  • 21. Data: 2022-11-15 06:24:48
    Temat: Re: autostradowo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Nov 2022 22:09:18 +0100, Shrek wrote:

    > No skoro nie ma bardziej lewego;)

    > Zwykle nie ma miejsca. Konieki nie problem, ale z na pochyłe drzewo i
    > salomon nie naleje.

    Odleglosci na prawym pasie jak pisalem - miedzy 20 a 500m.
    Duze stado, i mozna wyprzedzic np 150m.

    A jesli nie mozna ... to tez znak dla mnie, ze nie ma co zjezdzac na
    prawy pas, bo ten z tylu mnie nie zdązy wyprzedzic do kolejnej
    ciezarowki :-)

    > Nie no. Jak pierwszy to oczywiste. Na początku czyli powiedzmy do piątego.

    A, taki z ciebie cwaniak.
    No coz - dobra strategia, ale na A4 blyskaczy jak na lekarstwo.

    > Jak pojedynczy ścigacz to styknie. Powiedzmy 70 metrów bezpiecznego
    > odstępu, trochę zostaje.

    ale musi miec odpowiednie stado koni, a nie wiem jakie ma.

    No coz - zawsze moge lekko zwolnic i go przepuscic.

    > Wolno (sic) bo zatwardzenie;)

    No tak :-)

    Zaraz ... skoro zgodnie w KW tego nie uwaza sie wyprzedzanie ... to co
    my robimy na lewym pasie ?

    J.

  • 22. Data: 2022-11-15 06:50:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 06:24, J.F pisze:

    > A jesli nie mozna ... to tez znak dla mnie, ze nie ma co zjezdzac na
    > prawy pas, bo ten z tylu mnie nie zdązy wyprzedzic do kolejnej
    > ciezarowki :-)

    Ja miewam inny ciekawy problem. Jadę sobie 160, czasem na tempomacie.
    Dojeżdza z tyłu jakiś człowiek i siedzi na dupie. Myślę chce wyprzedzać
    widzę lukę z przodu a ten siedzi twardo na tyłku. No to przyspieszam i
    wjeżdzam w tą lukę 300 metrów wcześniej. A ten też przyspiesza ze 170 do
    173, bo więcej fabryka nie daje, zwalniam do 160, dojeżdzam do tira,
    zmieniam pasa a ten znów do mnie dojeżdza i siedzi na dupe;) W sumie
    trochę go rozumiem - musi jechać ile fabryka dała a jak trafi na takiego
    co 160 lewym, to żeby znowu "odbudować prędkość" potrzebuje dwóch
    kilometrów. Taka osobowa wersja tira i jazda na kagańcu żeby potem
    zastanawiać się co zrobić z odzyskanymi trzema minutami życia;)

    Teraz już nie przyspieszam, bo rygorystyczniej traktuje zasadę "to co na
    znakach plus 20".

    > A, taki z ciebie cwaniak.
    > No coz - dobra strategia, ale na A4 blyskaczy jak na lekarstwo.

    Ja najczęściej jeżdzę dc-óć. Tam jest tego typu masakra, że łodzianie
    traktują to jako zwykłą drogę do pracy i jadą mniej autostradowo, a inni
    jadą na drugi koniec i chcą zapierdalać. Błędem było to że nie zbudowali
    od razu trzeciego pasa. Magiczna wiara w "biegłych" obliczyli że dwa
    pasy będą tansze o dwadzieścia kilka procent od trzech, choć
    wystarczyłoby żeby ktoś rozsądny ten raport wziął i powiedział, że nie
    możliwe, żeby 1/3 mniej asfaltu powodowała spadek ceny, skoro teren,
    prace ziemne i obiekty inżynieryjne są robione na trzy a koszty barierek
    i ekranów są niezależne od ilości pasów i wyrzucił ten raport do śmieci
    - najlepiej z autorami. Teraz zbudowanie trzeciego pasa będzie
    kosztowało pewnie więcej niż zbudowanie autostrady wtedy;) A może tak
    miało być?:(

    > ale musi miec odpowiednie stado koni, a nie wiem jakie ma.

    Racja - pisałem na początku;)

    > Zaraz ... skoro zgodnie w KW tego nie uwaza sie wyprzedzanie ... to co
    > my robimy na lewym pasie ?

    Jedziemy. Nigdzie w pord nie ma napisane, że "lewy służy do
    wyprzedzania" to ludowa mądrość wynikająca z uproszczenia;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2022-11-15 17:49:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Nov 2022 16:49:16 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Coraz częściej.

    > Jeśli się śpieszysz - wyprzedzaj prawym.

    jest to jakas koncepcja, ale przy tak malej predkosci to potem sie
    bede musial mocno wciskac - bo odstepy na lewym pasie male.

    > Jeśli się nie śpieszysz -
    > zjedź na prawy i daj się wyprzedzić.

