedzie
    > przede mna i przeszkadza sie rozpedzic ...

    Pewnie zjeżdża by zobaczyć co jest przed Tobą bo mu zasłaniasz.

  • 15. Data: 2022-11-10 23:14:43
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 10.11.2022 o 13:31, J.F pisze:

    > no ale kto tu ma racje?

    Przestawić lusterko, podgłośnić jakiś chillout i mieć wyrąbane. Ja tego
    nie potrafię, ale to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie na polskie drogi.
    Koniec końców gość dojedzie 10 minut szybciej. Ciekawe jak zagospodaruje
    taki ogrom czasu... A Ty się denerwujesz z powodu nie swoich problemów.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 16. Data: 2022-11-10 23:24:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2022 15:31:28 +0100, J.F napisał(a):

    > A ma zasada jakąs podstawę prawną?

    Tak, są kraje, gdzie istnieje taka podstawa prawna (20 sekund od zrównania
    się do zrównania z następnym pojazdem).
    Ale niestety, nie pamiętam gdzie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2022-11-11 01:23:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-11-10 o 13:31, J.F pisze:

> [...]
    > no ale kto tu ma racje?
    >
    > Zjezdzac na prawy, nie zjezdzac - przypominam - ciagle ktos jedzie
    > przede mna i przeszkadza sie rozpedzic ...

    Przesunąć lusterko nieco w górę, załączyć tempomat adaptacyjny na zadek
    poprzednika (dozwolona +10), włączyć kwartety smyczkowe Haydna na
    odtwarzaczu i płynąć, płynąć, płynąć...

  • 18. Data: 2022-11-14 13:12:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Nov 2022 14:53:31 +0100, Shrek wrote:
    > No to skoro chcesz jechać szybciej, czyli wyprzedzać...

    Chce wyprzedzac - i tych na prawym pasie, i tych na lewym przede mną.
    Tych na prawym wyprzedzamy, tych na lewym ... jak zjadą, czyli jak
    zrobi sie miejsce na prawym.

    > Będą - aż całe zatwardzenie cię minie albo wymusisz na kimś powrót na lewy:P

    ale ja lewym jade. Tylko predkosc docelową mam wysoką, wiec mało kto
    mnie wyprzedzi.
    No i jade lewym, wiec wiec musi grzecznie poczekac az zjade na prawy,
    albo pogonic swoje koniki i wyprzedzic prawym.

    > No właśnie. Generalnie w takich przypadkach nie zjeżdzam, bo przecież
    > też chce jaechać szybciej czyli wyprzedzić. No chyba że jestem na
    > początku to mogę błyskacza puścić przodem żeby dalej rozganiał towarzystwo.

    Na poczatku czyli pierwszy? To oczywiscie staram sie zjechac na prawy
    i przepuscic ... ale musi byc wystarczająco miejsca po prawej.
    A 200m miedzy ciezarowkami to raczej za malo :-)

    Wychoddzi na to, ze jezdzimy podobnie.
    Ale czy to jest prawidlowo i czy tak wolno ? :-)

    J.

  • 19. Data: 2022-11-14 14:23:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 10.11.2022 o 15:11, Adam pisze:
> [...]
    > pojazdem, to nie ma potrzeby zjeżdżać na prawy pas.
    > O ile wiem, taką zasadę stosuje się w kilku państwach.

    O ile wiem to nie stosuje się :)
    Kiedyś Dworak wypalił, że tak jest w Niemczech i że niby jak jest mniej
    niż 10 sek pomiędzy wyprzedzeniami to nie trzeba zjeżdżać na prawy.
    Niestety bidulek nie doczytał, że dotyczy to tylko 3 pasmowych odcinków
    i wyprzedzaniem z użyciem pasa środkowego :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 20. Data: 2022-11-14 22:09:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 13:12, J.F pisze:

    > Chce wyprzedzac - i tych na prawym pasie, i tych na lewym przede mną.
    > Tych na prawym wyprzedzamy, tych na lewym ... jak zjadą, czyli jak
    > zrobi sie miejsce na prawym.

    No skoro nie ma bardziej lewego;)

> [...]
    > No i jade lewym, wiec wiec musi grzecznie poczekac az zjade na prawy,
    > albo pogonic swoje koniki i wyprzedzic prawym.

    Zwykle nie ma miejsca. Konieki nie problem, ale z na pochyłe drzewo i
    salomon nie naleje.

    > Na poczatku czyli pierwszy?

    Nie no. Jak pierwszy to oczywiste. Na początku czyli powiedzmy do piątego.

    > To oczywiscie staram sie zjechac na prawy
    > i przepuscic ... ale musi byc wystarczająco miejsca po prawej.
    > A 200m miedzy ciezarowkami to raczej za malo :-)

    Jak pojedynczy ścigacz to styknie. Powiedzmy 70 metrów bezpiecznego
    odstępu, trochę zostaje.

    > Wychoddzi na to, ze jezdzimy podobnie.
    > Ale czy to jest prawidlowo i czy tak wolno ? :-)

    Wolno (sic) bo zatwardzenie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!