    Az tak to ja sie niespieszę :-)

    No ale dobra - zjade na prawo, dam sie wyprzedzic, zaraz zjade na lewo
    ... i teraz ten przede mną, powinien dac sie wyprzedzic ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2022-11-15 18:11:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Nov 2022 06:50:00 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > 173, bo więcej fabryka nie daje, zwalniam do 160, dojeżdzam do tira,
    > zmieniam pasa a ten znów do mnie dojeżdza i siedzi na dupe;)

    No ale w sumie co sie dziwisz - przyspieszyles, on nie, odleglosc sie
    zwiekszyla, miejsca mu zabraklo. Tobie w sumie tez.

    wersja a) spokojnie jedziesz swoje 160, przy tirach na prawym roznica
    predkosci duza, 300m to akurat szybko minie,
    wersja b) przyspieszam troche - przy 170 bedzie sie mniej denerwowal
    :-)

    wersja c) przyspieszam bardziej, odskakuje, a potem niech sobie
    dogania :-)

> [...]
    > kilometrów. Taka osobowa wersja tira i jazda na kagańcu żeby potem
    > zastanawiać się co zrobić z odzyskanymi trzema minutami życia;)

    Tobie pasuje 160, jemu 170. I niekoniecznie jest to ile fabryka dała.

    > Teraz już nie przyspieszam, bo rygorystyczniej traktuje zasadę "to co na
    > znakach plus 20".

    Rozsądnie. Ale akurat na autostradzie to IMO ryzyko mniejsze.

    > Ja najczęściej jeżdzę dc-óć. Tam jest tego typu masakra, że łodzianie
    > traktują to jako zwykłą drogę do pracy i jadą mniej autostradowo, a inni
    > jadą na drugi koniec i chcą zapierdalać.

    A mnie sie wydaje, ze warszawiacy lubia zapierdalac :-)

> [...]
    > - najlepiej z autorami. Teraz zbudowanie trzeciego pasa będzie
    > kosztowało pewnie więcej niż zbudowanie autostrady wtedy;) A może tak

    Ale jest tez inny rachunek - zamiast trzech pasow tam, mozna zrobic
    50km autostrady gdzie indziej. I zawsze to wiekszy zysk czasowy :-)

    > Racja - pisałem na początku;)

    > Jedziemy. Nigdzie w pord nie ma napisane, że "lewy służy do
    > wyprzedzania" to ludowa mądrość wynikająca z uproszczenia;)

    Jest napisane natomiast, ze nalezy jechac przy prawej krawedzi jezdni.
    Lewy pas to zdecydowanie nie jest to :-)

    W sumie - w miastach dalbym wyjatek, bo pasow wiele i co chwila skręt
    w lewo grozi, ale na autostradach nie widze powodow :-)

    J.

  • 25. Data: 2022-11-15 18:22:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 18:11, J.F pisze:

    > No ale w sumie co sie dziwisz - przyspieszyles, on nie, odleglosc sie
    > zwiekszyla, miejsca mu zabraklo. Tobie w sumie tez.

    No trochę się dziwie po chuj siedzi na dupie skoro więcej nie może?

> [...]
    > :-)
    >
    > wersja c) przyspieszam bardziej, odskakuje, a potem niech sobie

    No ale ja chce ograniczenie plus 20. Dlaczego mam jechać dwieście skoro
    pajac za mną ma za mało mocy już przy 170?

    > Tobie pasuje 160, jemu 170. I niekoniecznie jest to ile fabryka dała.

    Jakby mógł to by przyspieszył za mną żeby wyprzedzić. Jak nie umie to
    jego problem nie mój.

    > Rozsądnie. Ale akurat na autostradzie to IMO ryzyko mniejsze.

    Bo ja wiem - pojedziesz 200 to cię potem w dzienniku pokazują:P

    > A mnie sie wydaje, ze warszawiacy lubia zapierdalac :-)

    ;) Ale za łodzią problem mniejszy (bo i ruch mniejszy)

    > Ale jest tez inny rachunek - zamiast trzech pasow tam, mozna zrobic
    > 50km autostrady gdzie indziej. I zawsze to wiekszy zysk czasowy :-)

    Ale ile taniej może być 3 pasy zamiast dwóch jeśli wszelkie tereny,
    roboty ziemne, obiekty inżynieryjne są dla trzech? 10 procent? No bo nie
    1/3. 10% ze 100km to jest 10 km gdzie indziej. A teraz żeby zbudować
    trzeci pas trzeba będzie zrezygnować z jakiś 70km gdzie indziej.

    > Jest napisane natomiast, ze nalezy jechac przy prawej krawedzi jezdni.
    > Lewy pas to zdecydowanie nie jest to :-)

    O ile to możliwe. Jak nie ma miejsca na prawym to jedziesz lewym.

    > W sumie - w miastach dalbym wyjatek, bo pasow wiele i co chwila skręt
    > w lewo grozi, ale na autostradach nie widze powodow :-)

    W miastach i tak jak jest korek to jeżdzi się wszystkimi. Jak nie ma
    korka to w sumie... najrozsądniej lewym - dziecko ci nie wybiegnie
    bezpośrednio na lewy, inni włączą się do ruchu łatwiej. No i "cfaniaki"
    mogą jechać prawym szybciej;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2022-11-15 19:27:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Nov 2022 18:22:00 +0100, Shrek wrote:

    > No trochę się dziwie po chuj siedzi na dupie skoro więcej nie może?

    Skoro siedzi, to widac moze.

    Jak widac z opisu - on moze 170, a ty jedziesz 160 :-)

    > No ale ja chce ograniczenie plus 20. Dlaczego mam jechać dwieście skoro
    > pajac za mną ma za mało mocy już przy 170?

    ale kto mowi 200, wystarczy 175 :-)

    I kto mowi o jakims przymusie - jedz sobie 160, jak ci pasuje,
    tylko zjedz w prawo, jak bedzie miejsce. Jak bedzie duuuzo miejsca :-)

    > Jakby mógł to by przyspieszył za mną żeby wyprzedzić. Jak nie umie to
    > jego problem nie mój.

    Moze on ma 170 na tempomacie.

    Ewentualnie ... kupil se aktywny tempomat, i automat trzyma odleglosc
    :-)

    > Bo ja wiem - pojedziesz 200 to cię potem w dzienniku pokazują:P

    Ale na razie mowa o 170, a na autostradzie trudniej o suszarke,
    no chyba, ze u was grupa speed grasuje :-)

    > ;) Ale za łodzią problem mniejszy (bo i ruch mniejszy)

    Ja tam widze, ze w kierunku na wschod, za Bielanami Wroclawskimi
    ciezarowki wyprzedzaja sie czesto, za wezlem Wroclaw-Wschod ciut
    rzadziej, za wezlem Brzezimierz/Olawa sie robi jeszcze luzniej.

    Co jest o tyle ciekawe, ze ten Wr-Wschod to tak w zasadzie do
    Strzelina prowadzi, bo do Wrocławia od strony Legnicy, to tak niezbyt
    po drodze, Brzezimierz to wybitnie do Oławy pasuje ... chyba nie ubywa
    tu wiele ruchu. Choc w okolicy troche "centrow logistycznych" jest.

    A moze ciezarowki sie tu przestawiaja, bo wczesniej zakaz wyprzedzania
    przez ciezarowe? Ewentualnie dochodzi troche z Wrocławia i tez sie
    układają.

> [...]
    > 1/3. 10% ze 100km to jest 10 km gdzie indziej. A teraz żeby zbudować
    > trzeci pas trzeba będzie zrezygnować z jakiś 70km gdzie indziej.

    Wybudujesz najpierw potrzebne kilometry autostrad w 2 pasach, to w sam
    raz minie 20-30 lat, i czas bedzie na remont :-)

    > O ile to możliwe. Jak nie ma miejsca na prawym to jedziesz lewym.

    troche bym polemizowal z tym brakiem miejsca.
    Szczegolnie, jak RoMan wspomina o sytuacji, ze na lewym pasie kolejka
    osobówek, a prawym je ciezarowki wyprzedzają :-)

> [...]
    > korka to w sumie... najrozsądniej lewym - dziecko ci nie wybiegnie
    > bezpośrednio na lewy, inni włączą się do ruchu łatwiej. No i "cfaniaki"

    Jak z Wrocka przegonili ciezarowki, to prawy pas z reguły wolniejszy.
    Choc czasem lewoskret promieniuje :-)

    J.

  • 27. Data: 2022-11-15 20:02:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 19:27, J.F pisze:

    > Skoro siedzi, to widac moze.
    >
    > Jak widac z opisu - on moze 170, a ty jedziesz 160 :-)

    Ale wyprzedzić nie da rady nawet jak mu zjadę - czyli nie może.

    > I kto mowi o jakims przymusie - jedz sobie 160, jak ci pasuje,
    > tylko zjedz w prawo, jak bedzie miejsce. Jak bedzie duuuzo miejsca :-)

    No zjeżdzam, tyle że on potrzebuje pasa startowego, żeby wyprzedzić. Nie
    ma pasa nie ma wyprzedzania;)

    > Ewentualnie ... kupil se aktywny tempomat, i automat trzyma odleglosc
    > :-)

    Chyba jakiś shakowany, bo normalnie to automat na dupie nie siedzi.

    > Ale na razie mowa o 170, a na autostradzie trudniej o suszarke,
    > no chyba, ze u was grupa speed grasuje :-)

    Grasują bo średnio co drugi przejazd widzę na poboczu.

    > A moze ciezarowki sie tu przestawiaja, bo wczesniej zakaz wyprzedzania
    > przez ciezarowe?

    Tak jakby się przejmowali...

    > Wybudujesz najpierw potrzebne kilometry autostrad w 2 pasach, to w sam
    > raz minie 20-30 lat, i czas bedzie na remont :-)

    A2 do łodzi oddali 10 lat temu i już się zbierają do trzeciego pasa.
    Gówno oszczędzili a teraz zapłacą jak za nową autostradę.

    > troche bym polemizowal z tym brakiem miejsca.
    > Szczegolnie, jak RoMan wspomina o sytuacji, ze na lewym pasie kolejka
    > osobówek, a prawym je ciezarowki wyprzedzają :-)

    Sam pisałeś, że 300metrów to mało.

    > Jak z Wrocka przegonili ciezarowki, to prawy pas z reguły wolniejszy.
    > Choc czasem lewoskret promieniuje :-)

    U nas generalnie prawym szybciej - choć zależy od odcinka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2022-11-15 21:12:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Nov 2022 20:02:26 +0100, Shrek wrote:

    > Ale wyprzedzić nie da rady nawet jak mu zjadę - czyli nie może.

    No ale o co pretensje - ze za blisko jedzie?

    > No zjeżdzam, tyle że on potrzebuje pasa startowego, żeby wyprzedzić. Nie
    > ma pasa nie ma wyprzedzania;)

    No coz
    a) jedziesz po swojemu i sie nie przejmujesz,
    b) czekasz na wieksza luke, zjezdzasz i zwalniasz.

    > Grasują bo średnio co drugi przejazd widzę na poboczu.

    W stolicy wszystko lepsze :-)

    > Tak jakby się przejmowali...

    Moze tez widzą tajne radiowozy na poboczu :-)

    > A2 do łodzi oddali 10 lat temu i już się zbierają do trzeciego pasa.
    > Gówno oszczędzili a teraz zapłacą jak za nową autostradę.

    No wiesz, AOW(r) w pierwotnych planach miala kosztowac miliard.
    Ale ktos nie mial, nie zrobil, to pare lat pozniej zaplacili 4.

    > Sam pisałeś, że 300metrów to mało.

    300m to malo, jak jedziesz 130-140.
    Mało w sensie, ze zaraz trzeba jechac na lewy pas.

    A jak jest zatwardzenie i lewy pas jedzie 85-100, a na prawym te
    300-500m odstepu?

    J.

  • 29. Data: 2022-11-15 21:55:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 21:12, J.F pisze:

    > No ale o co pretensje - ze za blisko jedzie?

    No tak.

    > No coz
    > a) jedziesz po swojemu i sie nie przejmujesz,
    > b) czekasz na wieksza luke, zjezdzasz i zwalniasz.

    Wybieram bramkę a;)

    > Moze tez widzą tajne radiowozy na poboczu :-)

    Spidy to chyba to olewają.

    > No wiesz, AOW(r) w pierwotnych planach miala kosztowac miliard.
    > Ale ktos nie mial, nie zrobil, to pare lat pozniej zaplacili 4.

    No właśnie. Ale pomijając wrost cent - to wtedy zoszczędzili między 10 a
    15 procent, a nawet jakby chcieć to teraz wybudować po starych cenach to
    wyjdzie sporo więcej - raport odziaływania, projekt, organizacjha ruchu,
    odzielny kontrakt z mobilizacjią wykonawców, od początku barierki po
    wewnętrznej części drogi. Dodatkowo jak przepisy się zmieniły to cała
    autostrada po modernizacji powinna i odpowiadać (choć to pewnie można
    załatwić odstępstwem)

    > 300m to malo, jak jedziesz 130-140.
    > Mało w sensie, ze zaraz trzeba jechac na lewy pas.

    Za mało żeby przy 160 ktoś ze przeciętną ilością kucy cię wyprzedził
    tak, żebyś nie musiał zwalniac,

    > A jak jest zatwardzenie i lewy pas jedzie 85-100, a na prawym te
    > 300-500m odstepu?

    To jakaśwydumana sytuacja - poza tym jak cię wyprzedzi to nie będzie
    jechał szybciej bo limituje to zatwardzenie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2022-11-15 22:12:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.11.2022 o 06:50, Shrek pisze:

> [...]
    > kilometrów. Taka osobowa wersja tira i jazda na kagańcu żeby potem
    > zastanawiać się co zrobić z odzyskanymi trzema minutami życia;)

    Po prostu jedzie na tempomacie.

    > Teraz już nie przyspieszam, bo rygorystyczniej traktuje zasadę "to co na
    > znakach plus 20". ...

    Ja też bardzo rygorystycznie podchodzę do ograniczeń "to co na znakach
    +69" ...